اخبار

عرضه فعال بیت کوین و اتریوم به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۷ رسیده است

داده‌های منتشر‌شده وب‌سایت The Block نشان می‌دهد که در یک سال گذشته عرضه فعال بیت کوین و اتریوم روند کاهش را تجربه کرده است.

طبق داده‌های این وب‌سایت، تنها ۳۰درصد بیت کوین ها و ۳۹درصد اتریوم‌های موجود در بازار در یک سال اخیر جابه‌جا شد‌ه‌اند. جالب است بدانید که این آمار کمترین میزان گردش بیت کوین و اتریوم از سال 2017 به این سوست.

بیشترین عرضه بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی با حدود ۵۹درصد به سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مربوط است. همچنین، بیشترین عرضه اتریوم در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با حدود ۸۶درصد جابه‌جایی ثبت شده است.

کاهش عرضه فعال این رمزارزها در بازار نشان‌دهنده آن است که هولدرهای میان‌مدت هدف قیمت به‌مراتب بیشتری را برای بیت کوین و اتریوم مد‌نظر دارند.

آمارهای وب‌سایت The Block درباره عرضه فعال بیت کوین در بازه زمانی سه تا پنج‌ساله نیز مهم است. در اواخر سال ۲۰۱۹، تعداد بیت‌کوین‌هایی که حدوداً سه سال دست‌نخورده باقی مانده بودند، به ۷۳درصد رسید. این میزان در سال ۲۰۲۳ به حدود ۵۹درصد کاهش پیدا کرده است. 

علاوه‌بر‌این، بیت‌کوین‌هایی که بیش از پنج سال دست‌نخورده باقی مانده‌اند، از حداکثر ۸۳درصد در سال ۲۰۱۹ به حدود ۷۰.۱۳درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرده است. این آمار نیز نشان می‌دهد که اشتیاق هولدرهای بلندمدت بیت کوین برای نگه‌داری دارایی خود در بازه‌های زمانی سه تا پنج‌ساله کاهش پیدا کرده است.

همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده است که خرید‌و‌فروش بیت‌کوین‌های فعال در شبکه به اوج خود رسیده است. شایان ذکر است در هفته‌ جاری افزایش تقاضا برای تراکنش‌ها باعث شده است تا کارمزد بلاکچین بیت کوین از اتریوم نیز پیشی بگیرد.

تحلیل مجموعه رفتارهای کاربران در فاصله کمتر از پنج ماه تا هاوینگ بعدی بیت کوین، برای پیش‌بینی قیمت این رمزارز ارزشمند است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
theblock

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا