اخبار تترلند

گزارش سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲ تترلند

این بار بهار کریپتوکارنسی از پاییز سر برآورد

به‌گزارش تترلند، بهار بازار کریپتوکارنسی باردیگر از دل پاییز بیرون آمد. تجربه نشان می‌دهد که بازار رمزارزها همواره در فصل پاییز روزهای پرفرازونشیبی را تجربه می‌کند. به‌عنوان مثال، روزهای اوج بازار در سال ۲۰۲۱ که بیت‌کوین به سقف تاریخی ۶۹هزار دلار رسید، در آذر۱۴۰۰ رقم خورد. 

در سال ۱۴۰۲ نیز باردیگر بازار رمزارزها رالی صعودی جذابی را تجربه کرد. در شروع فصل پاییز، مارکت‌کپ کل بازار رمزارزها چیزی درحدود ۱,۱۰۰میلیارد دلار بود؛ در‌حالی‌که در پایان فصل پاییز ارزش بازار کریپتوکارنسی به ۱,۶۵۰میلیارد دلار رسید. بسیاری از رمزارزهای معروف مانند بیت‌کوین و اتریوم و سولانا در این بازه سه‌ماهه روند صعودی را تجربه کردند.

هم‌زمان با افزایش قیمت رمزارزها در فصل پاییز، معاملات در صرافی‌ها نیز رونق گرفتند. بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذارهای ایرانی بازار رمزارزها هم با خرید‌های گسترده تلاش کردند تا از فرصت‌های سود در بازار جا نماند. در پاییز۱۴۰۲، تترلند رشد بیش از ۹۶درصدی تراکنش‌ها در مبدل رمزارزی خود را شاهد بود. همچنین، تعداد کاربران جدید تترلند در‌مقایسه‌با تابستان بیش از ۱۷درصد افزایش یافت. درادامه گزارش، نگاهی به پیدا و پنهان اتفاقات تترلند در پاییز۱۴۰۲ می‌اندازیم. 

فرش قرمز زیر پای معامله‌گران جدید تترلند

گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهند که تعداد ایرانیان فعال در بازار رمزارزها از مرز ۱۲میلیون نفر عبور کرده است. در پاییز۱۴۰۲ و هم‌زمان با روند صعودی بازار رمزارزها، در ایران نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها، فعالان بازار کریپتوکارنسی افزایش پیدا کردند. جالب است بدانید که براساس آمارهای جهانی، تعداد آدرس‌های دارای رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۳ به بیش از نیم‌میلیارد نفر رسیده است. 

تعداد کاربران جدید تترلند

در پاییز گذشته، تعداد کاربران جدیدی که به خانواده بزرگ تترلند پیوستند، در‌مقایسه‌با تابستان حدود ۱۷/۲۶درصد افزایش یافت. نکته مهم ماجرا این است که کاربران جدید تماشاگر بازار کریپتو نبودند؛ چراکه آمار نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲ در تترلند تراکنش خرید‌و‌فروش ثبت کردند، درمقایسه‌با تابستان حدود ۳۶/۰۸درصد بیشتر شده است. 

پاییز داغ تترلند با چاشنی افزایش حجم معاملات رمزارزها

تجربه نشان می‌دهد که وقتی بازار رمزارزها وارد فاز صعودی می‌شود، معامله‌گران با استراتژی‌های مختلف دست به‌ کار می‌شوند. معمولاً همه تریدرها نیز سهمی از بازار صعودی را ازآنِ خود می‌کنند. به‌همین‌دلیل، در این شرایط حجم معاملات خریدوفروش رمزارزها به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. 

تعداد تراکنش‌های کل و فروش و خرید

در مبدل رمزارزی تترلند نیز، اوضاع به همین منوال بود؛ به‌طوری‌که ثبت رکوردهای جذابی را در‌مقایسه‌با تابستان۱۴۰۲ شاهد بودیم. برای مثال، تعداد و حجم تراکنش‌های خرید رمزارز به‌ترتیب ۱۰۹/۸۱ و ۹۰/۳۹درصد رشد کردند. درمقابل تعداد و حجم تراکنش‌های فروش نیز به‌ترتیب رشد ۱۲۰/۳۵ و ۱۰۳/۹۸درصدی را نشان می‌دهند. روی‌هم‌رفته، تعداد و حجم کل تراکنش‌ها در مبدل رمزارزی تترلند به‌ترتیب ۱۱۴/۲۸ و ۹۶/۷۷درصد افزایش را تجربه کردند.

تعداد تراکنش‌های کل و فروش و خرید

محبوب‌ترین رمزارزهای پاییز۱۴۰۲ در تترلند

در فهرست برترین رمزارزهای پاییز۱۴۰۲ تترلند، نام‌های جالبی به‌چشم می‌خورند. بعضی از آن‌ها مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم همواره در جمع ۱۰ رمزارز برتر قرار دارند. برخی دیگر مانند میم‌کوین بونک به‌تازگی به این فهرست راه پیدا کردند. در جدول زیر، می‌توانید ۱۰ رمزارز برتر ازنظر تعداد تراکنش و حجم معاملات در مبدل رمزارزی تترلند را در طول پاییز۱۴۰۲ مشاهده کنید.

محبوب‌ترین رمزارزهای پاییز۱۴۰۲ در تترلند

۱۰ رمزارز با بیشترین تعداد تراکنش در مبدل رمزارزی تترلند (پاییز۱۴۰۲) ۱۰ رمزارز با بیشترین حجم معامله در مبدل رمزارز تترلند (پاییز۱۴۰۲)
بیت‌کوین بیت‌کوین
اتریوم سولانا
شیبا اتریوم
دوج‌کوین دوج‌کوین
کاردانو کاردانو
ترون ریپل
سولانا بونک
ریپل فانتوم
بونک تتر طلا
پپه ۲ اف‌تی‌ایکس توکن

مطابق انتظار، بیت‌کوین و اتریوم جزو رمزارزهای برتر تترلند در پاییز۱۴۰۲ بودند. در‌این‌بین، نام سولانا (SOL) نیز به‌عنوان قاتل اتریوم (ETH) به‌چشم می‌خورد. جالب است بدانید که در طول سال ۲۰۲۳ این رمزارز چیزی درحدود ۶۰۰درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که بخش عمده آن در پاییز رقم خورد. 

علاقه معامله‌گران فعال در تترلند به میم کوین‌ ها نه‌تنها کاهش نیافته؛ بلکه در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲ روند صعودی هم به‌ خود گرفته است. در جمع رمزارزهای برتر از‌نظر حجم و تعداد تراکنش، علاوه‌بر نام‌های تکراری دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB)، دو رمزارز دیگر مانند بونک و پپه نیز به‌چشم می‌خورند. این دو میم‌کوین رشد قیمت خیره‌کننده‌ای را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ رقم زدند. 

طعم شیرین سود در خنکای پاییز۱۴۰۲

معامله‌گران تترلند طعم شیرین سود را در پاییز۱۴۰۲ به بهترین شکل ممکن تجربه کردند. واقعیت ازاین‌قرار است که حتی تریدرهای مبتدی نیز از رشد درخورتوجه بازار در این بازه زمانی بهره‌مند شدند؛ به‌طوری‌که آمار نشان می‌دهد کاربران تترلند به‌صورت میانگین حدود ۷۲درصد روی دارایی‌های خود سود کردند.

طعم شیرین سود در خنکای پاییز۱۴۰۲چه خبر از رمزارزهای جدید؟ 

در پاییز۱۴۰۲ نیز مانند نیمه ابتدایی سال جاری، روند اضافه‌شدن رمزارزهای جدید به فهرست معاملات مبدل رمزارزی تترلند ادامه یافت؛ به‌طوری‌که در جمع ۳۲ رمزارز جدید برای معامله دردسترس تریدرها قرار گرفتند. روی‌هم‌رفته، تعداد رمزارزهای مبدل تترلند در پاییز۱۴۰۲ به ۳۸۳ کوین و توکن و در لحظه انتشار این گزارش به بیش از ۴۰۰ عنوان رسید.

چه خبر از رمزارزهای جدید

یکی دیگر از خدمات ویژه تترلند در سه‌ماهه سوم سال جاری، اضافه‌شدن قابلیت برداشت رمزارزی برای چهار ارز بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و کاردانو بود؛ مسیری که تازه آغاز شده است و همچنان ادامه خواهد یافت. تترلند در زمستان۱۴۰۲ هم برنامه‌های جذابی را تدارک دیده است که به‌مرورزمان آن‌ها را رونمایی خواهد کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا