اخبار

درخواست ریپل برای رمزنگاری جدید به‌منظور محافظت از بلاک‌چین دربرابر تهدید کوانتومی

گزارش اخیر ریپل (Ripple) تأکید پروفسور ماسیمیلیانو سالا (Massimiliano Sala) بر سیستم‌های رمزنگاری جدید برای محافظت از بلاک‌چین دربرابر تهدیدهای محاسبات کوانتومی را برجسته می‌کند.

سالا، استاد دانشگاه تورنتو، در مصاحبه‌ای با ریپل توضیح داد که روش‌های رمزنگاری فعلی ممکن است با پیشرفت کامپیوترهای کوانتومی آسیب‌پذیر شوند. وی بر اهمیت توسعه سیستم‌های رمزنگاری «مقاوم در‌برابر کوانتوم» تأکید کرد.

ریپل و پروفسور سالا به تهدیدهای محاسبات کوانتومی رسیدگی می‌کنند. سالا هنگام صحبت درباره آینده صنعت، آسیب‌پذیری‌هایی را برجسته کرد که محاسبات کوانتومی در امنیت بلاک‌چین ایجاد می‌کند. او اشاره کرد که کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند آن دسته از مشکلات امضاهای دیجیتال را حل کنند که پلتفرم‌های بلاک‌چین را تهدید می‌کند.

سالا گفت:

کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند به‌راحتی مشکلاتی را حل کنند که اساس امضاهای دیجیتال هستند و در‌نتیجه می‌توانند مکانیزم‌هایی را تضعیف کنند که از دارایی‌های کاربران در پلتفرم‌های بلاک‌چین محافظت می‌کنند.

کریپتونیوز می‌نویسند که با وجود این نگرانی‌ها، پروفسور ماسیمیلیانو سالا به تلاش‌های پیش‌گیرانه جامعه رمزنگاری برای توسعه طرح‌های رمزنگاری «پساکوانتومی» اشاره کرد. هدف این طرح‌ها ایمن‌سازی سیستم‌های بلاک‌چین دربرابر حمله‌های کوانتومی است. به‌گفته سالا، انتقال به سیستم‌های رمزنگاری مقاوم در‌برابر کوانتوم برای حفظ یکپارچگی و امنیت زیرساخت‌های بلاک‌چین ضروری است.

سالا دراین‌باره گفت:

تمام سیستم‌های رمزنگاری کلید عمومی کلاسیک باید با نمونه‌های مقاوم در‌برابر حمله‌های کوانتومی جایگزین شوند.

مشکلات فنی و نیازهای آموزشی

پروفسور ماسیمیلیانو سالا درباره مشکلات فنی مانند افزایش تقاضای محاسباتی و اندازه داده‌های بیشتر برای تراکنش‌های امن نیز صحبت کرد. بااین‌حال، وی همچنان به تحقیقات در حال انجام برای بهینه‌سازی این پیاده‌سازی‌ها برای استفاده عملی خوش‌بین است.

سالا از تلاش‌های همکاری‌های بین‌المللی مانند فرایند استانداردسازی مؤسسه ملی استانداردها و فناوری ایالات متحده (NIST) تمجید کرد که ترویج ایجاد استانداردهای رمزنگاری مقاوم دربرابر حمله‌های کوانتومی را برعهده دارند.

او افزود این رویکرد مشارکتی می‌تواند مطمئن شود که طرح‌های جدید در سطح جامعه به‌طور دقیق ارزیابی می‌شوند و قابلیت اطمینان و امنیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر‌این، سالا پیشنهاد ادغام روش‌های رمزنگاری پیشرفته در برنامه‌های درسی دانشگاهی سنتی را با هدف گنجاندن مشکلات نوظهور در این بخش ارائه کرد. سالا در‌این‌باره اظهار کرد:

تهدیدهای کوانتومی ممکن است قریب‌الوقوع نباشد؛ اما احتمال وقوع آن‌ها به‌اندازه کافی زیاد است که مستلزم اقدامات پیش‌گیرانه باشد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا