آموزش

اتفاق غیرمنتظره: اپل استور کیف پول متامسک را حذف کرد

شنبه ۱۴ اکتبر۲۰۲۳ (۲۲ مهر۱۴۰۲) ولت شناخته‌شده اتریوم، یعنی متامسک از اپل استور حذف شد. تیم پشتیبانی این کیف پول در حساب ایکس (توییتر سابق) خود با تأیید حذف این اپ در اپل استور، اعلام کرد این اتفاق ارتباطی با احتمال وجود بدافزارها در این ولت ندارد و در تلاش هستند مشکل را به‌زودی برطرف کنند.

کیف پول متامسک ابزاری ضروری برای دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در اکوسیستم وب۳ است که درحال‌حاضر بیش از ۳۰میلیون نفر کاربر در سراسر جهان دارد.

مدیران این کیف پول اطمینان‌خاطر داده‌اند که مشکلی برای امنیت اطلاعات وجود ندارد و کاربران نیاز نیست اقدامی انجام دهند. در این بیانیه آمده‌ است: «پیش‌بینی می‌کنیم که MetaMask به‌زودی به اپل استور بازگردد.»

این اولین‌بار نیست که متا‌مسک با فروشگاه‌های زیرنظر غول‌های فناوری دچار مشکل می‌شود. در دسامبر‌۲۰۱۹، گوگل MetaMask را به‌دلیل نقض دستورالعمل‌های خدمات مالی و عملکرد این کیف‌ پول دربرابر استخراج ارزهای دیجیتال معلق کرد. با وجود اعتراض متامسک، گوگل این ممنوعیت را تأیید کرد.

کاهش ۳۰درصدی درآمد اپل و ایجاد مشکل برای اپلیکیشن‌های رمزارزی

اپل قوانینی دارد که طبق آن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها باید ۳۰درصد درآمد حاصل از تراکنش‌هایشان را با این شرکت شریک شوند. این قانون برای شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز مسئله‌ای جدی است.

کسب‌وکارهای فعال در حوزه NFT بیش از دیگران از این قانون متضرر می‌شوند؛ زیرا به‌تازگی تعداد زیادی از آن‌ها برنامه‌های خود برای توسعه خدمات به کاربران IOS را آغاز کرده‌اند.

رویکرد جدی اپل در حذف اپلیکیشن‌های فعال در بازار رمزارزها که با قوانین آن سازگاری ندا‌شته‌اند، اتفاقی تازه نیست؛ زیرا چندی پیش شبکه اجتماعی Damos نیز از فروشگاه اپل حذف شد. این شبکه محل حضور طرفداران بیتکوین بود و اپل دلیل حذف آن را نقض شرایط ارائه خدمات اعلام کرد.

Damos این امکان را به کاربران خود فراهم می‌کرد تا به سازندگان محتوا با پرداخت بیتکوین ازطریق شبکه لایتنینگ، انعام پرداخت کنند. اپل این مسئله را نقض دستورالعمل‌های خود می‌دانست؛ زیرا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها اجازه ندارند با روش‌های فروش‌ درون‌برنامه‌ای اضافی کسب درآمد کنند.

در نهایت هدف از اجرای این دستورالعمل تشویق توسعه‌دهندگان خدمات به استفاده از کانال پرداخت خود است؛ چرا‌که نقض این روش درنهایت باعث کاهش ۳۰درصدی درآمد‌های اپل خواهد شد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا