اخبارمتوسط

تمایل نهنگ‌های بیت کوین برای فروش

واریز بیت کوین به صرافی‌ها به اوج یک‌ساله خود رسید

طبق داده‌های هفتگی پلتفرم تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای گلسنود، در سال ۲۰۲۳ نهنگ‌های بیت کوین اغلب معامله‌های بیتکوین را به‌منظور کسب سود کوتاه‌مدت انجام داده‌اند. همچنین در جولای۲۰۲۳ (تیر۱۴۰۲)، میزان ورودی بیت کوین نهنگ‌ها به صرافی‌های رمزارزی به بیشترین میزان یک سال اخیر رسیده است. در گزارش گلسنود، آمده است که برخلاف تصور عمومی، در یک سال گذشته سازمان‌ها و افراد فرصت‌طلب فعال‌ترین گروه نهنگ‌ها بوده‌اند.

ظهور نهنگ‌های کوتاه‌مدت بیت کوین

از زمانی‌که قیمت بیت کوین به کانال ۳۰‌هزار دلار برگشته، رفتار تریدرها نیز تغییر کرده است. براساس گزارش گلسنود، این تغییر در افزایش چشمگیر فعالیت هولدرهای کوتاه‌مدت BTC کاملاً مشهود است. هولدرهای کوتاه‌‌مدت سرمایه‌گذارانی هستند که بیتکوین‌های خود را حداکثر ۱۵۵ روز نگه‌داری می‌کنند.

در این گزارش، پلتفرم تحلیل گلسنود نوشته است که تعداد زیادی از این هولدرهای کوتاه‌مدت را نهنگ‌های بیتکوین تشکیل می‌دهند:

سهم هولدرهای کوتاه‌مدت از ورودی بیت‌کوین به صرافی‌های رمزارزی به ۸۲درصد رسیده است. در ۵ سال گذشته، میانگین این شاخص ۵۵ تا ۶۵‌درصد بوده است؛ در‌نتیجه، می‌توان گفت که در سال ۲۰۲۳، نهنگ‌های کوتاه‌مدت بیتکوین بیشتر معامله‌ها را انجام می‌دهند.

نمودار سهم هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین بر ورودی صرافی‌ها

نمودار سهم هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین بر ورودی صرافی‌ها

گلسنود گزارشی نیز درباره سود یا زیان تحقق‌یافته ارائه داده و گفته است:

اگر به میزان سود یا زیان تحقق‌یافته مربوط به خریدوفروش‌های هولدرهای کوتاه‌مدت نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که این دسته از سرمایه‌گذاران نوظهور معاملات خود را باتوجه‌به شرایط بازار انجام می‌دهند. از زمان ورشکستگی صرافی FTX، با هر افزایش یا کاهش قیمت، سود یا زیان هولدرهای کوتاه‌مدت بیش از ۱۰‌هزار بیتکوین تغییر کرده است.

از این گزارش می‌توان نتیجه گرفت که از زمان ورشکستگی صرافی FTX‌ در اواخر سال ۲۰۲۲، نهنگ‌های کوتاه‌مدت بیتکوین به‌دنبال کسب سود از از نوسان‌های بازار رمزارزه هستند. گفتنی است که فعالیت‌های این دسته از هولدرها نتایج متفاوتی داشته و سود‌و‌زیان آنان با نوسان‌های بازار دستخوش تغییر شده است.

نمودار سودوزیان مربوط به واریزی بیت کویننمودار سودوزیان مربوط به واریزی بیتکوین هولدرهای کوتاه‌مدت در صرافی‌ها

رکورد میزان واریزی نهنگ‌ها به صرافی‌های ارز دیجیتال

همان‌طور‌که گفتیم، در ماه‌های اخیر واریزی نهنگ‌های بیتکوین به صرافی‌های رمزارزی افزایش چشمگیری یافته است؛ به‌طوری‌که فقط در جولای۲۰۲۳ (تیر۱۴۰۲)، ۴۱درصد از تمام واریزی‌های بیتکوین به صرافی‌های رمزارزی از‌آنِ نهنگ‌ها بوده است.

گلسنودنمودار ورودی بیت کوین نهنگ‌ها به صرافی‌هانمودار ورودی بیتکوین نهنگ‌ها به صرافی‌ها

گلسنود در این گزارش می‌گوید:

تحلیل تراکنش‌های ورودی‌و‌خروجی نهنگ‌ها در صرافی‌های رمزارزی می‌تواند برای درک تأثیر آنان بر تعادل عرضه و تقاضا استفاده شود. در ۵ سال گذشته، میزان ورودی‌وخروجی مربوط به نهنگ‌ها در صرافی‌های رمزارزی بین مثبت تا منفی ۵‌هزار واحد بیت‌کوین در نوسان بوده است. با‌این‌حال، در ژوئن و جولای۲۰۲۳ (خرداد و تیر۱۴۰۲)، این رقم به ۴,۰۰۰ تا ۶,۵۰۰ واحد در روز رسیده است.

گلسنود نمودار ورودی و خروجی بیت کوین نهنگ‌ها به صرافی‌هانمودار ورودی و خروجی بیتکوین به صرافی‌ها توسط نهنگ‌ها

شایان ذکر است که نهنگ‌ها تنها سرمایه‌گذارانی نیستند که در حال فروش بیت‌کوین هستند. استخر استخراج پولین (Poolin) نیز به‌تازگی مقدار زیادی بیت‌کوین به بایننس واریز کرده است. به‌نظر می‌رسد شاهد فروش گسترده بیتکوین به‌دست ماینرها هستیم. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا