اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۲ تا ۲۵مهر۱۴۰۲)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده اخبار مهم (۲۲ تا ۲۵مهر۱۴۰۲)

  • مشتریان صرافی FTX و FTX ایالات متحده در یک‌قدمی دریافت مطالباتشان هستند.
  • صرافی بایننس از ۱۶اکتبر۲۰۲۳ پذیرش کاربران در بریتانیا را متوقف کرد.
  • وزارت خزانه‌داری استرالیا به‌زودی امکان صدور مجوز خدمات مالی برای صرافی‌های رمزارزی فعال در ساختار قانونی این کشور را مهیا می‌کند.

کاربران FTX تا اواسط سال ۲۰۲۴ مبلغ ۹میلیارد دلار کسری خود را دریافت خواهند‌ کرد

مشتریان صرافی ورشکسته FTX و FTX US پس از توافق نهایی بین طلب‌کاران و بدهکاران FTX، تا اواسط سال ۲۰۲۴ می‌توانند شاهد بازگشت بیش از ۹۰درصد دارایی‌هایشان باشند.

امروز، (۱۷اکتبر۲۰۲۳)، بدهکاران FTX اعلام کردند که پس از «بحث‌های گسترده» با کمیته بستانکاران غیرقانونی، کمیته‌ای متشکل از مشتریان غیرآمریکایی و شاکیان دسته‌جمعی درباره اختلافات مالکیت مشتریان، به «نقطه عطفی مهم» در پرونده خود رسیده‌اند.

در طرح ارائه‌شده بدهکاران به دادگاه‌، پیش‌بینی شده است که کاربران جهانی و آمریکایی این صرافی درمجموع به ۹۰درصد دارایی‌شان دست خواهند یافت. براساس اطلاعات موجود، تخمین زده می‌شود که بدهی FTX.COM به مشتریانش ۸.۹میلیارد دلار باشد. علاوه‌براین، FTX آمریکا نیز ۱۶۶میلیون دلار کسری در معاملات خود دارد. براساس گزارش این صرافی، طرح پیشنهادی ۱۶اکتبر به دادگاه ارسال شده است.

صرافی بایننس پذیرش کاربران در بریتانیا را متوقف کرد

بر‌اساس پست منتشرشده در بلاگ بایننس، این صرافی دیگر کاربر جدید از بریتانیا قبول نخواهد‌ کرد. این اقدام پس‌از‌آن انجام می‌گیرد که سازمان نظارت بر امور مالی بریتانیا (FCA) از۱۰اکتبر۲۰۲۳ شروطی الزام‌آور و قانونی را برای شریک خود، یعنی Rebuildingsociety.com Ltd (به‌اختصار REBS)، در نظر گرفت. طبق این قوانین، REBS اجازه ندارد هیچ‌گونه تبلیغاتی برای خدمات و محصولات بایننس را قبول کند. این قوانین باعث شده است تا بایننس نتواند الزامات مدنظرش برای بازاریابی در بریتانیا را داشته باشد.

بایننس در پست بلاگی خود اعلام کرده‌ است: «در‌حال حاضر، به‌دنبال تأییدیه قانونی جدیدی از FCA هستیم. تا زمان اخذ این مجوز قانونی محدودیت‌هایی در پلتفرم خود اعمال می‌کنیم. www.binance.com/en-GB و آخرین نسخه برنامه تلفن‌همراه ما تا زمانی‌که بایننس مجوز دیگری از FCA نگیرد تا  تبلیغات مالی خود را داشته باشد، کاربر جدید نخواهد پذیرفت.»

استرالیا به صرافی‌های رمزارزی مجوز می‌دهد

دولت فدرال استرالیا با طرح‌هایی برای تنظیم بخش دارایی‌های دیجیتال در سطح مبادلات، قصد دارد  با دستورالعملی جامع برنامه‌هایی را برای تنظیم صرافی‌های رمزارزی پیش ببرد.

۱۶اکتبر۲۰۲۳ (۲۴مهر۱۴۰۲)، مشاور جدید وزارت خزانه‌داری استرالیا مقاله جدیدی به نام «تنظیم پلتفرم‌های دارایی دیجیتال» منتشر و در آن به تدوین چهارچوب نظارتی تازه‌ای برای رسیدگی به آسیب‌های مصرف‌کنندگان خدمات مالی دیجیتال با هدف حمایت از نوآوری در بخش‌ دارایی‌های دیجیتال اشاره کرد.

موضوع اصلی این چهارچوب نظارتی جدید، تنظیمگری صرافی‌های رمزارزی و ارائه‌دهندگان خدمات به‌جای خودِ رمزارزهاست. علاوه‌بر‌این، در مقاله مشاور جدید وزارت خزانه‌داری استرالیا آمده است که به‌جای ایجاد قوانین جدید ویژه رمزنگاری، صرافی‌های رمزارزی براساس قوانین خدمات مالی که از قبل تعیین می‌شوند، تنظیم خواهند شد.

صرافی‌های رمزارزی در استرالیا از پیشنهاد وزارت خزانه‌داری استقبال کرده‌اند؛ اما درعین‌حال برخی از فعالان هشدار داده‌اند که این دستورالعمل می تواند مقررات بازار رمزارزها را به روش‌های سنتی مالی سوق دهد و تفاوت‌های ظریف این تکنولوژی و بازار جدید را نادیده بگیرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا