اخبار

در هفته گذشته سه پروژه استیبل کوین سرمایه جذب کردند

هفته گذشته هفته شلوغی برای استیبل کوین ها بود؛ زیرل سه استارت‌آپ پروتکل کوهستان (Mountain Protocol) و M^0 و XREX از جذب سرمایه خبر دادند. علاوه‌بر‌این، پکسوس استیبل‌کوینی با درآمد‌زایی در دبی رونمایی کرد. فرانکلین تمپلتون نیز اعلام کرد که به سرمایه‌گذاران نهادی این امکان را می‌دهد تا از USDC برای خرید صندوق بازار پولی توکن‌شده FOBXX خود استفاده کنند.

پروتکل کوهستان (Mountain Protocol)

پروتکل کوهستان، صادرکننده استیبل‌کوین، جذب سرمایه ۸میلیون‌دلاری سری A را از Castle Island Ventures و Coinbase Ventures و Bankless Ventures و Dept of XYX و Wormhole و Aptos و سایر سرمایه‌گذاران اعلام کرد.

سال گذشته، این پروتکل با ارائه استیبل‌کوینی با قابلیت درآمد‌زایی به نام USDM راه‌اندازی شد. استیبل‌کوین مذکور در برمودا تنظیم شده و برخلاف برخی دیگر از استیبل‌کوین‌های با درآمد‌زایی، درآمد آن سرراست است و درصد ثابتی نزدیک به نرخ بهره‌ای است که روی اوراق خزانه کوتاه‌مدت نگه‌داشته‌شده به‌عنوان ذخایر استیبل‌کوین به‌دست می‌آید. در‌حال‌حاضر، موجودی این استیبل‌کوین کمتر از ۵۰‌میلیون دلار است و هم‌اکنون روی چندین بلاک‌چین در‌دسترس قرار دارد.

بنیاد M^0

با نگاهی به سومین دور جذب سرمایه، بنیاد M^0 جذب سرمایه‌ ۳۵‌میلیون‌دلاری سری A را با حمایت SCB 10X از بانک تجاری سیام اعلام کرد. Bain Capital Crypto این دور را با همراهی سرمایه‌گذاران جدید دیگری از‌جمله Galaxy Digital و Wintermute و GSR و Caladan رهبری می‌کند.

Ledgerinsights می‌نویسد هنگامی‌که استیبل‌کوین USDC برای اولین‌بار راه‌اندازی شد، برنامه این بود که صادرکنندگان متعددی داشته باشد. بااین‌حال، پس از آنکه مدنظر خریداران قرار گرفت، ایده اولیه به‌آرامی کنار گذاشته شد. M^0 کاری مشابه با پروتکل‌های بلاک‌چین آماده انجام می‌دهد. بدین‌صورت که از چندین صادرکننده (ضرب‌کننده) در حوزه‌های مختلف قضایی با استفاده از راه‌حل‌های نگه‌داری واجدشرایط برای ذخایر پشتیبانی می‌کند.

این موضوع می‌تواند مفید باشد؛ زیرا قوانین اجرایی مربوط به استیبل‌کوین این حوزه‌های قضایی کمی با یکدیگر متفاوت است. این مشابه اعتبارسنجی است؛ زیرا تأیید می‌کند استخراج‌کننده مقدار مناسبی از اسناد خزانه را نزد متولی قرار داده است. شایان ذکر است که هر‌یک از این ابتکارها ویژگی‌های جدیدی دارند.

پکسوس استیبل‌کوینی با درآمد‌زایی راه‌اندازی می‌کند

یکی از صادرکنندگان قدیمی استیبل کوین، پکسوس، در شعبه خود در امارات متحده عربی به نام پکسوس بین‌المللی، استیبل‌کوینی با درآمد‌زایی به نام لیفت (USDL) منتشر کرده است. این استیبل کوین به‌عنوان بخشی از بازار جهانی ابوظبی (ADGM) تنظیم می‌شود و به‌صورت روزانه درآمدزایی می‌کند و فقط روی اتریوم در‌دسترس است.

پکسوس با تعدادی از توزیع‌کنندگان همکاری می‌کند و از قبل چهار توزیع‌کننده در آرژانتین را ثبت‌نام کرده است: ریپیو، بوئن‌بیت، مانتکا و پلاس کریپتو. باتوجه‌به اینکه پزو در سال گذشته حدود ۷۵‌درصد از ارزشش را از دست‌ داده، تقاضا برای دلار در آرژانتین زیاد است. رئیس‌جمهور جدید این کشور درباره دلاری‌کردن اقتصاد سخن گفته‌؛ اما کنگره برخی از برنامه‌های دیگر او را مسدود کرده است.

فرانکلین تمپلتون از USDC برای خرید وجوه توکن شده پشتیبانی می‌کند

مدیر دارایی فرانکلین تمپلتون اعلام کرد که سرمایه‌گذاران نهادی می‌توانند از USDC برای خرید سهام در صندوق بازار پولی توکن‌شده FOBXX خود استفاده کنند. با این اقدام در‌واقع استیبل‌کوین مذکور را به دلارهای متعارف تبدیل می‌کند.

یکی از مزایای صندوق‌های بازار پولی توکن‌شده، توانایی خریدوفروش آن‌ها به‌صورت ۲۴‌ساعته در ۷ روز هفته است. بااین‌حال، برای اینکه مدیر دارایی از خروج‌های ۲۴‌ساعته پشتیبانی کند، باید همیشه برای تأمین وجوه بازخریدها موجودی استیبل کوین داشته باشد. باتوجه‌به اینکه استیبل‌کوین‌هایی مانند USDC درآمدی پرداخت نمی‌کنند، این برای مدیران دارایی خدمتی پرهزینه است.

یکی از راه‌حل‌های جایگزین این است که مدیران دارایی استیبل‌کوین خود را داشته باشند. بدین‌ترتیب، آن‌ها بهره ذخایر استیبل کوین را به‌دست می‌آورند و همچنان می‌توانند خروج‌های ۲۴‌ساعته ارائه دهند. WisdomTree اخیراً برای صدور استیبل‌کوین مجوز نیویورک تراست را دریافت کرد. در اروپا، شرکت تابعه مدیریت دارایی دویچه بانک، DWS، به‌همراه شرکا برای استیبل‌کوینی به نام AllUnity برنامه‌ریزی می‌کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

منبع
ledgerinsights

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا