اخبار

TON با جهش ۱۰درصدی به دهمین رمزارز بزرگ دنیا تبدیل شد

بازار رمزارزها با افزایش درخورتوجه آلت‌کوین‌ها رونق گرفته است. شبکه تلگرام باز (TON) نیز اخیراً شاهد رشد چشمگیری بوده است. شبکه تلگرام باز (TON) پروژه‌ای بلاک‌چينی است که هدف آن ارائه پلتفرمی سریع و امن و مقیاس‌پذیر برای تراکنش‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) است. این شبکه را پاول دوروف و برادرش، نیکولای دوروف، بنیان‌گذاران تلگرام، توسعه داده‌اند.

نکته بسیار مهم درباره TON این است که هنوز به‌طور کامل راه‌اندازی نشده است. در‌حال‌حاضر، تُن بلاک‌چینی در حال توسعه است و احتمال دارد مدتی طول بکشد تا کاملاً عملیاتی شود. این شبکه قصد دارد سرعت تراکنش بسیار زیادی ارائه دهد که حتی از شبکه تلگرام نیز سریع‌تر باشد. همچنین، روی امنیت و قابلیت توسعه تمرکز ویژه‌ای دارد تا بتواند با افزایش تقاضا سازگار شود. رمزارز اختصاصی TON توکن Gram نام دارد که در مدت اخیر شاهد افزایش قیمت فراوانی در بازار بوده است.

به‌نقل از کریپتونیوز، قیمت TON در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰‌درصد افزایش یافته و این رمزارز را بر‌اساس ارزش بازار به جمع ۱۰ رمزارز برتر سوق داده است. این دستاورد چشمگیر پس از یک هفته قوی برای TON حاصل شده است؛ به‌طوری‌که ارزش آن در ۷ روز گذشته ۱۵‌درصد افزایش یافته است. طبق داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، در‌حال‌حاضر ارزش بازار تُن تقریباً به ۱۸میلیارد دلار رسیده است.

با نزدیک‌شدن بیت‌کوین به بیشترین حد خود، آلت‌کوین‌ها افزایش یافتند

رشد آلت‌کوین‌ها با نزدیک‌شدن به بیشترین رکورد BNB، توکن اصلی زنجیره بایننس، نیز افزایش درخورتوجهی را تجربه کرد. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت BNB با بیش از ۱۱‌درصد افزایش، به ۶۹۰ دلار رسید. این رالی چشمگیر ارزش بازار BNB را دوباره به بیش از سطح مدنظر ۱۰۰میلیارد دلار رسانده استغ سطحی که از اوایل دسامبر‌۲۰۲۱ مشاهده نشده بود.

قیمت سولانا (SOL) نیز در ۲۴ ساعت گذشته با بیش از ۵درصد افزایش به ۱۷۳ دلار رسیده است. در همین بازه زمانی، قیمت آوالانچ (AVAX) و بیت‌کوین کش (BCH) و یونی‌سواپ (UNI) نیز به‌ترتیب ۴/۳ و ۴/۸ و ۱۸/۵درصد افزایش یافته‌ است.

درحالی‌که آلت‌کوین‌ها بیشتر توجهات را به خود جلب کرده‌اند، بیت‌کوین، رمزارز پیشرو، نیز از قافله عقب نمانده است. پادشاه رمزارزها با رسیدن به قیمت ۷۱‌هزار دلار، به بیشترین سطح تاریخی‌اش نزدیک شده است. این افزایش جمعی در بازار، احتمال احیای «فصل آلت‌کوین» را نشان می‌دهد. فصل آلت‌کوین‌ها به دوره‌ای گفته می‌شود که آلت‌کوین‌ها عملکرد بهتری از بیت‌کوین از خود نشان می‌دهند.

درمقابل، اتریوم، دومین رمزارز بزرگ بازار، با کاهش ۲درصدی و رسیدن به قیمت ۳,۷۸۵دلاری در ۷ روز گذشته به ثبات رسیده است. در زمان نگارش این متن، بیت‌کوین با قیمت کمی بیشتر از ۷۱هزار دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش بیش از ۳‌درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا