آموزشمتوسطمقاله

آموزش لغو یا جایگزینی معامله در حال انجام بر بستر شبکه اتریوم

اگر قبلاً از شبکه اتریوم استفاده کرده‌اید، احتمالاً معامله‌ای را تجربه کرده‌اید که تأیید آن گاهی بیش از حد معمول طول بکشد. این اتفاق به‌ روش اولویت‌بندی معاملات ماینرها (استخراج‌کننده‌ها) و تراکنش‌هایی مربوط است که کارمزد بیشتری دارند.

اگر تراکنش فروش یا خرید ارز دیجیتال شما بر بستر شبکه اتریوم مدتی زمان برده است، باید منتظر بمانید تا کارمزدها کاهش یابد و درنهایت استخراج‌کننده‌ها معامله شما را پردازش کنند. با‌این‌حال، شما این گزینه را نیز دارید که معامله معوق یا قبلی خود را را جایگزین معامله جدیدی کنید که کارمزد بیشتری دارد. پیچیده به‌نظر می‌رسد؟ این کار آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و برای اتر (ETH) و تمام توکن‌های ERC20 نتیجه می‌دهد!

در این مقاله از بلاگ تترلند، نحوه لغو یا جایگزینی معامله در حال انجام بر بستر شبکه اتریوم را آموزش خواهیم داد؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی شبکه اتریوم

پیش از هرچیزی به‌خاطر بسپارید که نمی‌توانید معامله‌ها و تراکنش‌های ارز دیجیتال خود که قبلاً تأیید شده‌اند، جایگزین یا لغو کنید. باوجوداین، در مواقع ازدحام شبکه، برخی از معاملات ارز دیجیتال ممکن است متوقف شوند. وقتی حجم معاملات خیلی زیاد است، معامله‌‌ی خود را که ساعت‌ها یا حتی روزها معلق مانده است، می‌توانید پیدا کنید.

گاهی اوقات، معلق یا متوقف بودن تراکنش‌ها به‌خودی‌خود برطرف می‌شود. این موضوع مربوط به معامله معوق انجام نشده یا به‌دلیل کاهش کارمزدهای شبکه است.

اگرچه به‌معنای واقعی کلمه نمی‌توانید معامله را در شبکه اتریوم لغو کنید، برای تسریع روند کار باید چند مرحله را پشت‌سر بگذارید. در‌واقع، این کار شامل جایگزینی معامله در حال انجام به معامله جدیدی است که کارمزدهای بیشتری دارد.

در مطلب حاضر، توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از کیف پول‌ تراست ولت (Trust Wallet)، سرعت انجام معاملات خرید یا فروش ارز دیجیتال خود را افزایش دهید. شایان ذکر است که از کیف پول‌های ارز دیجیتال دیگری که از بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید استفاده کنید؛ اما روند کار ممکن است کمی متفاوت باشد.

ابتدا باید کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) روی دیوایس شما نصب شده باشد. سپس، به کلیدهای خصوصی (عبارات seed) برای ورود به کیف پول خود و اینترنت دسترسی داشته باشید.

چرا تراکنش من در شبکه اتریوم معلق مانده است؟

شبکه اتریوم برای کارمزد معاملات شما با سیستم پیشنهاد قیمتی کار می‌کند. بدین‌صورت که کارمزد تراکنشتان به پیچیدگی و حجم معامله شما بستگی دارد. در این زمینه، سه کلمه مهم وجود دارد که باید مفهوم آن‌ها را بدانید: کارمزد معامله و قیمت معامله و محدودیت معامله.

وظایف محاسباتی هر معامله از‌نظر کارمزد آن سنجیده می‌شود؛ در‌حالی‌که هزینه صرف‌شده همان قیمت معامله است. شما می‌توانید کارمزد معامله را مقدار کار مورد‌نیاز و قیمت را هزینه پرداختی برای هر ساعت کار در نظر بگیرید. سرانجام، محدودیت معامله به‌معنی حداکثر مبلغی است که تمایل دارید در آن معامله بپردازید.

در‌حالی‌که کارمزد معامله با پیچیدگی معامله شما تعیین می‌شود، آزاد هستید که قیمت و محدودیت تراکنش خود را تعیین کنید. سپس کل کارمزد پرداختی به‌عنوان پاداشی برای استراج‌کنندگان محسوب خواهد شد.

با‌این‌حال، اگر قیمت معامله شما خیلی کم است، ممکن است کاربران دیگر قیمت بیشتری ارائه دهند و معامله شما معلق بماند. اگر معامله‌ای معلق شده باشد، شبکه اتریوم معاملات جدیدی که از همان آدرس کیف پول انجام می‌دهید، تأیید نمی‌کند تا زمانی‌که ماینر معامله اول را تأیید کند.

نحوه لغو معامله با استفاده از کیف پول تراست ولت

  1. روی تراکنش معلق در برنامه Trust Wallet خود کلیک و قسمت Nonce را جست‌وجو کنید. به عددی که می‌بینید، توجه کنید.
  2. معامله‌ای جدید ایجاد و آدرس کیف پول خود را در قسمت Recipient Address اضافه کنید. مطمئن شوید که همان آدرس معامله معوق است. Amount ETH را صفر قرار دهید و روی Next کلیک کنید.
  3. روی تنظیمات در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  4. فیلد Nonce را با مقداری که قبلاً نوشتید، جایگزین کنید. مطمئن شوید که قیمت رقابتی تعیین می‌کنید تا معامله شما دوباره معلق نشود.
  5. منتظر تأیید معامله جدید باشید. در پایان معامله در حال تعویض، جایگزین می‌شود.

جمع‌بندی

گاهی اوقات هنگام انجام معاملات ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه اتریوم، با کاهش کارمزدهای شبکه معاملات معلق‌مانده یا متوقف‌شده به‌طور خودکار پاک می‌شوند. متأسفانه این کار ممکن است مدتی طول بکشد. خوشبختانه شما می‌توانید معامله معلق‌شده را با انتقالی ساده لغو یا جایگزین کنید. به‌یاد بسپارید که برای موفقیت در انجام لغو معامله، باید کارمزد لازم تراکنش را پرداخت کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا