اخبار

سیرکل عرضه استیبل کوین EURC را در بستر بلاک‌چین سولانا آغاز کرد

شرکت سیرکل (Circle) به‌تازگی استیبل کوین با پشتوانه یورو (EURC) را در بستر بلاک‌چین سولانا عرضه کرده است. روز گذشته، سیرکل این موضوع را با انتشار توییتی به‌اطلاع مخاطبان خود رساند. در این اطلاعیه، آمده است که سیرکل انتظار دارد در سال ۲۰۲۴ استیبل کوین EURC در بلاک‌چین‌های دیگر نیز توسعه پیدا کند.

استیبل کوین EURC به پشتوانه ترکیبی از اوراق بدهی رسمی اتحادیه اروپا و ذخایر یورو عرضه می‌شود. سیرکل زیرساخت لازم را برای کسب‌وکارها نیز فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانند از‌طریق این پلتفرم یورو را به استیبل کوین EURC تبدیل کنند.

پروتکل‌های اصلی دیفای در بستر سولانا ازجمله صرافی ژوپیتر و فونیکس و اورکا قرار است این استیبل کوین را با اکوسیستم خود ادغام کنند. بنابراین، از‌این‌پس باید شاهد ترید و وام‌دهی و سایر فعالیت‌های تجاری با استفاده از این استیبل کوین در بازار رمزارزها نیز باشیم.

کریپتوبریفینگ می‌نویسد که با‌توجه‌به قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا درباره رمزارزها، شرکت سیرکل تلاش می‌کند تا فعالیتش را با این قوانین تطبیق دهد. در همین زمینه، اولین برنامه سیرکل همگام‌سازی خدمات عرضه EURC با چهارچوب بازار دارایی‌های رمزنگاری (MICA) است که سازمان بازار اوراق بهادار اروپا (ESMA) آن را مدیریت می‌کند.

بدیهی است که افزایش پذیرش رمزارزها در بین عموم مردم در کشورهای مختلف، تقاضا برای استیبل کوین‌ها را افزایش می‌دهد. بازار رمزارزها دائماً در حال نوسان‌های شدید قیمت است؛ به‌همین‌دلیل، وجود رمزارزهایی مانند EURC با قیمت ثابت به فعالان بازار کمک می‌کند تا در شرایط نوسانی راهی برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود داشته باشند.

علاوه‌براین، انتقال پول با استفاده از استیبل کوین‌ها به‌دلیل سرعت زیاد تراکنش‌ها در بستر بلاک‌چین، درمقایسه‌با روش‌های سنتی روزبه‌روز با استقبال بیشتری مواجه می‌شود. به‌راحتی و بدون محدودیت‌های مرزی افراد می‌توانند به‌کمک استیبل کوین‌ها دارایی‌شان را به سراسر دنیا انتقال دهند.

پیش‌بینی‌ها درباره ارزش بازار استیبل کوین‌ها در سال‌های آینده

در همین زمینه، شرکت Bernstein Research در گزارشی پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۸ ارزش بازار استیبل کوین‌ها به بیش از ۳هزار میلیارد دلار خواهد رسید. جالب است بدانید که در‌حال‌حاضر، ارزش بازار تتر به‌عنوان اولین استیبل کوین بازار رمزارزها چیزی در‌حدود ۹۰میلیارد دلار است. جایگاه دوم هم متعلق به یو‌اس‌دی‌کوین (USDC) با ۲۴میلیارد دلار است که از قضا شرکت سیرکل آن را عرضه می‌کند.

دلیل شرکت سیرکل برای انتخاب سولانا به‌منظور عرضه استیبل کوین جدید، مقیاس‌پذیری فراوان این شبکه بلاک‌چین بوده است. این موضوع باعث شده است تا مبادلات استیبل کوین EURC با کارمزد کم و سرعت زیاد پردازش شوند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۳ سولانا برای نخستین‌بار از‌نظر پردازش تراکنش‌ها در یک شبانه‌روز، رقیب خود، اتریوم را پشت‌سر گذاشته است.

درپایان، باید به این موضوع اشاره کنیم که ارزش بازار فعلی استیبل کوین EURC حدود ۵۵میلیون دلار است؛ اما قطعاً به‌زودی مارکت‌کپ آن رشد درخورتوجهی را تجربه خواهد کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
cryptobriefing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا