اخبار

روند معکوس ETF بیت کوین بلک راک با ۳۰۰میلیون دلار ورودی

ETF بیت کوین بلک راک (به‌اختصار IBIT) با جذب سرمایه زیادی روبه‌رو شد و ۹۵درصد از کل ورودی وجوه به ETFهای بیت کوین در ایالات متحده را در ۲۱می۲۰۲۴ (۱خرداد۱۴۰۳) ازآن خود کرد. مجموع ورودی وجوه برای این صندوق‌ها از مرز ۳۰۰میلیون دلار فراتر رفت که افزایش چشمگیری برای بازار به‌شمار می‌رود.

داده‌های اولیه Farside Investors نشان می‌دهد که در ۲۱می، IBIT شاهد ۲۹۰میلیون دلار ورودی بود. با درنظرگرفتن مجموع ۱۱ صادرکننده ETF، جریان خالص ورودی به ۳۰۵/۷ میلیون دلار رسید. این موضوع نشان‌دهنده معکوس‌شدن روند واردنشدن وجه یا ورود حداقل وجه در ۶ هفته گذشته است.

ETF بیت کوین بلک راک شاهد افزایش وجوه ورودی است

به‌گزارش کریپتونیوز، ورودی اخیر وجوه به ETF بیت کوین بلک راک بیشترین میزان از ۵آوریل۲۰۲۴ (۱۷فروردین۱۴۰۳) را نشان می‌دهد. همچنین، مجموع ورودی‌های مشاهده‌شده در ۲۱ روز معاملاتی گذشته را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در بحبوحه رشد پرنوسان BTC، صندوق‌های قابل‌معامله در بورس مبتنی‌بر بیت کوین در ۴ روز معاملاتی گذشته شاهد ورود بیش از ۱میلیارد دلار وجه بوده‌اند.

با درنظرگرفتن آخرین آمار روزانه، ETF بیت کوین بلک راک از زمان راه‌اندازی طبق گزارش Farside Investors، مجموعاً ۱۶میلیارد دلار ورودی وجه به خود دیده است. بااین‌حال، وب‌سایت رسمی این محصول ۱۹میلیارد دلار دارایی تحت‌مدیریت (AUM) را نشان می‌دهد.

این روند ETF بیت‌کوین بلک‌راک را در جایگاهی نزدیک به رهبر این صنعت، یعنی گری‌اسکیل، قرار می‌دهد. طبق سوابق رسمی، صندوق قابل‌معامله در بورس مبتنی‌بر بیت کوین گری‌اسکیل (GBTC) درحدود ۲۰میلیارد دلار دارایی تحت‌مدیریت دارد.

این در حالی است که GBTC در ۲۱می ورود وجهی را ثبت نکرده و روند ۵ روز معاملاتی متوالی بدون خروج وجه را تمدید کرد.

در ۵ روز گذشته، این صندوق شاهد ورود ۷۲/۵میلیارددلاری وجه بوده است که نشان‌دهنده معکوس‌شدن روندی ۴ماهه است که با جریان خروجی ثابت مشخص می‌شد.

صندوق قابل‌معامله در بورس VanEck شاهد خروج وجه است

در همین حال، ورودی چشمگیر وجوه در روز سه‌شنبه با خروج‌هایی نیز همراه بود. برای مثال، صندوق قابل‌معامله در بورس مبتنی‌بر بیت کوین VanEck شاهد ۵/۹میلیون دلار خروج وجه بود. این در حالی‌ است که از صندوق قابل‌معامله در بورس مبتنی‌بر بیت‌کوین Bitwise (به‌اختصار BITB) نزدیک به ۴/۲میلیون دلار وجه خارج شد.

دراین‌میان، به صندوق Fidelity Wise Origin Bitcoin (به‌اختصار FBTC) مبلغ ۲۵/۸میلیون دلار وجه وارد شد؛ درحالی‌که سایر ETFها تغییر چشمگیری گزارش نکردند. علاقه به ETFهای بیت کوین با افزایش اخیر قیمت BTC تقویت شده است. هفته گذشته، پادشاه رمزارزها افزایش قیمت ۱۲درصدی را تجربه کرده است.

در ۲۱می، BTC به بیشترین ارزش خود در ۶ هفته گذشته، یعنی ۷۱,۶۰۰ دلار رسید؛ اما متعاقباً در معاملات اولیه روز ۲۲می۲۰۲۴ (۲خرداد۱۴۰۳)، قیمتش به کمتر از ۷۰هزار دلار رسید. در زمان ‌نگارش این مطلب، بیت‌کوین با قیمت ۶۹,۴۴۴ دلار معامله می‌شود.

همان‌طورکه گزارش شده است، ارزش بیت کوین دربرابر ارزهای محلی در چندین کشور در سراسر آسیا و آمریکای‌جنوبی به بیشترین حد خود رسیده است. مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات 10x Research، قبلاً پیش‌بینی کرده بود که افزایش قیمت بیت کوین به ۶۷,۵۰۰ دلار می‌تواند به‌طور بالقوه به ثبت رکوردهای تازه‌تر منجر شود.  در‌حال‌حاضر، BTC با قیمت ۶۹هزار دلار معامله می‌شود که تنها ۳هزار دلار با رسیدن به بیشترین قیمت جدید دلار آمریکا فاصله دارد.

علاوه‌بر 10x Research، برخی دیگر از تحلیلگران پس از هفته‌ها تثبیت، به آینده بیت‌کوین خوش‌بین شده‌اند. شرکت تجاری پیشرو QCP Capital درباره حرکت قیمت BTC ابراز خوش‌بینی کرده و بازگشت احتمالی آن به قیمت ۷۴هزار دلار را پیش‌بینی کرده است.

در یادداشت اخیر، این شرکت گفته است خریداران زیاد را مشاهده کرده که ۱۰۰هزار تا ۱۲۰هزار قرارداد اختیار خرید (Call) بیت کوین برای دسامبر‌۲۰۲۴ خریده‌اند که نشان‌دهنده اعتماد به افزایش قیمت این رمزارز است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا