اخبار

تصویب قانون میکا در اتحادیه اروپا چه تأثیری بر تتر می‌گذارد؟

در روزهای گذشته، شاهد انتشار اطلاعیه‌های مهمی از برخی صرافی‌ها درباره استیبل‌کوین تتر هستیم. به‌عنوان مثال، صرافی کراکن اعلام کرد که در حال بررسی طرحی برای حذف استیبل کوین تتر برای مشتریان اروپایی خود است. پیش‌از‌آن نیز، صرافی OKX چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود. 

فارغ از اینکه صرافی‌ها این تصمیم را عملیاتی خواهند کرد یا خیر، دلیل آن مربوط به قانون میکا (MiCA) است که به‌زودی در اتحادیه اروپا اجرایی خواهد شد. پس از اجرایی‌شدن قانون میکا، تنها صرافی‌هایی مجاز به فعالیت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهند بود که تحت چهارچوب این قانون قرار داشته باشند. 

براساس اطلاعات در‌دسترس، استیبل کوین USDT در شرایط فعلی استانداردهای درج‌شده در قانون میکا را ندارد. پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، نیز در مصاحبه‌ای عنوان که این شرکت در میان‌مدت برنامه‌ای برای همگام‌سازی با قانون میکا ندارد. بااین‌همه، آردوینو اعلام کرد که تتر در حال مذاکره با رگولاتورهای اروپایی در این زمینه است. 

سی‌ان‌ان معتقد است که قانون میکا در ژوئن۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد؛ البته ارائه‌دهندگان خدمات رمزارز تا ۶ ماه پس از اجرای قانون فرصت خواهند داشت تا خود را با چهارچوب جدید تطبیق دهند. قوانین حوزه رمزارزها در اتحادیه اروپا به همین قانون محدود نمی‌شود؛ بلکه قرار است تا دسامبر سال جاری، قانون جامع دیگری نیز در حوزه کریپتوکارنسی تصویب شود. 

صرافی کراکن به انتشار خبر احتمال حذف تتر از فهرست معاملات خود واکنش نشان داد. این صرافی اعلام کرد که برنامه‌ای برای حذف زود هنگام تتر ندارد. اخبار منتشرشده در روزهای گذشته، آینده تتر در معاملات رمزارز در کشورهای اتحادیه اروپا را در هاله‌ای از ابهام فروبرده است. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
CNN

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا