اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۲ تا ۲۴شهریور۱۴۰۲)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۲ تا ۲۴شهریور۱۴۰۲)

  • بزرگ‌ترین بانک آلمانی سرویس نگه‌داری رمزارز را رونمایی کرد.
  • در ماه آگوست، ۵۵میلیارد دلار از بازار رمزارزها خارج شده است.
  • ماینر بیتکوینی که برای یک تراکنش بیتکوین به‌اشتباه ۵۱۰هزار دلار کارمزد دریافت کرده بود، آن را بازگرداند.
  • طبق گزارش‌ها، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، هکرهای کره‌شمالی ۳۴۰میلیون دلار به‌سرقت برده‌اند.

دویچه بانک، بزرگ‌ترین بانک آلمان، سرویس نگه‌داری رمزارز را برای مشتریان سازمانی معرفی کرد

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با دویچه بانک شروع می‌کنیم. دویچه بانک آلمان که با قدمتی ۱۵۳‌ساله یکی از بانک‌های قدیمی‌ آلمان محسوب می‌شود، سرویسی برای نگه‌داری رمزارزها رونمایی کرد. این بانک آلمانی با داشتن ۱.۳۲تریلیون یورو دارایی بزرگ‌ترین بانک آلمان است.

به‌نوشته کوین‌تلگراف، دویچه بانک در‌کنار بانک‌های سوسیته ژنرال فرانسه و استاندارد چارترد انگلیس، جزو بانک‌های اروپایی خواهد بود که برای مشتریانشان سرویس رمزارز فراهم می‌کند.  این بانک با انتشار بیانیه‌ای از همکاری خود با شرکت رمزارزی سوئیسی «تاروس» با هدف ارائه سرویس‌های نگه‌داری رمزارز و تبدیل دارایی‌های فیزیکی به توکن خبر داد. دویچه بانک در بیانیه‌اش نوشته است:

باتوجه‌به اینکه انتظار می‌رود ارزش بازار دارایی‌های دیجیتال به تریلیون‌ها دلار برسد، مسلماً رمزارزها به یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها تبدیل خواهد شد. تمرکز ما فقط روی رمزارزها نیست؛ بلکه هدف پشتیبانی از مشتریانمان در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال خواهد بود.

هفته گذشته نیز، اخباری مبنی‌بر همکاری اچ‌اس‌بی‌سی لندن با فایربلاکس، شرکت ارائه‌دهنده فناوری سرویس امانی، منتشر شد.

در ماه آگوست، ۵۵میلیارد دلار سرمایه از بازار رمزارزها خارج شده است

درادامه مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها به خبر خروج سرمایه‌ای هنگف از بازار رمزارزها را می‌رسیم. طبق گزارش جدید صرافی بیت‌فینکس، در ماه آگوست ۵۵میلیارد دلار سرمایه از بازار رمزارزها خارج شده است.

این گزارش بر‌اساس شاخص ارزش کل محقق‌شده بازار تهیه شده است. شاخص یادشده از ترکیب ارزش محقق‌شده دو رمزارز اصلی، یعنی بیتکوین و اتریوم و عرضه پنج تتر، یو‌اس‌دی کوین، بایننس یواس‌دی، ترو یواس‌دی و دای اندازه‌گیری شده است.

نمودار تغییرات خالص ارزش محقق‌شده بازار

بر‌اساس داده‌های این گزارش، خروج سرمایه از بازار رمزارزها نه‌تنها باعث کاهش نقدینگی بازار بیتکوین شده؛ بلکه بر نقدینگی بازار اتریوم نیز تأثیر گذاشته است.

همچنین، در این گزارش آمده است که نوسان‌های ناشی از رویدادهای مهم دوباره به بازار برگشته است و حالا می‌توان انتظار داشت که رویدادهای مستقل می‌توانند تأثیر زیادی بر حرکت بازار و نوسان‌های قیمتی بگذارند.

استخر استخراج F2Pool که به‌اشتباه ۱۹.۸ بیتکوین از یک تراکنش کارمزد دریافت کرده بود، اضافه‌پرداخت آن را برگرداند

۱۰سپتامبر۲۰۲۳ (۱۹شهریور۱۴۰۲)، استخر استخراج F2Pool برای تراکنشی به ارزش ۰.۰۷۴ بیتکوین که متعلق به شرکت پاکسوس بود، حدود ۱۹.۸بیتکوین (معادل ۵۱۰هزار دلار) کارمزد دریافت کرد.

بااین‌حال، ممپول (Mempool) در توییتر گزارش داده است که استخر F2Pool اضافه‌پرداخت ۱۹.۸بیتکوینی تراکنش شرکت پاکسوس را برگردانده است. همچنین، اعلام کرده است که این اتفاق به‌‌دلیل وجود باگی در ماینر خود رخ داده است. این استخر خاطرنشان کرده است که در‌حال‌حاضر باگ مذکور اصلاح شده است.

کارمزد دریافت‌شده بیشترین کارمزدی بوده که تاکنون در شبکه بیتکوین ثبت شده است. این مقدار از میانگین کارمزدهای شبکه بیتکوین (۲.۱۷۶ دلار) ۴۸۰هزار برابر بیشتر است.

در سال ۲۰۲۳، هکرهای کره‌شمالی ۳۴۰میلیون دلار به‌سرقت برده‌اند

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از هکرهای کره‌شمالی خاتمه می‌دهیم. وب‌سایت تحلیلی چین‌انالیسیس (Chainalysis) گزارش داده است که هکرهای مرتبط با کره‌شمالی از ابتدای ۲۰۲۳ تاکنون، مجموعاً ۳۴۰.۴میلیون دلار رمزارز به‌سرقت برده‌اند.

این گزارش ادامه می‌دهد که ارزش رمزارزهایی که هکرهای کره‌شمالی در سال ۲۰۲۳ دزدیده‌اند، درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰درصد کاهش یافته است. در سال ۲۰۲۲، ارزش رمزارزهای هک‌شده نزدیک به ۱.۷میلیارد دلار بوده است.

نمودار رمزارزهای هک‌شده به‌دست هکرهای کره‌شمالی

شرکت تحلیلی چین‌انالیسیس این موضوع را این‌گونه تحلیل کرده است : «کاهش هک‌ها در سال ۲۰۲۳، لزوماً نشانه‌ای از بهبود امنیت یا کاهش فعالیت مجرمانه نیست. در‌حقیقت، ما تا عبور از آستانه یک‌میلیارد‌دلاری برای وجوه دزدیده‌شده در سال ۲۰۲۳ تنها یک هک بزرگ فاصله داریم.»

این شرکت تحلیلی ادامه داده است که با درنظرگرفتن هک ۵۵میلیون‌دلاری کوینکس و ۴۰میلیون‌دلاری پلتفرم استیک، حدود ۳۰درصد از کل رمزارزهای سرقت‌شده در سال ۲۰۲۳ را هکرهای مرتبط با کره‌شمالی انجام داده‌اند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا