اخبار

حجم قراردادهای باز آتی معاملات بیت کوین به بالاترین حد دوساله خود رسید

با عبور بیت کوین از ۵۰هزار دلار و رسیدن به سطح قیمتی ۵۲هزار دلار، برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۲، اکنون سرمایه‌گذاران و مشتاقان رمزارزها نگاه مثبتی به بازار و آینده آن دارند. رالی هیجان‌انگیز بیت کوین باعث شده تا نگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران معطوف به بازار آتی معاملات بیتکوین شود تا از روند آینده بازار و پیش‌بینی تریدرها آگاه شوند.

حجم قراردادهای باز معاملات آتی دائمی بیت کوین در این ماه افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده و از ۹.۷۱۶میلیارد دلار در ۱ فوریه (۱۲ بهمن) به ۱۲.۷۴۲میلیارد دلار در ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) رسیده است. این رقم بالاترین حد از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) تاکنون است. با توجه به اینکه تریدرها معمولاً از قراردادهای آتی دائمی به‌عنوان استراتژی‌های معاملاتی کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند، افزایش این شاخص به معنای رشد فعالیت‌‌های سفته‌بازی در بازار معاملات آتی بیت کوین است.

وقتی در اوایل هفته گذشته، بیت کوین در حال دست‌وپنجه نرم کردن با سطح قیمت ۴۹هزار دلار بود، فعالیت بازار معاملات آتی افزایش پیدا کرد و حجم قراردادهای باز به بالاترین حد از دسامبر۲۰۲۱ (آذر۱۴۰۰) رسید. از آنجایی که تریدرهای بازار معاملات آتی، قراردادهای اهرم‌دار را براساس پیش‌بینی روند قیمت و حرکت بیت کوین انجام می‌دهند، افزایش بی‌سابقه حجم معاملات، قابل‌توجه است.

اما این موضوع از آینده بیت کوین چه چیزی به ما می‌گوید؟ تحلیل بازار قراردادهای آتی بیت کوین نه تنها احساسات بازار را منعکس می‌کند، بلکه مسیر احتمالی روند پیش‌روی بازار را نیز نشان می‌دهد.

قرارداد آتی بیت کوین نوعی از معامله این رمزارز است که به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به خرید بیت کوین و براساس قیمت آینده آن، با استفاده از پیش‌بینی خود ترید کنید. قرارداد آتی دارای تاریخ سررسید است و در این تاریخ، بدون درنظر گرفتن درستی یا نادرستی پیش‌بینی، باید تسویه کنید. اما قرارداد آتی دائمی یا Perpetual Futures Contract قراردادهای آتی بدون سررسید یا بدون تاریخ انقضا هستند. این قرارداد، تاریخی برای تسویه قرارداد نداشته و به عبارتی تاریخ تسویه برای این قرارداد وجود ندارد و تریدرها می‌توانند هر زمانی که بخواهند آن را تسویه کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا