اخبار تترلند

تترلند موفق به کسب 10 گواهینامه ایزو شد

تترلند، مرجع تخصصی مبادلات تتر در کشور، با استقرار سیستم‌های یکپارچه مدیریت کیفیت، موفق شده است ۱۰ گواهینامه از سازمان بین‌المللی استاندارد موسوم به ایزو کسب کند.

دریافت این گواهینامه‌ها نشان‌دهنده آن است که تترلند توانسته با ایفای تعهدات سازمانی خود و عمل به رسالت اصلی‌اش مبنی‌بر ساده‌سازی روزافزون دادوستد تتر، مُهر تأیید سازمان‌های مرجع بین‌المللی را دریافت کند.

تترلند از آغاز فعالیت خود، همواره در پی جلب رضایت و اعتماد کاربران بوده و با تکیه بر فعالیت شبانه‌روزی همکاران پرتلاش خود در واحدهای امور مشتریان و پشتیبانی، کوشیده است مسیر پرپیچ‌و‌خم تبادلات رمزارزی را برای تک‌تک مشتریان هموار کند.

ناگفته نماند که تترلند اولین و تنها سکوی تبادل رمزارزی کشور است که با انطباق با الزامات و رهنمودهای سازمان بین‌المللی استاندارد، موفق شده است ۱۰ گواهینامه ایزو دریافت کند.

دراین‌میان، شاید این پرسش برایتان مطرح شود که اساساً ایزو و گواهینامه‌های آن چیست و دریافت آن از سازمان یا کسب‌وکار چه نتایجی به‌دنبال دارد؟

ایزو چیست؟

ایزو سازمانی بین‌المللی و مستقل و غیردولتی است که دست‌کم ۱۶۲ سازمان استاندارد ملی در آن عضویت دارند. نهاد مرکزی این سازمان در ژنو سوئيس مستقر و کشور ایران نیز عضو رسمی این سازمان است.

رسالت اصلی ایزو به‌عنوان تنها مرجع بین‌المللی تدوین استاندارد، وضع قوانین در مشاغل و صنایع مختلف است تا زیست‌بوم جهانی کسب‌وکار بر‌پایه قواعد و اصول واحدی شکل بگیرد و از تأمین حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در چهار گوشه جهان اطمینان حاصل شود.

استاندارد یا گواهینامه ایزو چیست؟

استانداردهای بین‌المللی که با عنوان «گواهینامه‌های ایزو» به کسب‌وکارها اعطا می‌شوند، متضمن پیاده‌سازی الزامات و دستورالعمل‌های ویژه‌ای در سازمان‌ها هستند. اخذ این گواهینامه‌ها نشان‌دهنده آن است که محصولات یا خدمات سازمان‌ها به سطوحی از کیفیت و ایمنی و کارایی رسیده است که می‌توانند در بازارهای جهانی نیز عرضه شوند.

شایان ذکر است که دریافت استانداردهای بین‌المللی ایزو کار ساده‌ای نیست و مستلزم پالایش فرایندهای سازمانی و اجرای سفت‌وسخت مقرراتی است تا ارتقای کیفیت خدمات و محصولات تولیدی سازمان را تضمین کنند. در‌حال‌حاضر، سازمان بین‌المللی استاندارد بیش از ۲۰هزار گواهینامه ایزو در حوزه‌های مختلف صنعتی و تجاری و خدماتی صادر کرده است.

انواع گواهینامه‌های ایزو

گواهینامه‌های ایزو به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هریک کارایی ویژه خود را دارند. این گواهینامه‌ها فعالیت‌های متنوعی را پوشش می‌دهند و از ساخت محصول و مدیریت فرایندها گرفته تا ارائه خدمات و تأمین مواد اولیه را در‌بر می‌گیرند.

هر کسب‌وکار یا سازمان بسته به حوزه فعالیتش می‌تواند با استقرار سامانه‌های مدیریتی نوین و پایبندی به الزامات و مقررات واحدی، درخواست خود را برای دریافت یک یا چند گواهینامه ایزو تسلیم سازمان بین‌المللی استاندارد کند.

این سازمان نیز پس از دریافت درخواست با انجام مراحل مختلف ممیزی و ارزیابی، انطباق فرایندهای داخلی کسب‌وکار را با چهارچوب‌های استاندارد خود بررسی می‌کند و در‌نهایت، درباره صادر کردن یا نکردن گواهینامه ایزو تصمیم می‌گیرد.

از گواهینامه‌های شاخص ایزو می‌توان به ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۲۷۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۲ و ایزو ۱۰۰۰۴ اشاره کرد.

گواهینامه‌های دریافتی تترلند

تترلند با بهبود مستمر فرایندهای سازمانی خود موفق شده است ۱۰ فقره گواهینامه ایزو از سازمان بین‌المللی استاندارد دریافت کند.

از‌جمله گواهینامه‌های شاخص این مجموعه می‌توان به گواهینامه ISO 9001:2015 اشاره کرد. این استاندارد بین‌المللی شناخته‌شده‌ترین استاندارد خانواده ایزو ۹۰۰۰ محسوب می‌شود که با محوریت پایبندی به معیارهای سیستم مدیریت کیفیت تدوین شده است. دریافت این استاندارد نشان می‌دهد که تترلند با رعایت اصول مشتری‌مداری، همواره در حال بهبود و ارتقای فرایندهای خدمات مشتریانش بوده است.

 

گواهینامه ایزو

 

یکی دیگر از گواهینامه‌هایی که تترلند کسب کرده، ISO 10004:2018 است. این گواهینامه با محوریت مدیریت کیفیت و رضایت مشتری تدوین شده و اخذ آن نشانگر پایبندی تترلند بر اجرای فرایندهای سنجش و پایش بازخوردهای مشتریان است. دیگر گواهینامه‌های دریافتی تترلند عبارت‌اند از:

  • گواهینامه ISO/IEC 20000-1:2018 با عنوان «فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات»
  • گواهینامه ISO 10006:2017 با عنوان «مدیریت کیفیت، رهنمودهایی برای مدیریت کیفیت در پروژه‌ها»
  • گواهینامه ISO 10015:2019 با عنوان «مدیریت کیفیت، رهنمودهایی برای مدیریت شایستگی و توسعه افراد»
  • گواهینامه ISO 28001:2007 با عنوان «سیستم‌های مدیریت امنیت برای زنجیره تأمین»
  • گواهینامه ISO 10003:2018 با عنوان «مدیریت کیفیت، رضایت مشتری، رهنمودهایی برای حل اختلاف در خارج از سازمان‌ها»
  • گواهینامه ISO 10002:2018 با عنوان «مدیریت کیفیت، رضایت مشتری، دستورالعمل‌های رسیدگی به شکایات در سازمان‌ها»
  • گواهینامه ISO/IEC 27001:2013 با عنوان «فناوری اطلاعات، تکنیک‌های امنیتی، سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعات-الزامات»
  • گواهینامه ISO 10014:2021 با عنوان «سیستم‌های مدیریت کیفیت – مدیریت یک سازمان برای نتایج با کیفیت – راهنمایی برای تحقق منافع مالی و اقتصادی»

تترلند؛ پیش‌گام در جلب اعتماد کاربران

تترلند حامی همیشگی کاربران است و با افتخار تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد کاربران خود به‌کار می‌گیرد. تیم پشتیبانی این سکوی تبادل تتر ۲۴ساعته در  ۷ روز هفته پاسخ‌گوی پرسش‌ها، ابهام‌ها، پیشنهادها و انتقادهای کاربران است.

برای ارتباط با تترلند، علاوه‌بر گفت‌وگوی آنلاین ۲۴ساعته در وب‌سایت و اپلیکیشن، می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱:۳۰ بامداد برای دریافت راهنمایی با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۰۳۰۰ تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا