آموزشمقاله

ارز دیجیتال Genopets‌؛ ورزش کنید و پول در‌بیاورید!

ارز دیجیتال جنوپتس (Genopets) یکی از پروژه‌های اجرا‌شده بر بستر بلاک‌چین سولاناست. این پروژه در‌واقع نوعی بازی بلاک‌چینی است که به شما برای تحرک بیشتر و داشتن جسم و ذهنی سالم‌تر انگیزه می‌دهد.

 این بازی از دسته بازی‌های Play to Earn است؛ یعنی به‌ازای اجرای دستورهای این بازی که در راستای سلامتی خودتان است، پول نیز دریافت می‌کنید! ارز دیجیتال جنوپتس توکن اختصاصی پروژه جنوپتس است که در این مقاله از بلاگ تترلند، با کاربرد‌های آن بیشتر آشنا خواهید شد.

ویژگی پروژه جنوپتس

این اولین‌بار است که از فناوری بلاک‌چین و توکن‌های غیرمثلی برای پاداش‌دادن به کاربران با هدف سلامتی خودشان استفاده می‌شود. عملکرد پروژه Genopets در این زمینه خلاقانه به‌نظر می‌رسد.

اکثر بازی‌های بلاک‌چینی دو توکن متفاوت دارند که یکی را به‌عنوان توکنی منتشر می‌کنند که در صرافی‌ها قابل‌خرید‌و‌فروش است و دیگری را به‌عنوان توکن قابل‌استفاده در بازی.

 در پروژه جنوپتس، ارز دیجیتال Genopets یا توکن GENE رمزارز اصلی به‌حساب می‌آید که قابلیت خرید‌و‌فروش در صرافی‌ها را نیز دارد.

عملکرد جنوپتس چگونه است؟

همان‌طور‌که گفته شد، جنوپتس بازی بلاک‌چینی است که روی شبکه بلاک‌چین سولانا راه‌اندازی شده است. در شروع این بازی، یک موجود جنوپتسی به شما داده می‌شود که هرچقدر فعال‌تر باشید و چالش‌ها را بهتر به‌پایان برسانید، قدرت آن موجود یا کاراکتر جنوپتسی شما نیز بیشتر می‌شود.

مفهوم این بازی Move To Earn به‌معنای «حرکت کن و جایزه بگیر» است. این بازی با استفاده از سرویس‌هایی مانند Google Fit اداده‌های بیومتریک شما را جمع‌آوری می‌کند. بنابراین، داده‌هایی همچون ضربان قلب و فعالیت‌های بدنی و ساعات خواب شما تحت‌کنترل این بازی خواهد بود. با انجام چالش‌های درون بازی و به‌اتمام رساندن ‌آن‌ها، به شما توکنی با عنوان KI داده می‌شود.

 

ارزدیجیتال جنوپنس

 

۳ روش درآمدزایی از توکن جنوپتس

شما می‌توانید با ۳ روش دیگر از این بازی درآمد کسب کنید:

۱. با تمرین‌دادن و قدرتمند‌کردن کاراکتر جنوپتسی خود و سپس فروش آن، می‌توانید از این بازی درآمد کسب کنید. بیشتر دارایی‌های درون بازی به‌صورت توکن‌های غیرمثلی (NFT) است؛ بنابراین، به‌راحتی می‌توانید این توکن‌ها را در بازار‌های آزاد بفروشید.

۲. درست مانند دنیای واقعی، در این بازی می‌توانید با خرید یکی از زیستگاه‌های بازی و اجاره‌دادن آن به دیگر بازیکنانی که زیستگاهی ندارند، درآمد به‌دست آورید. در‌ضمن، ارزش زیستگاهی که خریداه‌اید، به‌مرور‌زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

۳. فرض کنید مدت زیادی را صرف قدرتمند‌کردن کاراکتر جنوپتسی خود کرده‌ و قابلیت‌های آن را افزایش داده‌اید. اکنون زمان نبرد با دیگر بازیکنان فرا‌رسیده است! با دیگر بازیکنان نبرد و با پیروزی بر آنان توکن KI دریافت کنید! میزان موفقیت شما در بردن نبرد‌ها، تا حد زیادی به فعال‌بودن شما در چالش‌های ارائه‌شده در بازی بستگی دارد؛ زیرا همین چالش‌ها هستند که جنوپتس شما را قوی‌تر می‌کنند!

پیوند جنوپتس و توکن‌های غیر‌قابل‌تعویض

توکن‌های غیر‌قابل‌تعویض یا NFT‌ها، توکن‌هایی پرکاربرد در صنعت بازی‌های بلاک‌چینی هستند. مانند دیگر بازی‌ها در جنوپتس نیز بسیاری از دارایی‌های داخل بازی مانند زمین، غذا، تجهیزات مختلف و منابع به‌صورت توکن NFT هستند. وقتی شما یک زمین در این بازی می‌خرید‌، کل آن زمین برای شماست و حتی تیم سازنده بازی نیز نمی‌تواند آن را از شما بگیرد.

خرید‌و‌فروش این توکن‌های غیرمثلی از‌طریق بازارهایی مانند Open Sea یا دیگر بازار‌های NFT انجام می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده جنوپتس کیست؟

پروژه جنوپتس را آلبرت چن (Albert Chen) و بنجامین تسه (Benjamin Tse) راه‌اندازی کردند. آلبرت چن یکی از کارآفرینان موفق است که در رشته‌های مهندسی و اقتصاد و بازاریابی نیز تخصص دارد.

بنجامین تسه نیز تجربه فراوانی در‌زمینه بلاک‌چین دارد و از سال ۲۰۱۶ در این صنعت فعالیت می‌کند. همچنین، او ۱۶ سال سابقه در‌زمینه طراحی محصول و UI/UX و SaaS دارد.

ویژگی‌هایی بازی جنوپتس

یکی از پارامتر‌هایی که این بازی را متمایز کرده، خلاقیتی است که در سبک بازی به‌کار رفته است. تیم توسعه‌دهنده این بازی برای سلامتی و وقتی که برای بازی می‌گذارید، ارزش قائل است.

اگر به اکثر بازی‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم، نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم به‌جز سرگرمی مقطعی و هدر‌دادن وقت، چیزی به‌دست نیاورده‌ایم. د‌رادامه، برخی از ویژگی‌های جذاب این بازی را بررسی می‌کنیم.

رایگان بازی کنید

این بازی برخلاف بسیاری از بازی‌های دیگر، برای خالی‌کردن جیب شما ساخته نشده است. برای شروع بازی، به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای نیاز نخواهید داشت. با‌این‌حال، ممکن است برخی از کاربران مایل باشند برای پیشرفت سریع‌تر در بازی، اقلام گوناگون درون بازی را بخرند.

نکته دیگر اینکه پروژه مذکور روی بلاک‌چین سولانا راه‌اندازی شده است که این قضیه پیامدهای مثبتی همچون افزایش سرعت تراکنش‌ها و ناچیز‌بودن هزینه تراکنش‌ها و امکان توکنیزه‌کردن (Tokenize) اقلام درون بازی را به‌همراه دارد. امروزه، مشکل کارمزد شبکه اتریوم و شلوغی بلاک‌چین آن، باعث نارضایتی‌های بسیاری شده است. بلاک‌چین سولانا از این نظر، یک سروگردن از بلاک‌چین اتریوم بالاتر است. 

 

ارزدیجیتال جنوپنس

 

نحوه خرید و نگه‌داری ارز دیجیتال Genopets

برای خرید ارز دیجیتال Genopets، می‌توانید از‌طریق صرافی‌های معتبر FTX و ByBit و PancakeSwap اقدام کنید. همچنین برای نگه‌داری این رمزارز، می‌توانید از کیف‌پول‌های معتبری مانند کیف‌پول کوینومی (Coinomi) و کیف‌پول تراست والت (Trust Wallet) و اکسودوس (Exodus Wallet) استفاده کنید.

برای خرید این ارز دیجیتال با ریال، ابتدا باید با مراجعه به یکی از صرافی‌های داخلی دارایی ریالی خود را به بیت کوین یا دیگر رمزارزهای موجود تبدیل کنید و بعد از انتقال به یکی از صرافی‌های نام‌برده‌، ارز دیجیتال Genopets را بخرید.

آینده ارز دیجیتال Genopets

توکن این پروژه که با نماد GENE معامله می‌شود، حدود ۲ ماه است که در صرافی‌های معتبری مانند FTX خرید‌و‌فروش می‌شود. بر‌اساس داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، تاکنون بیشترین و کمترین قیمت ارز دیجیتال (GENE) Genopets به‌ترتیب حدود ۳۷.۷۹ و ۱۲.۰۶ دلار بوده است.

پیش‌بینی قیمتی رمزارز جنوپتس

 

بر‌اساس گزارش وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌دسک، قیمت این رمزارز تا سال ۲۰۲۵ به ۷۳ دلار خواهد رسید. همچنین تا لحظه تنظیم این مطلب (۱۹بهمن۱۴۰۱) قیمت این ارز دیجیتال ۳۰.۰۱ دلار اعلام شده است.

جمع‌بندی

در این مقاله، بازی و ارز دیجیتال Genopets را معرفی و درباره آینده آن صحبت کردیم. صنعت گیمینگ و بازی‌سازی در حال تغییر است و صنعت بلاک‌چین نیز در حال ایجاد تحول در تمام ابعاد زندگی بشر است.

بازی بلاک‌چینی جنوپتس یکی از بازی‌های نوآورانه‌ و آینده‌دار بلاک‌چینی است که قبل از انتشار نسخه رسمی‌اش، با استقبال زیادی مواجه شده است. این بازی ترکیبی از تناسب‌اندام و درآمدزایی را برای کاربرانش به‌ارمغان آورده است. این نوع بازی چه در دنیای بازی‌های غیربلاک‌چینی و چه در دنیای بازی‌های بلاک‌چینی بی‌سابقه بوده است.

اگر قصد دارید رمزارز جنوپتس را بخرید، می‌توانید به صفحه مبدل تترلند مراجعه و این ارز دیجیتال را با کارمزد رایگان تهیه کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا