اخبار

با افزایش ورود سرمایه به ETFها، قیمت بیت کوین به بیش از ۵۰هزار دلار رسید

دیروز، ۱۲فوریه۲۰۲۴ (۲۳بهمن۱۴۰۲)، قیمت بیت کوین از مرز ۵۰هزار دلار عبور کرد و به بیشترین ارزش خود در ۲ سال گذشته رسید. جالب است بدانید که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا‌به‌امروز قیمت بیت کوین حدود ۳ برابر افزایش یافته است. آخرین‌بار در دسامبر۲۰۲۱ بود که بیت‌کوین در محدوده ۵۰هزار دلار معامله می‌شد. اگر‌چه هنوز این رمزارز تا سقف قیمت ۶۹هزار دلار فاصله زیادی دارد، بخش عمده افت قیمتش در سال ۲۰۲۲ جبران شده است. 

کریپتودات‌نیوز می‌نویسد که بی‌تردید یکی از دلایل مهم‌ افزایش قیمت پادشاه رمزارزها در روزهای اخیر، ورود سرمایه به ETF بیت کوین است. در یک ماه گذشته، این صندوق‌ها بیش از ۸میلیارد سرمایه جدید به بازار بیت‌کوین وارد کرده‌اند. صندوق بیت‌کوین تراست شرکت گری‌اسکیل در ژانویه خروج سرمایه زیادی را تجربه کرد؛ اما در‌حال‌حاضر شرایط به ثبات نسبی رسیده است. هم‌اکنون مجموع ارزش خالص دارایی صندوق‌های ETF بیت‌کوین بیش از ۲/۸میلیارد دلار است. 

بر‌اساس گزارش بلومبرگ، جریان سرمایه ورودی به صندوق‌های ETF اصلی بیت‌کوین در یک ماه گذشته به‌شرح زیر است: 

  • آی‌شیرز: ۳/۷۵۰میلیارد دلار 
  • فیدلیتی: ۳/۱۲۳میلیارد دلار 
  • آرک اینوست: ۹۱۸میلیون دلار 
  • بیت وایز: ۷۸۶میلیون دلار 
  • اینوسکو گلکسی: ۲۹۸میلیون دلار 
  • والکیر: ۱۱۸میلیون دلار 
  • ون اک: ۷۵میلیون دلار 
  • فرانکلین: ۷۱میلیون دلار 
  • ویزدام تری: ۱۵میلیون دلار 

ناگفته نماند که در این بازه زمانی ۶/۳۸میلیارد دلار از صندوق ETF بیت‌کوین گری‌اسکیل خارج شده است.

تأثیر شرایط اقتصادی آمریکا بر مثبت‌شدن جریان سرمایه ETF‌ها

یکی از دلایل اصلی مثبت‌شدن جریان سرمایه در صندوق‌های ETF، شرایط اقتصادی حاکم بر آمریکا است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در ماه‌های آتی فدرال رزرو به‌سراغ سیاست‌های تسهیلگرانه اقتصادی برود. تسهیل سیاست‌های پولی معمولاً با کاهش نرخ بهره همراه است. این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز کاهش ارزش دلار شود؛ در‌نتیجه، بیت کوین به‌عنوان دارایی ذخیره ارزش در کانون توجه قرار می‌گیرد.

با رسیدن قیمت BTC به مرز ۵۰هزار دلار، باردیگر موجی از خوش‌بینی بازار را فراگرفته است؛ به‌خصوص اینکه رویداد هاوینگ بیت کوین نیز در پیش است. طبق پیش‌بینی‌ها، این رویداد در آوریل۲۰۲۴ رخ خواهد داد. 

صرافی بیت‌گیت به‌تازگی نظرسنجی‌ای انجام داده که در آن مشخص شده است ۷۰درصد سرمایه‌گذاران در کشورهای مختلف قصد دارند در سال ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی را افزایش دهند. ۸۴درصد از شرکت‌کنندگان نیز انتظار دارند که در سال جاری قیمت بیت‌کوین رکورد جدیدی را ثبت کند. باید منتظر ماند و دید که در ماه‌های پیش رو چه اتفاقاتی در بازار کریپتوکارنسی رقم خواهد خورد. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
crypto.news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا