اخبار

مارکت کپ بازار رمزارزها از مرز ۱.۵تریلیون دلار فراتر رفت 

از ابتدای سال ۲۰۲۳ روند نزولی زمستان کریپتو سال گذشته کُند شد. بعد از مدتی، معاملات رنج در رمزارزهای معروف مانند بیت کوین و اتریوم، بازار از فاز انباشت خارج شد و روند صعودی در پیش گرفت. در نیمه سال ۲۰۲۳، روند صعودی شدت پیدا کرد و اوج این ماجرا در نوامبر سال جاری رخ داده است.

به‌گزارش NEWSBTC، در این ماه بیت کوین موفق شد مقاومت مهم ۳۰هزار‌دلاری را بشکند و امروز در آستانه رسیدن به ۴۰هزار دلار قرار دارد. هم‌زمان با رشد قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها، مارکت کپ بازار کریپتوکارنسی نیز در مسیر صعودی قرار گرفته‌است. اکنون ارزش کل بازار رمزارزها از مرز ۱.۵تریلیون دلار فراتر رفته است.

جالب است بدانید که این عدد در‌مقایسه‌با مقطع زمانی مشابه در سال گذشته بیش از ۷۲درصد رشد کرده است. فراموش نکنید که در روزهای اوج بازار کریپتو در سال ۲۰۲۱، مارکت کپ کل بیش از ۲.۲تریلیون دلار بود.

یکی از محرک‌های مهم افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های گذشته، داغ‌شدن بازار اخبار مبنی‌بر تایید صندوق قابل‌معامله (ETF) این رمزارز است. پیش‌بینی می‌شود که بالاخره در ژانویه‌۲۰۲۴ این اتفاق رخ دهد و ETF بلاک‌راک تایید شود.

بعضی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با عرضه ETF بیت کوین بیش از ۷۰میلیارد دلار سرمایه جدید در مدت‌زمان کوتاهی وارد بازار خواهد شد.

کریپتو کان (Crypto Con) یکی از مراجع معتبر تحلیل بازار رمزارزها روند قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ را پیش‌بینی کرده است. بر این اساس، بیت کوین با پشت‌سر گذاشتن یک چرخه قیمت در پایان سال ۲۰۲۵ بین محدوده قیمت ۱۳,۰۰۰ تا ۱۸,۰۰۰ دلار قرار خواهد گرفت.

همچنین، تحلیل کریپتو کان حاکی از آن است که در بدترین شرایط، بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۵ به قیمت ۹۴هزار دلار می‌رسد؛ چیزی بیش از ۲.۵ برابر قیمت آن در زمان نگارش این خبر که در نوع خود جالب است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا