اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۴آذر‌۱۴۰۲)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و خبرهای بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۴آذر۱۴۰۲)

  • پایان مخالفت تتر و بیتفینکس به مخالفت با درخواست FOIL پایان دادند.
  • دادگاهی در مونته‌نگرو استرداد دو کئون را تأیید کرد.
  • سم بنکمن‌فرید در زندان Mackerel معامله می‌کند.
  • هکر KyberSwap از «نقص پول بی‌پایان» (Infinite Money Glitch) برای دزدیدن اموال استفاده کرد.

تتر و بیتفینکس به مخالفت با درخواست FOIL پایان دادند

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از تتر و بیتفینکس شروع می‌کنیم. بیتفینکس و تتر با درخواست آزادی اطلاعات (FOIL) مخالفت نخواهند کرد. FOIL را چند منبع خبری معتبر در نیویورک آغاز و این شرکت‌ها را به انجام رفتارهای خاص متهم کرده بودند.

این دو شرکت در بیانیه‌ای اعلام کردند که پس از درخواست FOIL در اوایل امسال به‌اشتراک‌گذاری شفاف اطلاعات متعهد هستند. سخن‌گوی این شرکت‌ها گفت:

توضیح این نکته ضروری است که شفافیت به‌معنای انتشار عمومی همه اسناد نیست.

هر دو شرکت خواستار بررسی مسئولانه اسناد قبل از انتشار عمومی اطلاعات هستند. بر‌اساس توافق فوریه‌ی۲۰۲۱ بین بیتفینکس و تتر و نظارت‌کنندگان نیویورک، درخواست FOIL با موضوعیت ادعاهایی مبنی‌بر تلفیق ۸۵۰میلیون دلار از سرمایه مشتریان با دارایی این شرکت‌ها ارائه شده است.

طبق گزارش‌های منتشر‌شده و به‌عنوان بخشی از توافق، گفته می‌شود که این دو شرکت مبلغ ۱۸.۵میلیون دلار جریمه پرداخت و موافقت کرده‌اند که گزارش‌های شفافیت فصلی را از داده‌های خود ارائه دهند.

دادگاه مونته‌نگرو استرداد دو کئون را تأیید کرد

روایت دو کئون (Do Kwon)، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های Terraform، همچنان در حال آشکارشدن است و دادگاهی در مونته‌نگرو استرداد او به کره‌جنوبی یا ایالات متحده را تأیید می‌کند.

طبق بیانیه رسمی منتشر‌شده در وب‌سایت دادگاه در ۲۴‌نوامبر، دادگاه عالی پودگوریتسا الزامات قانونی برای استرداد دو کئون را تعیین کرده است. در این اطلاعیه آمده است:

ازآن‌جاکه دادگاه استرداد کئون به آمریکا یا کره‌جنوبی را تأیید کرد، تصمیم نهایی درباره سرنوشت وی را وزیر دادگستری مونته‌نگرو اتخاذ خواهد کرد.

پیش‌ازاین و در ژوئن۲۰۲۳، دادگاهی در مونته‌نگرو دو کئون را به‌دلیل استفاده از گذرنامه جعلی کاستاریکا برای فرار از‌طریق جت شخصی به دبی به چهار ماه زندان محکوم کرده بود.

بر‌اساس بیانیه دادگاه، چنانچه وزیر دادگستری اجازه استرداد قطعی متهم را بدهد، استرداد پس از اجرای مجازات کیفری صورت می‌گیرد که قبلاً درباره اسناد مجعول اعلام شده بود.

سم بنکمن‌فرید در زندان Mackerel معامله می‌کند

به‌گزارش کو‌ین‌تلگراف، سم بانکمن‌فرید که دوران محکومیتش را در زندان سپری می‌کند، مشغول معامله ماهی‌های ماکرل است. روزهای معاملات رمزارز بنکمن‌فرید به‌پایان رسیده است؛ بنابراین، بنیان‌گذار سابق  FTX به تجارت ماهی در پشت میله‌های زندان محکوم است.

وی یکی از مؤسسان و مدیران ارشد صندوق سرمایه‌گذاری FTX بود که در سال ۲۰۲۳ به‌طور ناگهانی ورشکست شد. بنکمن‌فرید متهم شده است که میلیاردها دلار از حساب‌های مشتریان FTX را دزدیده و برای تأمین بدهی‌های شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research) استفاده کرده است.

او به فریب سرمایه‌گذاران FTX و انجام اقداماتی با هدف پول‌شویی نیز متهم شده است.  اکتبر۲۰۲۳، بنکمن‌فرید دستگیر و با پرداخت ۲۵۰‌میلیون دلار وثیقه آزاد شد. نوامبر‌۲۰۲۳، او در دادگاه فدرال نیویورک به هفت فقره اتهام از‌جمله تقلب و توطئه به‌عنوان مجرم شناخته شد و دادگاه نهایی وی در مارس‌۲۰۲۴ برگزار و در‌صورت اثبات اتهام‌ها، به ۱۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، سم بنکمن‌فرید ماهی ماکرل را به‌عنوان بخشی از رژیم گیاه‌خواری خود نمی‌خورد و آن را به کالایی برای تجارت در زندان تبدیل کرده است. از زمان ممنوعیت محصولات تنباکو، بسته‌های ماکرل پرطرفدارترین کالای معاملاتی در زندان‌ها بوده‌اند. فروشگاه مرکز بازداشت متروپولیتن که بنکمن‌فرید در آن مستقر است، بسته‌های ماهی ماکرل به قیمت ۱.۳ دلار می‌فروشد.

مارتین شکرلی، یکی از شخصیت‌های مهم حوزه فناوری و مشهور به فارما برو (Pharma Bro)، بیش از چهار سال را در زندان گذرانده است. وی تأیید کرده است که ماک‌ها ارز اصلی در زندان به‌شمار می‌روند. به‌نقل از منابع معتبر، بنکمن‌فرید در‌حال‌حاضر با خوان هرناندز، رئیس‌جمهور سابق هندوراس و افسر ارشد سابق پلیس مکزیک، در سلولی مشترک در زندان بروکلین به‌سر می‌برد.

هکر KyberSwap از «نقص پول بی‌پایان» برای دزدیدن اموال استفاده کرد

در آخرین اخبار بازار رمزارزها به ماجرای هک صرافی KyberSwap می‌رسیم. یکی از کارشناسان امور مالی غیرمتمرکز موضوع حمله اخیر ۴۶‌میلیون‌دلاری به KyberSwap را بررسی کرده است. KyberSwap صرافی مبادله‌ای است که بر‌پایه تکنولوژی بلاکچین عمل می‌کند.

این صرافی امکان خریدوفروش رمزارزها را در‌اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با استفاده از KyberSwap، کاربران می‌توانند به‌راحتی رمزارزهای خود را به سایر رمزارزها تبدیل کنند و معاملاتی خود را انجام دهند. این صرافی معتبر امنیت زیادی در انتقال و نگه‌داری رمزارزها برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

بااین‌حال، اخبار اخیر حاکی از شکافی عمیق در لایه امنیتی این پلتفرم است که به حمله هکری ۴۶‌میلیون‌دلاری منجر شده است. داگ کولکیت، مؤسس صرافی امبینت (Ambient)، در شبکه اجتماعی X توضیح داد که این هکر چگونه پیچیده‌ترین و مهندسی‌شده‌ترین حمله هکری قرارداد هوشمند عمر وی را اجرا کرده است.

بر‌اساس تجزیه‌وتحلیل کولکیت، مهاجم از «نقص پول بی‌پایان» (Infinite Money Glitch) سوءاستفاده کرده و از اجرای نقدینگی منحصربه‌فرد KyberSwap بهره برده است. به‌عبارت‌دیگر، هکر مدنظر قرارداد را فریب داده و آن را متقاعد کرده است که نقدینگی بیشتری از واقعیت دارد.

کولکیت توضیح داد که این اقدام به ویژگی نقدینگی متمرکز Kyber اختصاص دارد است و احتمالاً در صرافی‌های دیگر اجراشدنی نخواهد بود. بر‌اساس تجزیه‌وتحلیل او، این حمله در چند مرحله صورت‌ گرفته که شروع آن با قرض گرفتن ۱۰,۰۰۰ اتر (wETH) از Aave بوده است.

مقدار کل نقدینگی KyberSwap پس از این حمله ۶۸میلیون دلار کاهش یافت و به حدود ۲۷‌میلیون دلار رسید. ارزش کل نقدینگی صرافی یادشده در اوایل سال ۲۰۲۳ به ۱۳۴‌میلیون دلار رسیده بود. دیدگاه شما کاربران تترلند درباره مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۴آذر۱۴۰۲) چیست؟ کدام‌یک از آن‌ها بیشتر نظرتان را جلب کرد؟

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا