اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و خبرهای بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها

  • پیروزی بزرگ برای رمزارزها؛ کنگره ایالات متحده لایحه رمزارزها را تصویب کرد
  • ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، به راه‌اندازی پروژه Worldcoin واکنش نشان داد
  • پوتین قانون رمزارز بانک مرکزی روسیه را امضا کرد
  • بایننس درخواست مجوز راه‌اندازی صرافی رمزارزی در آلمان را پس گرفت
  • تلاش سم بنکمن‌فرید برای جلوگیری از اظهار‌نظر شاهدان پرونده

پیروزی بزرگ برای رمزارزها؛ کنگره ایالات متحده لایحه رمزارزها را تصویب کرد

اخبار بازار رمزارزها

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با کسب پیروزی بزرگ برای رمزارزها شروع می‌کنیم. کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا مجموعه‌ای از لوایح را تصویب کرده‌ است که به شفافیت قانون‌گذاری رمزارزها در این کشور می‌تواند منجر شود.

۲۶‌جولای۲۰۲۳ (۴‌مرداد۱۴۰۲)، کمیته خدمات مالی طرح نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست‌و‌یکم (Financial Innovation and Technology for the 21st Century Act) را تصویب کرد. این طرح شرایط دریافت مجوز از کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) یا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را تعیین می‌کند.

علاوه‌بر طرح مذکور، این کمیته طرح شفافیت نظارتی بلاکچین (Blockchain Regulatory Certainty Act) را تصویب کرد. طرح یادشده خط‌مشی‌هایی به توسعه‌دهندگان و ارائه‌دهندگان خدمات بلاکچین مانند ماینرها و پلتفرم‌های فعال در فضای دیفای ارائه می‌کند. با وجود تصویب این دو طرح، قانون‌گذاران از طرح ساختار بازار دارایی‌های دیجیتال (Digital Assets Market Structure) حمایت نکردند.

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، به راه‌اندازی پروژه Worldcoin واکنش نشان داد

اخبار ویتالیک بوترین، خالق اتریوم

پس از شروع به کار پروژه Wordlcoin، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، مقاله‌ای طولانی درباره سیستم احراز هویت و مکانیزم اجماع ابداعی این پروژه، یعنی اثبات انسانیت (Proof-of-Humanity)، منتشر کرد.

از دیدگاه بوترین، این پروتکل بسیار ارزشمند است؛ اما خطرهای بزرگی در روند رقابت برای توسعه آن وجود دارد. نگرانی خالق اتریوم به حفظ حریم خصوصی در اسکن عنبیه افراد مربوط است که داده‌های بسیار بیشتری از حد انتظاراتمان از‌جمله جنسیت و قومیت و حتی برخی از شرایط پزشکی فرد را می‌تواند جمع‌آوری کند.

۲۵‌جولای۲۰۲۳ (۳‌مرداد۱۴۰۲) و پس از ۲ سال توسعه و آزمون‌وخطا، پروژه به‌صورت بین‌المللی عرضه و تقریباً بلافاصله پس از آغاز به کار، با انتقادهای بسیاری مواجه شد. دفتر کمیسیون اطلاعات بریتانیا در حال بررسی نقض قوانین حفاظت از اطلاعات بریتانیا به‌وسیله این پروژه است.

کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه نیز قانونی‌بودن پروژه Worldcoin را رد کرده است. ۲۸جولای۲۰۲۳ (۶مرداد۱۴۰۲)، شرکت Worldcoin پس از موج شدید انتقادها به نحوه جمع‌آوری اطلاعات، گزارش حسابرسی خود را منتشر کرد.

پوتین قانون رمزارز بانک مرکزی روسیه را امضا کرد

اخبار بازار رمزارزها - تصویب روبل دیجیتال

۲۴‌جولای۲۰۲۳ (۲‌مرداد۱۴۰۲)، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، قانون رمزارز بانک مرکزی روسیه، روبل دیجیتال را امضا کرد. با این اتفاق، روسیه یک قدم دیگر به عرضه رمزارز بانک مرکزی نزدیک‌تر شود.

با تصویب قانون مذکور، روبل دیجیتال رسماً از ۱‌آگوست۲۰۲۳ (۱۰‌مرداد۱۴۰۲) اجرایی می‌شود. به‌گفته رئیس بانک مرکزی روسیه، اولگا اسکوروبوگاتووا، روبل دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ عرضه محدودی دارد و پس‌از‌آن به‌صورت گسترده عرضه خواهد شد.

بایننس درخواست مجوز راه‌اندازی صرافی رمزارزی در آلمان را پس گرفت

بایننس

پس از گذشت تقریباً یک ماه از ابراز نگرانی مرجع نظارت مالی فدرال آلمان درباره رمزارزها، صرافی بایننس از درخواست خود مبنی‌بر دریافت مجوز راه‌اندازی صرافی در کشور آلمان صرف‌نظر کرد. به‌گفته یکی از سخن‌گویان بایننس، این صرافی قصد دارد پس از اِعمال تغییراتی در درخواست خود مطابق قوانین آلمان، دوباره برای دریافت مجوز اقدام کند.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، نیز پیش‌از‌این گفته بود که ارائه خدمات صرافی بایننس در کشورهای اروپایی طبق قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود. گفتنی‌ است که برنامه‌های توسعه بایننس در اروپا باتوجه‌به مشکلات قانونی‌ای که در کشور آمریکا گریبان‌گیر بایننس شده، با شکست مواجه شده است.

تلاش سم بنکمن‌فرید برای جلوگیری از اظهار‌نظر شاهدان پرونده

سم بنکمن‌فرید

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از سم بنکمن‌فرید خاتمه می‌دهیم. دادستان‌های ایالات متحده به‌دنبال لغو وثیقه سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته FTX و انتقالش به زندان پیش از محاکمه او در ماه اکتبر هستند. آنان مدعی شد‌ه‌اند که بنکمن‌فرید بارها تلاش کرده است تا بر شهادت شاهدان تأثیر بگذارد و شرایط وثیقه او برای محافظت از حقوق عمومی کافی نیست و باید باطل شود.

این درخواست پس‌از‌آن اتفاق می‌افتد که بنکمن‌فرید نوشته‌های خصوصی کارولین الیسون (Caroline Ellison)، مدیر‌عامل سابق آلامدا ریسرچ (Alameda Research) را با هدف بدنام‌کردن او دراختیار روزنامه نیویورک‌تایمز قرار داد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای در جلسه ۲۶جولای۲۰۲۳ (۴مرداد۱۴۰۲) اعلام کرد که صلاح نیست سم بنکمن‌فرید پیش از محاکمه آزاد باشد. محاکمه وی قرار است ۲‌اکتبر۲۰۲۳ (۱۰‌مهر۱۴۰۲) آغاز شود.

برندگان و بازندگان هفته

در یک هفته گذشته و طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، بیت کوین در بازه قیمتی ۲۸,۹۳۷ تا ۳۰,۲۹۳ دلار و اتریوم نیز در بازه قیمتی ۱,۸۳۷ تا ۱,۹۰۲ دلار در نوسان بود. ناگفته نماند که ارزش کل بازار رمزارزها نیز به ۱.۱۸‌تریلیون دلار رسید. 

از بین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی، رمزارزهای زین‌فن نتورک (XDC) با ۴۵.۶۹درصد و جی‌ام‌ایکس (GMX) با ۱۱.۸۲درصد و بون شیباسواپ (BONE) با ۹.۶‌درصد افزایش قیمت، برندگان این هفته بودند. پپه (PEPE) نیز با ۱۲.۳۶-‌درصد و گالا (GALA) با ۱۱.۸۵-‌درصد و اینجکتیو (INJ) با ۱۱.۵۸-‌درصد کاهش، بازندگان این هفته بازار رمزارزها لقب گرفتند.

اخبار

پیش‌بینی هفته پیش‌ رو

پس از اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر افزایش مجدد نرخ بهره در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۲۸‌هزار دلار را محتمل می‌دانند. درحال‌حاضر، قیمت بیتکوین در همان محدوده ۲۹,۳۰۰ دلار خرید‌و‌فروش می‌شود.

باتوجه‌به سطح مقاومت ۳۰‌هزاردلاری که بیتکوین طی یک هفته گذشته نتوانسته است ازپسِ آن بربیاید، انتظار می‌رود قیمت این رمزارز کمتر از ۲۹,۶۰۰ دلار باقی بماند. یکی از تریدرهای معروف، Crypto Tony، با انتشار توییتی گفت که انتظار دارد کاهش قیمت بیتکوین تا ۲۸‌هزار دلار ادامه پیدا کند؛ اما تا قبل‌از‌آن، مدتی در محدوده فعلی باقی خواهد ماند.  

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا