اخبارمقاله

همه‌چیز درباره زندگی و کتاب‌های رابرت کیوساکی

داستان‌ شکست‌ها و موفقیت‌های میلیونری مشهور را بخوانید

رابرت کیوساکی، از اهالی هاوایی که البته رگه آمریکایی هم دارد، در ۸آوریل۱۹۴۷ به‌دنیا آمد. او به‌تنهایی و با تلاش بسیار توانست نگرش مردم درباره پول را تغییر دهد. کیوساکی منتقد سیستم و نگاه سنتی به پول است و همین نگاه را عامل بی‌پولی بسیاری از مردم جهان می‌داند. به‌باور او، نحوه نگاه ما به پول است که سبب موفقیت یا شکستمان می‌شود.

در این مقاله از بلاگ تترلند، قصد داریم درباره شخصیت و زندگی و آثار رابرت کیوساکی صحبت کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

انتقاد رابرت نگرش‌های مالی

رابرت کیوساکی در جایی با انتقاد از سیستم آموزشی در خانواده گفته است:

همه ما از پدر‌و‌مادر خود یاد گرفته‌ایم که به مدرسه برویم، درس بخوانیم، کار پیدا و سخت تلاش کنیم تا بتوانیم پول‌هایمان را پس‌انداز کنیم. در‌واقع، این نوعی نگرش مالی است که از دوران کودکی در ذهن ما شکل گرفته است.

زندگینامه میلیونر نویسنده

پدر رابرت کیوساکی معلمی معمولی در هاوایی بود. رابرت مدرک کارشناسی خود را از آکادمی بازرگانی دریایی ایالات متحده آمریکا گرفت و سپس به سپاه تفنگداران پیوست و در زمان جنگ ویتنام، به‌عنوان خلبان جنگنده هلی‌کوپتر به کشورش خدمت کرد.

کیوساکی بعد از پایان خدمت سربازی، به کار در فروشگاه زیراکس مشغول شد که نقطه عطف موفقیتش بود؛ زیرا همان‌جا برخی از روش‌های فروش و بازاریابی را آموخت. این فنون به او کمک کرد تا درنهایت به سخنران عمومی موفق تبدیل شود.

ورشکستگی‌های پی‌در‌پی

این میلیونر مشهور دو بار در تجارت خود شکست خورد: یک بار زمانی‌که شرکتی به نام Rippers و بار دوم وقتی‌ شرکت دومش را راه‌اندازی کرد. بااین‌حال، او هرگز نا‌امید نشد و بعد از شکست‌هایش به مفهوم جدیدی درباره امور مالی شخصی رسید.

او به این موضوع فکر کرد که چگونه می‌توان در تصمیم‌گیری‌های مالی موفق شد. پاسخ به این پرسش مفهومی بود که نقطه عطف بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مردم قرار گرفت و کیوساکی توانست به موفقیت بزرگی برسد. با ۹ سال تحقیق‌و‌توسعه درزمینه ایده‌های کسب‌و‌کار، او به میلیونری تبدیل شد که همچنان ثروت خود را حفظ کرده است.

رابرت کیوساکی

اگر می‌خواهید پولدار شوید، به مدرسه نروید!

این نام اولین کتاب رابرت کیوساکی است که در سال ۱۹۹۲ منتشر و روانه بازار شد. در همین سال‌ها، کتاب‌های بیشتری از رابرت کیوساکی منتشر شدند و زمینه بیشتر شهرتش را فراهم کردند. در سال ۱۹۹۶‏ و در ۴۷سالگی، او خود را از فعالیت‌های تجاری بازنشسته کرد؛ چراکه دیگر نیازی نداشت برای درآمد‌زایی شخصاً دست به کار شود.

اوج موفقیت رابرت کیوساکی

موفقیت بزرگ زندگی رابرت کیوساکی در سال ۱۹۹۷ اتفاق افتاد. در این سال، او کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» را منتشر کرد. این کتاب برگرفته از دوران کودکی اوست و در آن، وی داستان چگونگی اخذ مدرک دکتری پدرش را روایت می‌کند.

او می‌گوید زمانی‌که پدرش با بی‌پولی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد، پدر یکی از دوستان رابرت دبیرستان را رها کرده و تاجری موفق شده بود. درسی که او از پدر فقیر خود و پدر ثروتمند دوستش آموخت، الهام‌بخش نوشتن این کتاب شده است.

جمله‌های طلایی رابرت کیوساکی

  • شیوه تفکر خود را تغییر دهید.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را متوقف کنید.
  • تجربه و تخصص شما را باهوش می‌کند.
  • هرچه بیشتر ببخشید‌، دریافتی‌تان بیشتر خواهد بود.
  • شرایط سخت می‌تواند فرصت‌های جدیدی برایتان به‌همراه داشته باشد.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را متوقف کنید.
  • تنها دارایی قدرتمند ما ذهنمان است. 

رابرت کیوساکی

معرفی کتاب‌های رابرت 

  • پدر پولدار، پدر بی‌پول‌: در این کتاب، او پدر خود را به‌عنوان پدر فقیر معرفی کرده است.
  • آنچه ثروتمندان در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند:  او به‌طور‌کامل اصول سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک و استراتژی‌های عملی برای کسب درآمد و سود را توضیح داده است.
  • تجارت در قرن بیست‌و‌یکم: در این کتاب، کیوساکی می‌گوید که با افزایش ضریب هوش مالی خود، می‌توانید راحت‌تر به آرزوهایتان برای ثروتمند‌شدن دست پیدا کنید.

 روزنامه‌های وال‌استریت ژورنال و یواس‌ای تودی و نیویورک‌تایمز کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» نوشته رابرت کیوساکی و شارون لچر را جزو ۱۰ کتاب پرفروش دنیا در سال ۲۰۰۱ انتخاب کرده‌اند. سال ۲۰۱۶، این کتاب موفق شده است به رکورد فروش ۲۶میلیون نسخه برسد.

افرادی که از ریسک سرمایه‌گذاری می‌ترسند، بخوانند

کتاب‌ها و زندگینامه رابرت کیوساکی، نویسنده ژاپنی‌آمریکایی، می‌تواند برای همه افرادی مفید باشد که قصد دارند به بازارهای مالی وارد شوند؛ اما از ریسک‌های احتمالی می‌ترسند. برای مثال، هنوز بسیاری از افراد سودآوری برخی از رمز‌ارزها، از‌جمله استیبل‌کوین تتر را به‌خوبی درک نکرده‌اند. 

جمع‌بندی

در قرن بیست‌و‌یکم، همه به‌دنبال ثروت و موفقیت هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، مطالعه زندگینامه رابرت کیوساکی می‌تواند چراغ راه شما باشد. خواندن این مقاله می‌تواند نگاه شما را به سرمایه‌گذاری و ریسک‌های آن تغییر دهد.

پرسش‌های متداول

رابرت کیوساکی که بود؟

رابرت کیوساکی فردی بود که با تجربه‌ها و کتاب‌هایش، به‌تنهایی و با تلاش بسیار توانست نگرش مردم درباره پول را تغییر دهد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا