اخبار

برنامه میکر دائو برای عرضه دو استیبل کوین جدید

میکر دائو (Maker DAO) یکی از پروتکل‌های دیفای است که درزمینه مدیریت توزیع استیبل کوین غیرمتمرکز دای (DAI) فعالیت می‌کند. این پلتفرم به‌تازگی تعدادی از برنامه‌های توسعه مهم خود را در قالب سند «پایان بازی» (Endgame) منتشر کرده است. 

در این سند، از رونمایی دو استیبل‌کوین جدید با نام‌های Newstable و Puredai خبر داده شده است. نکته مهم این است که دو استیبل‌کوین یاد‌شده قرار است جایگزین استیبل‌کوین DAI شوند و اکوسیستم میکردائو را تقویت کنند. این در حالی است که استیبل‌کوین دای با ارزش بازار ۵/۵میلیارد دلار در جمع ۵ استیبل کوین برتر بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. 

نیوزدات‌بیت‌کوین می‌نویسد که برنامه «پایان بازی» اکوسیستم میکر دائو اهداف جاه‌طلبانه‌ای را در خود جای داده است. در این سند ذکر شده است که میکر دائو به‌دنبال تصاحب سهم ۱۰۰میلیارددلاری در بازار استیبل‌کوین‌ها است. جالب است بدانید که تتر به‌عنوان بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار، ارزش بازار ۱۱۱میلیارد دلار دارد. 

رونه کریستنسن، یکی از بنیان‌گذاران میکردائو، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که استیبل‌کوین Newstable با هدف پذیرش گسترده در سطح بازار معرفی خواهد شد. در‌حالی‌که Puredai فقط روی تمرکززدایی انعطاف‌پذیری بیشتر تمرکز خواهد کرد. همچنین، برای مدیریت بهتر استیبل‌کوین Puredai قرار است توکنی حاکمیتی نیز برای آن معرفی شود. Puredai در چشم‌انداز بلند‌مدت قرار است به پلتفرم وام‌دهی در قالب استیبل‌کوین‌ها تبدیل شود. 

در سند «پایان بازی» میکر دائو تأکید شده است که این اکوسیستم همچنان به استفاده از رمزارزها مانند اتریوم به‌عنوان وثیقه برای عرضه استیبل‌کوین‌های خود ادمه خواهد داد. سند «پایان بازی» میکردائو در پایان مارس۲۰۲۴ تدوین شده است و در‌دسترس عموم قرار دارد. باید منتظر ماند و دید که اجرای برنامه‌های میکر دائو چه تأثیری بر فضای استیبل کوین‌ها خواهد داشت. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۲ از ۵
از مجموع ۴ رای

منبع
news.bitcoin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا