آموزشمقاله

آموزش کسب سود دلاری با سهام‌گذاری تتر

سهام‌گذاری تتر ازجمله روش‌های کسب سود دلاری در بازار ارزهای دیجیتال است. اگر با معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها آشنا هستید، احتمالاً اصطلاح «سهام‌گذاری» به گوشتان خورده است.

سهام‌گذاری درست مانند سپرده‌گذاری متعارف و به‌معنای دراختیار قراردادن سرمایه به دیگران با هدف کسب سود است. سهام‌گذاری رمزارزی ازجمله راهکارهای کم‌ریسک برای درآمدزایی است؛ به‌ویژه وقتی بازارها با رکود دست‌به‌گریبان هستند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، شما را با نحوه سهام‌گذاری رمزارز تتر و مزیت‌ها و خطرهای آن آشنا می‌کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

رمزارز تتر چیست؟

تتر از استیبل کوین‌های پرطرفدار بازار است که می‌توان آن را مابه‌ازای دیجیتال دلار آمریکا دانست. آی‌فینکس (iFinex)، شرکتی که در هنگ‌کنگ ثبت شده است، زمام مدیریت صدور و عرضه تتر را در دست دارد. علاوه‌براین، این مجموعه مالک صرافی رمزارزی با نام «بیت‌فینکس» (BitFinex) است.

درحال‌حاضر تتر پس از بیت کوین و اتریوم، در جایگاه سوم رمزارزهای برتر بازار قرار دارد و ارزش بازار آن بیش از ۸۳میلیارد دلار است. گفتنی است که تقریباً دوسوم از معاملات بیت کوین برپایه تتر انجام می‌شود.

سهام‌گذاری تتر

سهام‌گذاری چیست و نحوه انجام آن چگونه است؟

سهام‌گذاری در حوزه رمزارزها نوعی سپرده‌گذاری دارایی است که در آن کاربر ارزهای دیجیتال خود را برای مدتی معین به حساب یا قراردادی هوشمند واریز می‌کند و در ازای آن پاداش یا سود می‌گیرد.

در برخی از شبکه‌های بلاکچینی، کاربران می‌توانند با راه‌اندازی یک گره و سهام‌گذاری رمزارز بومی آن شبکه، در فرایند اعتبارسنجی تراکنش‌ها و دریافت پاداش مشارکت کنند. بااین‌حال، از‌طریق مخازن یا استخرهای مشترک نیز می‌توان سهام‌گذاری کرد.

استخر یا مخزن توصیفگر گروه پرتعدادی از کاربران است که رمزارزهایشان را برای کسب سود در محلی واحد تجمیع می‌کنند. در برخی از شبکه‌ها، راه‌اندازی گره و مشارکت در اعتبارسنجی تراکنش‌ها مستلزم سهام‌گذاری تعداد زیادی رمزارز است که احتمال دارد از عهده هرکسی ساخته نباشد. دراین‌میان، استخرها می‌توانند راهگشا باشند و زمینه را برای تجمیع سرمایه‌های خُرد و تسهیل سهام‌گذاری فراهم کنند.

آیا می‌توان در شبکه تتر سهام‌گذاری کرد؟

شبکه تتر بر‌پایه سازوکار اجماع اثبات کار بنا شده است و مبتنی‌بر اثبات سهام نیست؛ بنابراین، آنچه با عنوان سهام‌گذاری تتر گفته می‌شود، مشارکت در وام‌دهی رمزارز تتر با هدف کسب سود است. پس سهام‌گذاری تتر به‌معنای مشارکت کاربران در فرایندهای اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه این رمزارز نیست.

این در حالی است که در دیگر سهام‌گذاری‌ها از‌جمله سهام‌گذاری اتریوم، کاربران واقعاً در فرایند صحت‌سنجی تراکنش‌های شبکه مشارکت می‌کنند و به‌تناسب آورده اولیه و ارزش سهام خود، پاداش می‌گیرند.

سهام‌گذاری تتر

سهام‌گذاری تتر چه مزیت‌هایی دارد؟

سهام‌گذاری تتر می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

کسب سود

یکی از مزایای مهم سهام‌گذاری رمزارز تتر این است که می‌توانید از موجودی تتر خود سود به‌دست بیاورید. با انجام این کار، تترهای راکد خود را به جریان می‌‌اندازید و سود معقولی در دوره‌های زمانی متفاوت کسب می‌کنید.

گریز از نوسان

تا وقتی‌که نرخ برابری تتر با دلار آمریکا ثابت بماند، دارایی‌های تتری شما هم از گزند نوسان در امان است. با انجام سهام‌گذاری تتر، علاوه‌بر حفظ ارزش دارایی‌های خود با نگه‌داری نسخه دیجیتال دلار، سود سالانه معقولی روی سپرده‌های تتری به‌دست می‌آورید.

پیشینه خدشه‌ناپذیر تتر

تتر برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، پیشینه‌ای درخشان دارد و تابه‌حال هیچ‌گاه در تأمین نقدینگی دچار مشکل نشده و امنیتش هم آسیب ندیده است.

روش انجام سهام‌گذاری رمزارز تتر چگونه است؟

فرایند انجام سهام‌گذاری تتر، بسیار ساده و همچون افتتاح حساب سپرده بانکی است. برای این کار، کافی است این مراحل را دنبال کنید:

۱. خرید تتر

نخستین مرحله خرید تتر است. با مراجعه به تترلند یا هر سکوی تبادل رمزارزی دیگر، می‌توانید موجودی ریالی یا دلاری خود را به تتر تبدیل کنید.

۲. انتخاب سرمایه‌پذیر

در گام بعدی، باید از میان ده‌ها مجموعه رمزارزی فعال در حوزه دادوستد یا وام‌دهی، یکی را به‌عنوان سرمایه‌پذیر انتخاب کنید و تترهای خود را برای کسب سود در‌اختیارش بگذارید. امروزه، از صرافی‌ها گرفته تا پروتکل‌های مختلف دیفای، پذیرای دارایی‌های تتری شما هستند و هر‌یک بسته به سیاست‌های خود، نرخ سودهای متفاوتی را ارائه می‌کنند.

۳. برداشت اصل و فرع سرمایه

پس از خرید تتر و انتخاب سرمایه‌پذیر و تکمیل فرایند سهام‌گذاری، می‌توانید با پایان دوره سپرده‌گذاری، اصل و سود خود را برداشت کنید. توجه کنید که مجموعه‌های مختلف قواعد متفاوتی برای برداشت دارایی‌های سپرده‌گذاری‌شده دارند. برخی از آن‌ها تا اتمام دوره اجازه برداشت به شما نمی‌دهند و برخی دیگر انعطاف‌پذیری بیشتری در این زمینه به‌خرج می‌دهند.

جمع‌بندی

بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران و فعالان بازار بنا بر ترجیحات شخصی، تتر نگه‌داری می‌کنند. با سهام‌گذاری تتر می‌توان این ذخایر تتری راکد را به جریان بازار متصل کرد و سود دلاری به‌دست آورد. بنابراین، علاوه‌براینکه ارزش پس‌انداز تتری شما دستخوش نوسان نمی‌شود، با سهام‌گذاری می‌توانید از آن سود کسب کنید. ناگفته نماند که نرخ سود سهام‌گذاری ارز تتر اندک، اما بسیار کم‌ریسک است.

گرچه حرف‌و‌حدیث‌های بسیاری درباره عملکرد نهاد ناشر تتر شنیده می‌شود، تابه‌حال اختلالی در عرضه و بازخرید تتر رخ نداده و این رمزارز توانسته است جای پای خود را در میان فعالان بازار رمزارزها محکم کند. نکته مهم دیگر اینکه گرچه تتر ازنظر امنیت حریف اسکناس دلار نمی‌شود، گزینه دسترس‌پذیرتری برای حفظ ارزش دارایی‌‌هاست.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا