اخبار

جنسیس در پرونده‌ ورشکستگی خود، ۳میلیارد دلار به طلب‌کاران پرداخت می‌کند

۱۷می۲۰۲۴ (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳)، قاضی شان لین به طرح فصل ۱۱ جنسیس گلوبال چراغ‌سبز نشان داد. او به این شرکت ورشکسته‌ وام‌دهنده‌ رمزارزها اجازه داد تا حدود ۳میلیارد دلار را به‌صورت رمزارز و نقد به طلب‌کاران بازپرداخت کند.

این تصمیم قاضی لین سرانجام راه را برای بازگشت دارایی‌های بلوکه‌شده‌ جنسیس هموار می‌کند. از نوامبر‌۲۰۲۲ و پس از سقوط سایر شرکت‌های بزرگ رمزارزی، برداشت وجه از این پلتفرم متوقف شده بود.

بلومبرگ گزارش داد که قاضی شان لین اعتراض حقوقی Digital Currency Group (به‌اختصار DCG) را نپذیرفت و اعلام کرد که شرکت مادر Genesis فاقد اختیار برای ردکردن طرح فصل ۱۱ است.

وی گفت که DCG تنها یکی از سهام‌داران جنسیس است و این شرکت در ردیف آخر صف بازپرداخت قرار می‌گیرد. قاضی لین خاطرنشان کرد که طلب‌کاران قبل از DCG اولویت دارند؛ البته تمام مطالباتشان را دریافت نمی‌کنند.

شرکت مادر جنسیس، DCG، ممکن است تصمیم قاضی لین را رد کند

افزایش ناگهانی BTC نبرد حقوقی جنسیس با DCG بر سر سود بادآورده را آغاز می‌کند. از زمان ثبت ورشکستگی Genesis، افزایش قیمت رمزارزها جرقه‌ جنگ را بین این شرکت وام‌دهنده و شرکت مادر آن، DCG، زده است.

اختلاف آن‌ها بر سر این است باتوجه‌به اینکه قیمت بیت ‌کوین از حدود ۲۱هزار دلار در ژانویه‌۲۰۲۳ به حدود ۶۷هزار دلار در‌حال‌حاضر رسیده است، چه کسی سود بادآورده را دریافت می‌کند.

کریپتونیوز می‌نویسد که جمعه ۱۷می، شان اونیل، وکیل جنسیس، با ادعای DCG مبنی‌بر اینکه مشتریان می‌توانند با درنظرگرفتن قیمت کمتر رمزارز در ژانویه‌۲۰۲۳ پول خود را تمام‌وکمال دریافت کنند، مخالفت کرد. قاضی لین دراین‌باره گفت:

باتوجه‌به حجم مطالبات طلب‌کاران، DCG  به‌عنوان سهام‌دار میلیاردها دلار از دست‌ داده است.

ثبات بیت‌ کوین؛ کلید بازپرداخت مطالبات طلبکاران جنسیس در ورشکستگی

جنسیس پیش‌بینی می‌کند که حداقل ۷۷درصد از مطالبات مشتریان خود را بتواند بپردازد. این امر منوط به باثبات‌ماندن ارزش BTC است. بااین‌حال، این شرکت با تعهدات بیشتری به اداره‌های نظارتی ایالتی و فدرال برای مبلغ ۳۲میلیارد دلار روبه‌رو است.

اکثر طلب‌کارانی که این شرکت به آن‌ها بدهکار بود، با طرح ورشکستگی این شرکت وام‌دهنده موافقت کردند. این موضوع شامل تمام شرکت‌کنندگان در Gemini Earn می‌شود. جنسیس این برنامه‌ وام‌دهی را با همکاری Gemini Trust Co راه‌اندازی کرده که متعلق به دوقلوهای Winklevoss است.

جنسیس در هر کجا که ممکن است، اولویت را بر بازگرداندن رمزارز به مشتریان قرار می‌دهد. بااین‌حال، موجودی رمزارزی این شرکت به‌اندازه کافی نیست و توان بازپرداخت کامل همه‌ بدهی‌هایش را ندارد.

جنسیس در فوریه مجوز فروش سهام Grayscale Bitcoin Trust (به‌اختصار GBTC) به‌ارزش بیش از ۱/۳میلیارد دلار را به‌عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای بازپرداخت بدهی‌ خود به مشتریان دریافت کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا