اخبارمقاله

افزایش قیمت سولانا و بررسی دلایل آن

تقاضا برای پروژه‌های دیفای و شبکه بلاک چین سولانا ارزش این ارز دیجیتال را افزایش داده؛ به‌طوری‌که قیمت سولانا با افزایش ۳۵درصدی روند صعودی خود را آغاز کرده است. در هفته‌های اخیر، قیمت این رمزارز رشد ۷۰درصدی را تجربه کرده بود و به ۲۲.۴۵ دلار رسید.

به‌گزارش تترلند و به‌نقل از وب‌سابت خبری کریپتونیوز، افزایش قیمت Solana را می‌توان ناشی از افزایش تقاضا برای پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و محبوبیت روزافزون شبکه بلاک چین Solana دانست.

 

سولانا

 

عملکرد بلاک چین سولانا

بلاک چین Solana پلتفرمی سریع و کم‌هزینه برای توسعه‌دهندگان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است. مقیاس‌پذیری چشمگیر و سرعت فراوان و مقرون‌به‌صرفه‌بودن این پلتفرم را به گزینه‌ای جذاب برای آن دسته از پروژه‌های DeFi تبدیل می‌کند که به پردازش سریع و کم‌هزینه حجم زیادی از تراکنش‌ها نیاز دارند.

کریپتونیوز در گزارش خود ادعا کرده است که با افزایش اخیر قیمت این رمزارز‌، بسیاری از سرمایه‌گذاران به Solana به‌عنوان فرصت سرمایه‌گذاری جذاب نگاه می‌کنند.

چرا قیمت سولانا افزایش یافت؟

شرکت تجزیه‌و‌تحلیل زنجیره‌ای Santiment در‌این‌باره پیش‌بینی کرده است که فشار کوتاه قیمتی ممکن است در افزایش قیمت سولانا مؤثر بوده باشد. به‌تعبیر عامیانه، «فشار کوتاه» افزایش ناگهانی قیمت دارایی‌ به‌دلیل فروش کوتاه‌مدت و مقدار زیاد آن است. به‌گفته Santiment، سولانا در سه هفته گذشته قیمتش ۸ دلار بود و حالا مرز ۲۲ دلار را شکسته و تقریبا سه برابر شده است.

باز‌شدن معاملات کوتاه سولانا

شرکت Santiment اعلام کرده است که معامله‌گران بایننس از ابتدای ماه میلادی جاری همواره به نزول قیمت سولانا تمایل نشان داده‌اند. بر‌اساس این گزارش، با کاهش قیمت SOL در ۳۰دسامبر نسبت‌های بیشتری از شورت SOL (معاملات کوتاه سولانا) شروع به باز‌شدن کرده‌اند. این ارز دیجیتال از زمان کمترین سطح قیمتی خود ۱۷۰درصد افزایش یافته است.

بلاک چین پرسرعت سولانا 

با اینکه تخمین زده می‌شود ۵۰میلیون کوین Solana در صرافی‌های ارزهای دیجیتال FTX فصل ۱۱ از دسترس خارج شده، سیتی ریسرچ گزارش داده است‌ که فعالیت در بلاک چین سولانا همچنان رو به رشد است.

بر‌اساس تجزیه‌و‌تحلیل‌ها‌، این امر به‌شدت میزان کریپتوهای موجود را کاهش و شک‌و‌تردید درباره آینده بلاک چین را افزایش داده است. تحلیلگران سیتی ریسرچ به‌رهبری جوزف ایوب می‌گویند بسیاری از اقدامات حیاتی مانند آدرس‌های فعال و حجم روزانه توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) در‌مقایسه‌با پیش از فروپاشی FTX بهبود یافته است.

تشویق به استفاده از Airdrops

پس از گذشت مدتی از فعالیت‌نکردن سولانا در بلاک چین، سیتی ریسرچ ادعا می‌کند که توسعه‌دهندگان با ایردراپ توکن‌های Bonk به دارندگان Solana خدمات ارائه داده‌اند.

این اتفاق بدین‌دلیل رخ داد که سرمایه‌گذاران به استفاده گسترده از ارز دیجیتال جدیدی به نام Airdrops تشویق شوند. لازمه این اقدام آن است که تعداد معینی از توکن‌های آن به‌رایگان در آدرس‌های کیف‌پول خاصی توزیع شود.

این در حالی است که هنوز اعتماد چندانی به رمزارز ایردراپ وجود ندارد؛ بنابراین، بزرگ‌ترین مجموعه NFT Solana ،DeGods، ماه گذشته این زنجیره را به‌دلیل نداشتن آینده مطمئن رها کرد.

 

سولانا

 

 سولانا چگونه کار می‌کند؟

این ارز دیجیتال شبکه‌ای نسبتا پیچیده است که استفاده از فناوری‌های نوین در آن باعث شده تا یکی از بلاک‌چین‌های بهینه حال‌حاضر باشد. با‌این‌حال، برای کار با شبکه یادشده و استفاده از توکن SOL، به درک کامل نحوه عملکرد این شبکه و جزئیات فنی آن نیازی نخواهید داشت.

بلاک‌ها اسکلت هر بلاک چین هستند. با قرارگرفتن تراکنش‌ها و اطلاعات آن‌ها در بلاک‌ها، زنجیره‌ای تشکیل می‌شود که بلاک چین نام دارد. در‌واقع، بلاک‌ها مثل تکه‌های پازل هستند که در‌نهایت، تصویری کلی به نام بلاک چین را می‌سازند.

در سولانا هر بلاک، اسلات (Slot) نام دارد و اعتبارسنجی خاص به نام لیدر (Leader) آن‌ها را می‌سازد. در این شبکه، هر اعتبارسنج عضوی از خوشه (Cluster) شبکه است و هر خوشه فقط یک اعتبارسنج دارد و وظیفه آن اضافه‌کردن بلاک‌ها (اسلات‌ها) به دفتر‌کل بلاک چین است.

 جمع‌بندی

رمزارز سولانا اکوسیستمی غیرمتمرکز، امن، مقیاس‌پذیر و سریع است. این پروژه با هدف تبدیل‌شدن به بستری برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) ایجاد شد و در‌حال‌حاضر، یکی از رقبای اصلی اتریوم به‌حساب می‌آید. سرعت انجام تراکنش‌ها و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و مقیاس‌پذیری درخورتوجه باعث شده است تا این پروژه به‌سرعت به یکی از اکوسیستم‌های پیشتاز در حوزه بلاک چین تبدیل شود. در هفته‌های اخیر، این ارز دیجیتال با نوسان‌های شدید قیمت مواجه شد و در‌نهایت روند صعودی را در پیش گرفت.

 در پایان گفتنی است شما همراهان گرامی با مراجعه به صفحه مبدل تترلند، می‌توانید رمزارز سولانای خود را با کمترین کارمزد با بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال مبادله کنید. 

پرسش‌های متداول

چرا قیمت سولانا افزایش یافت؟

افزایش قیمت Solana را می‌توان ناشی از افزایش تقاضا برای پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و محبوبیت روزافزون شبکه بلاک چین Solana دانست.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا