اخبار تترلند

آشنایی با سرویس API تترلند

چگونه از سرویس API تترلند استفاده کنیم؟

سرویس API تترلند چبست؟ بسیاری از کاربران سکوهای تبادل دارایی، سفارش‌های خرید‌و‌فروش خود را به‌طور‌دستی ایجاد می‌کنند. بااین‌حال، برخی از کاربران حرفه‌ای که دستی بر آتش برنامه‌نویسی دارند، با استفاده از ابزارهای کامپیوتری می‌توانند با خودکارسازی فرایند سفارش‌‌گذاری و دریافت اطلاعات روز بازار، از وارسی مداوم نمودارها برای شکار موقعیت‌های معاملاتی بی‌نیاز شوند.

علاوه‌بر کاربران حرفه‌ای، شرکت‌های مدیریت دارایی و نهادهای سبدگردان از روش‌های خودکار برای اتخاذ موقعیت‌های معاملاتی و بیشینه‌سازی سود خود بهره‌ می‌برند. 

در این مقاله، می‌خواهیم سرویس API تترلند را معرفی کنیم و نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم. برای این منظور، ابتدا سامانه‌های معاملاتی خودکار را به‌‌اختصار تعریف و در‌ادامه درباره API صحبت می‌کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سامانه‌های معاملاتی خودکار

سامانه‌های معاملاتی خودکار همان‌طور‌که از نامشان پیداست، سیستم‌های معامله‌گری مبتنی‌بر دستورهای کامپیوتری هستد. در این سامانه‌ها، ابتدا کاربر شروطی را برای ورود به موقعیت معاملاتی یا خروج از آن تعیین می‌کند و داده‌های مرتبط را در‌اختیار بات نرم‌افزاری قرار می‌دهد. سپس این بات براساس پیش‌شرط‌های تعیین‌شده، بدون نیاز به هیچ‌گونه دخالت انسانی به‌طور‌خودکار دستورها را اجرا می‌کند و معاملات را انجام می‌دهد.

گفتنی است که در‌حال‌حاضر، دست‌کم ۷۰ تا ۸۰درصد از حجم معاملات روزانه در بورس‌ها و بازارهای معاملاتی جهان با کمک بات‌ها و سامانه‌های معاملاتی خودکار انجام می‌شود.

با بهره‌گیری از این سامانه‌ها، دیگر به پایش مداوم نمودارهای قیمتی و وضعیت کنونی بازار نیازی نیست و معامله‌گران می‌توانند براساس پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌هایشان از شرایط حال و آینده بازار، دارایی‌های دلخواه خود را با بهترین قیمت ممکن خرید‌و‌فروش کنند.

حال این سؤال مطرح می‌شود که سامانه‌های معاملاتی چگونه به داده‌های بازارهای مالی دسترسی پیدا می‌کنند و از چه طریقی معاملات را انجام می‌دهند؟ پاسخ این پرسش در API نهفته است.

منظور از API چیست؟

در ادبیات علوم کامپیوتر، «API» مخفف عبارت Application Programming Interface به‌معنای «رابط برنامه‌نویسی» است. به‌بیان ساده، API اجازه می‌دهد که برنامه‌های مستقل به داده‌ها یا قابلیت‌های نرم‌افزاری دیگر دسترسی پیدا کنند. برای مثال، اگر دقت کرده باشید، وب‌سایت‌های مختلف بخش «تماس با ما» دارند که معمولاً آدرس یا شماره‌تلفن یا نقشه جغرافیایی محل استقرارشان را در آن درج می‌کنند.

منظور از API چیست؟

 این نقشه‌ها را خودِ مدیران وب‌سایت‌ها ایجاد نکرده‌اند؛ بلکه با دسترسی به نقشه سرویس‌هایی همچون «گول مپز» نمایش داده می‌شوند. این دسترسی از‌طریق API‌ها یا رابط‌های برنامه‌نویسی ایجاد می‌شود؛ بنابراین، API مانند پلی برای دسترسی به نرم‌افزار یا سیستم‌عاملی است که در سرور یا موقعیت فیزیکی مجزایی قرار دارد.

آشنایی با سرویس API تترلند

تترلند، یکی از برترین پلتفرم‌های رمزارزی فروش مستقیم کشور، به‌تازگی سرویس API خود را ارائه کرده است. معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند از این سرویس برای دریافت خودکار موجودی حساب خود و اطلاع از نرخ لحظه‌ای رمزارز تتر استفاده کنند. علاوه‌براین، آنان با استفاده از کلید دسترسی اختصاصی خود، ازطریق API می‌توانند به سامانه معاملاتی تترلند متصل شوند و سفارش‌های خرید‌و‌فروش خود را به‌طور‌خودکار انجام دهند.

آشنایی با سرویس API تترلند

مراحل ساخت API جدید

برای ساخت API جدید، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و در بخش پیشخوان، روی گزینه «مدیریت API» کلیک کنید. در‌ادامه، دو گزینه «مشاهده مستندات» و «ساخت API جدید» روی صفحه ظاهر می‌شود. با کلیک روی گزینه ساخت API جدید، می‌توانید برای خود API بسازید.

در بخش دسترسی‌ها نیز، می‌توانید نوع دسترسی API را تعیین کنید. اگر تنها به‌دنبال اطلاع از قیمت هستید، گزینه «خواندن» را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید معاملات خودکار انجام دهید، گزینه «معامله» را فعال کنید.

در بخش دیگر، می‌توانید یک یا چند آدرس IP مجاز را برای دسترسی به API خود درج کنید. با درج این آدرس‌ها، از دسترسی افراد دیگر به API و حساب کاربری خود جلوگیری می‌کنید و می‌توانید با خاطری آسوده‌تر با API کار کنید.

در‌ادامه با کلیک روی گزینه «ساخت API»، ای‌پی‌آی جدیدی با کلید دسترسی اختصاصی برایتان ساخته می‌شود. حواستان باشد که هرگز کلیدهای API خود را دراختیار اشخاص دیگر قرار ندهید تا اطلاعات و دارایی‌هایتان از گزند سرقت در امان باشد.

در صفحه اصلی مدیریت API هم، با کلیک روی گزینه «مشاهده مستندات» می‌توانید کدهای لازم را برای فعال‌سازی API خود مشاهده کنید.

جمع‌بندی

امروزه، سامانه‌های معاملاتی خودکار رکن اساسی بازارهای دادوستد دارایی محسوب می‌شوند و بدون آن‌ها استفاده از فرصت‌های سودآوری بازار به‌شدت دشوار می‌شود. این سامانه‌ها به‌کمک‌ API‌ها به هسته‌های پردازشی بورس‌ها و بازارهای دارایی متصل می‌شوند و فرایندهای خرید، فروش، اطلاع از موجودی و دریافت قیمت لحظه‌ای بازار را برای معامله‌گران حقیقی و حقوقی تسهیل می‌کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا