اخبار

دادگاه ایالات متحده درخواست SEC برای بازرسی اسناد بایننس آمریکا را رد کرد

۱۸سپتامبر۲۰۲۳ (۲۷شهریور۱۴۰۲)، دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را برای بازرسی اسناد بایننس آمریکا رد کرد. درخواست این کمیسیون درباره دسترسی به اسناد و ارتباطات صرافی Binance U.S با ارائه‌دهندگان سرویس‌های امانی بود.

Binance U.S. شاخه آمریکایی صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان است که روز گذشته توانست برد کوچکی دربرابر SEC کسب کند.

از زمانی‌که SEC مجموعه شکایت‌های خود را علیه صرافی Binance آغاز کرده است، این صرافی توجهات بسیاری را سمت خود می‌بیند؛ ولی درمقابل با مشکلاتی ازجمله کاهش حجم معاملات و جدایی مدیران ارشد خود مواجه شده است.

پرونده SEC علیه بایننس آمریکا

کوین‌تلگراف می‌نویسد که ۱۸سپتامبر۲۰۲۳ (۲۷شهریور۱۴۰۲)، صرافی بایننس آمریکا توانست با موفقیت از مواضع خود علیه SEC دفاع کند. SEC درخواستی مبنی‌بر بازرسی اسناد این صرافی ارائه کرده بود که روز گذشته دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده با این درخواست مخالفت کرد. SEC ادعا کرده بود که پلتفرم Ceffu، ارائه‌دهنده سرویس‌های امانی رمزارز، درواقع از زیرمجموعه‌های بایننس است.

همچنین، این نهاد قانون‌گذار ادعا کرده بود که صرافی Binance از پلتفرم Ceffu برای انتقال وجوه مشتریان خود به خارج از ایالات متحده استفاده می‌کند و این موضوع در تضاد با توافق قبلی بین Binance و SEC است. ازاین‌رو، SEC درخواستی مبنی‌بر بازرسی اسناد و ارتباطات این صرافی با ارائه‌دهندگان سرویس‌های امانی کیف‌پول خود ارائه کرده بود.

موضع دادگاه درقبال پرونده بایننس و SEC

صرافی Binance در دفاع از مواضع خود در دادگاه استدلال کرده بود که درخواست SEC مشمول تمام فعالیت‌های بایننس در سراسر جهان می‌شود که این موضوع ناقض قوانین است. ضیا فاروقی، قاضی دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده، درنهایت درخواست بازرسی ارائه‌شده SEC را رد کرد.

همچنین، دادگاه از صرافی Binance درخواست کرد تا مدارک بیشتری به دادگاه ارائه کند. قاضی فاروقی درباره این پرونده اعلام کرده است که همچنان موضوع کنترل‌نکردن بایننس بر دارایی‌های خود پابرجاست و به ادله بیشتری احتیاج دارد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا