اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۱ تا ۲۳مرداد۱۴۰۲)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده اخبار مهم (۲۱ تا ۲۳مرداد۱۴۰۲)

  • پی‌پال مرکز رمزارز راه‌اندازی می‌کند تا کاربران بتوانند رمزارز خرید‌و‌فروش کنند.
  • پرایم تراست (Prime Trust)، شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های امانی رمزارز، پس از ماه‌ها ناتوانی در پرداخت سپرده‌های کاربران خود، اعلام ورشکستگی کرد.
  • کاربر چینی به‌دلیل خرید تتر دستگیر شد.

پی‌پال سرویس هاب رمزارز راه‌اندازی می‌کند

پی‌پال پس از رونمایی استیبل‌کوین PYUSD، قصد دارد مرکز رمزارز راه‌اندازی کند. این سرویس ها به کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور یکپارچه PYUSD را به سایر رمزارزها تبدیل کنند. در این سرویس هاب، خرید‌و‌فروش رمزارز و انجام سایر عملیات‌ها از‌طریق پی‌‌پال و استیبل‌کوین PYUSD نیز امکان‌پذیر است.

در شرایط و قوانین مرکز رمزارز پی‌پال، آمده است: «موجودی رمزارز شما فقط نمایانگر میزان رمزارزی است که در مالکیتتان است و به‌معنای در‌اختیار داشتن آن رمزارز نیست.»

گفتنی‌ است که تمام کاربران به سرویس هاب رمزارزی پی‌پال دسترسی نخواهند داشت و فقط تعداد محدودی که پی‌پال با شرایطی خاص انتخاب می‌کند، می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. پی‌پال اعلام کرده است کاربرانی که حساب شخصی پی‌پال دارند و حسابشان در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد، واجد‌شرایط استفاده از سرویس هاب رمزارز هستند.

نکته دیگر اینکه این سرویس در تمام کشورهای زیر پوشش پی‌پال فعال نمی‌شود. پس از راه‌اندازی، سرویس رمزارز پی‌پال مستقیماً به حساب شخصی کاربران متصل می‌شود و آنان با اعتبار خود می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

اعلام ورشکستگی پرایم تراست

شرکت پرایم (Prime Trust) تراست پس از ماه‌ها ناتوانی در پرداخت سپرده‌های کاربران خود، درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ خود را به دادگاه دلاور ارائه داد. این شرکت در درخواست خود اعلام کرد که بین ۲۵هزار تا ۵۰هزار نفر طلب‌کار و حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰‌میلیون دلار بدهی دارد. این در حالی است که شرکت یادشده ارزش دارایی‌هایش را بین ۵۰ تا ۱۰۰میلیون دلار تخمین می‌زند.

پرایم تراست ارائه‌دهنده سرویس‌های امانی رمزارز است که دارایی‌های کاربران را در ازای پرداخت کارمزد نگه‌داری می‌کند. بسیاری از تحلیلگران ابراز تعجب کرده‌اند که چگونه چنین کسب‌وکاری به ورشکستگی رسیده است.

جولای۲۰۲۳، یکی از ناظران کسب‌وکار نوادا دادخواستی برای دادگاه ارسال و در آن اعلام کرده بود که شرکت پرایم تراست ۸۵‌میلیون دلار ارز فیات بدهی دارد؛ درحالی‌که دارایی‌هایش فقط ۲.۹‌میلیون دلار است. در این دادخواست، کسری بین دارایی‌ها و بدهی‌های رمزارزی پرایم تراست کمتر اعلام شده است؛ یعنی حدود ۶۹.۵میلیون دلار بدهی رمزارزی درمقابل ۶۸.۶میلیون دلار دارایی رمزارزی.

قوانین ضدرمزارزی چین با دستگیری خریدار تتر وارد مرحله جدیدی شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که قوانین ضد‌رمزارزی چین همچنان به‌شدت ادامه دارد. به‌تازگی در استان فوجیان چین، فردی پس از خرید ۱۳٫۰۶۷ دلار رمزارز تتر (USDT) به‌اتهام «پنهان‌سازی و اخفای جرم» دستگیر شده است. این فرد که با نام «آقای چن» معرفی شده‌، از طرف یکی از دوستانش به نام «آقای لین» تتر خریده است.

مقام‌های چین معتقدند که این اقدام به‌منظور پول‌شویی انجام شده است. ناگفته نماند که آقای چن به ۹ ماه زندان و پرداخت ۵‌هزار یوان چین (۶۸۹ دلار) جریمه محکوم شده است.

از سال ۲۰۱۷، چین قوانین سفت‌‌وسختی برای فعالیت‌های رمزارزی وضع کرده است و با دستگیری اخیر، به‌نظر می‌رسد این اقدامات وارد مرحله جدیدی شده است. جولای۲۰۲۳ (تیر۱۴۰۲)، پروتکل مولتی‌چین (Multichain) نیز پس از دستگیری مدیرعاملش به‌دست مقام‌های چینی، تعطیل شد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا