اخبار

تجزیه‌وتحلیل ارزش بازار تتر؛ ترون و اتریوم در صدر برترین شبکه‌های عرضه USDT

ارزش بازار استیبل‌کوین تتر در آغاز ژوئن۲۰۲۴ در آستانه ۱۱۲میلیارد دلار قرار دارد. دراین‌بین، شبکه ترون حدود ۵۸میلیارد Tether را میزبانی می‌کند و سهم شبکه اتریوم نیز ۵۱میلیارد USDT است. بنابراین، این دو شبکه درمجموع ۱۰۹میلیارد توکن از عرضه استیبل‌کوین USDT را ازآنِ خود کرده‌اند. 

داده‌های وب‌سایت etherscan.io نشان می‌دهد که ۵/۷۳میلیون آدرس منحصربه‌فرد، استیبل‌کوین تتر را در بستر شبکه اتریوم نگه‌داری می‌کنند. درمقابل، بخش عمده تترهای مبتنی‌بر شبکه ترون در چرخه صرافی بایننس قرار دارد. جالب است بدانید که ۴ کیف‌پول دارای بیشترین میزان USDT در شبکه ترون متعلق به صرافی بایننس هستند. سهم هر‌یک از این کیف‌پول‌ها از عرضه کل USDT در بستر شبکه ترون بدین‌شرح است: 

  1. کیف‌پول اول بایننس: ۹/۱۲درصد 
  2. کیف‌پول دوم بایننس: ۶/۸درصد 
  3. کیف‌پول سوم بایننس: ۳/۹درصد 
  4. کیف‌پول چهارم بایننس: ۳/۶۸درصد 

پنجمین کیف‌پول دارای بیشترین میزان تتر در شبکه ترون متعلق به شرکت Tether است که ۱/۱۱درصد از عرضه خود را به خود اختصاص داده است. 

به‌نوشته News.Bitcoin، کیف‌پول‌های بایننس ۵/۶میلیارد تتر شبکه اتریوم را نیز نگه‌داری می‌کنند که معادل ۱۰/۷۸درصد از عرضه کل این استیبل‌کوین در شبکه اتریوم است. رتبه بعدی مربوط به کیف‌پول شبکه آربیتروم است که ۴/۶درصد از عرضه تتر در شبکه اتریوم، یعنی ۲/۳۹میلیارد USDT را دراختیار دارد. سایر کیف‌پول‌های دارای بیشترین میزان USDT در شبکه اتریوم ازاین‌قرارند: 

  • صرافی بای‌بیت: ۲/۳۵درصد معادل ۱/۲۲میلیارد USDT
  • شرکت تتر: ۹۲۲میلیون USDT 
  • پالیگان: ۹۰۱میلیون USDT

در‌مجموع، ۵۴/۵۵درصد از عرضه کل تتر در بستر شبکه اتریوم، تنها در ۱۰۰ کیف‌پول قرار دارد. دراختیار قرارداشتن تمرکز Tether در‌ دست تعداد خاصی از بازیگران صنعت کریپتوکارنسی مانند بایننس نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این استیبل‌کوین است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
news.bitcoin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا