اخباردسته‌بندی نشده

نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند

گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند هم‌زمان با نخستین ماه از ششمین سال فعالیت این سکوی تبادل رمزارز تتر منتشر شد. کسب‌وکارها از انتشار گزارش‌های سالانه انگیزه‌های متفاوتی دارند؛ اما نتیجه آن فراهم‌کردن زاویه دیدی  جدید به هر کسب‌وکار است.

هویتی که کاربران یا مخاطبان یک نام در قالب نام‌ تجاری می‌شناسند، روزانه فراز‌ونشیب‌های متعددی تجربه می‌کند؛ اما در‌نهایت با عبور از آن‌ها طی فعالیت سالانه خود، از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌رسد.

گزارش سالانه هر کسب‌وکاری روایتی بر‌پایه تحلیل اطلاعاتی است که در سال گذشته از فعالیت‌هایش به‌دست‌ آمده‌ است. مخاطبان گزارش سالانه هر برندی می‌توانند طیف متفاوتی را شامل شوند؛ از حس کنجکاوی گرفته تا یافتن دیدگاهی تحلیلگرانه درباره شرکت یا بازار.

در گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند، سعی کردیم با تحلیلی شفاف از عملکرد یک‌ساله خود تصویری از آنچه هستیم، به مخاطبان ارائه‌ بدهیم. گزارش پیش رو نگاهی کوتاه و گذرا به گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند است.

مخاطبان گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند چه کسانی هستند؟

مخاطبان گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند می‌توانند پنج دسته را شامل شوند: سرمایه‌گذاران، مدیران کسب‌وکارها، معامله‌گران رمزارز (تریدرها)، قانون‌گذاران و فعالان حوزه فناوری مالی. این گزارش با تجزیه‌ بازار رمزارزها در ایران و ارائه اطلاعات کلی از بازار تتر در جهان، وضعیت تترلند در سال ۱۴۰۱ را بررسی می‌کنند.

ظرفیت‌ها را دریابیم

براساس گزارش سال ۱۴۰۱، رشد معاملات در یک سال گذشته ۴۰درصد بیشتر شده است. با‌توجه‌به رشد قیمت تتر، این رشد می‌تواند بسیار چشمگیر باشد. همچنین، در ابتدای گزارش درمی‌یابیم رشد سکو‌های تبادل رمزارز از‌لحاظ تعداد با ۱۰۹درصد افزایش همراه بوده‌ است.

این سکوها در سال ۱۴۰۰ با ۳۳۷ عنوان بازار رمزارز در ایران را توسعه دادند و در سال ۱۴۰۱ به ۷۰۴ عنوان رسیده‌اند. این آمار یعنی در سال ۱۴۰۱ به‌طور میانگین هر‌روز حداقل یک سکوی تبادل رمزارز جدید به‌وجود آمده است. آمارهای یاد‌شده نشان می‌دهد ظرفیت رشد در بازار رمزارز نامحدود است. این در حالی است که رشد این بازار از لحاظ حجم و تعداد سکوها در سال‌های قبل اعداد عجیب‌تری را تجربه کرده‌ است.

براساس اطلاعات همین گزارش، رشد معاملات رمزارز در سال ۱۴۰۰ درمقایسه‌با سال ۱۳۹۹ با رشدی ۴۵۰درصدی همراه و رشد تعداد سکوهای تبادل رمزارز در همین بازه زمانی، حدود ۳۰۰درصد بوده‌ است. با این توصیف وضعیت بازار رمزارز در سال ۱۴۰۱ درمقایسه‌با دو سال قبل رشد کمتری پیدا کرده است؛ اما برآیند این مسیر از فرصت طلایی این بازار برای اقتصاد کشور خبر می‌دهد.

بازار رمزارز؛ راه نجات از تحریم

وضعیتی که تحریم‌های اقتصادی برای مردم به‌وجود آورده‌، بسیار ناگوار است. در‌این‌باره می‌توان تحلیل‌ها و مواضع مختلفی گرفت؛ اما مشکلاتی که این وضعیت برای همه اقشار به‌وجود آورده‌ است نتیجه‌ای غیرقابل کتمان است.

با‌توجه‌‌‌به‌ داده‌های منتشرشده بنیاد‌ تتر، می‌‌توان دریافت که در سال ۲۰۲۲، وجوه‌ تسویه‌شده ازطریق تتر در‌مقایسه‌با مسترکارت ۱۳۶درصد و درمقایسه‌با ویزا ۲۹درصد بیشتر بوده است. این اطلاعات می‌تواند نشان دهد در خارج از فضای تحریم‌زده داخلی نیز، تتر بسیار محبوب‌تر از دیگر خدمات فین‌تکی است.

این اطلاعات بیانگر یک نکته مهم هستند: با وجود سختی‌ شرایط تحریم مالی ایران، افراد و کسب‌وکارها می‌توانند تتر را به‌عنوان رمزارزی پایدار جایگزین پرداخت‌های برون‌مرزی خود کنند. تتر با ارزشی ثابت و رابطه مناسبش با پول فیات معتبری همچون دلار، می‌تواند به‌سرعت و در حجم فراوان جابه‌جا شود و براساس تحلیل بالا در دنیا نیز بسیار معتبر است.

تترلند
تترلند

نگاهی کلی به گزارش سال ۱۴۰۱

گزارش سال ۱۴۰۱ می‌تواند توصیفی همه‌جانبه از تترلند باشد. گزارش مذکور با آمارهایی کلی از بازار رمزارزها در جهان و ایران و جایگاه تتر در این بازارها شروع می‌شود و در‌ادامه با ارائه اطلاعات تخصصی هر بخش از این سکوی تبادل، روایتی شفاف از عملکرد تترلند در‌اختیار خوانندگان قرار‌ می‌دهد.

  • در فصل اول گزارش، آمار بازار رمزارزها و بازار تتر در جهان به‌صورت کلی بررسی‌ می‌شود و در‌ادامه، آمار مشابه درباره بازار ایران اعلام و در‌نهایت با وضعیت تترلند مقایسه می‌شود.
  • در فصل دوم گزارش، آمارهای مهمی در‌زمینه کاربران تترلند ارائه شده‌ است. رده سنی کاربران، پراکندگی جغرافیایی، بسترهای مورد‌استفاده از تترلند و‌… از‌جمله اطلاعات مهم این بخش است.
  • در فصل سوم گزارش، روایتی دقیق از معامله‌ها و تراکنش‌های یک‌ سال گذشته تترلند ارائه می‌شود. بررسی حجم و مقدار معامله‌ها در بازه‌های زمانی مختلف، رشد یا کاهش معامله‌ها در این بخش قرار دارد.
  • در فصل چهارم گزارش، آماری از فرایند احراز هویت تترلند ارائه می‌شود. بررسی بازه احراز هویت کاربران، مقایسه فرایند احراز هویت در دیگر سکوهای تبادل رمزارز ایرانی و… موضوعات مهم این فصل هستند.
  • در فصل پنجم گزارش، اطلاعاتی از واحد پشتیبانی و امور کاربران تترلند ارائه شده‌ است. گزارش‌هایی از میزان ساعات پشتیبانی، میزان رضایت کاربران باتوجه‌به نظرسنجی یا پرتکرارترین سؤالات کاربران در این بخش قرار دارد.
  • در فصل ششم، خدمات تترلند بررسی می‌شود. خدماتی که در سال گذشته برای اولین‌بار به کاربران ارائه شدند، در این فصل بررسی و آمارهایی جالبی درباره‌شان ارائه‌ می‌شود.
  • فصل هفتم گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند منابع انسانی این سکوی تبادل رمزارز را بررسی می‌کند. آمارهایی خواندنی از میانگین سنی و پراکندگی جغرافیایی نیروهای فعال در تترلند جزو موضوعات این فصل هستند.
  • در فصل هشتم، افق توسعه تترلند در سال جدید توصیف می‌شود. برنامه‌های تیم توسعه کسب‌وکار تترلند برای ایجاد بازارهای جدید یکی از مباحث اصلی این فصل است.

تترلند در کرانه

تترلند تاکنون توانسته‌ است در رشد و توسعه خود روندی پذیرفتنی را طی کند؛ اما این سکوی تبادل رمزارز چه برنامه‌ای برای فردای خود دارد؟ در فصل هشتم و پایانی گزارش سال ۱۴۰۱، به صورت موجز مسیر ششمین سال فعالیت ترسیم شده‌ است. این بخش می‌تواند تصویری کلی از برنامه‌های تترلند به مخاطبان گزارش دهد.

توسعه در ارائه خدمات به کسب‌وکارها، بستر‌های پرداخت رمزارزی، توسعه بستر آموزشی درزمینه رمزارزها و توسعه سرویس‌های تترلند چهار سرفصلی است که در فصل هشتم با نام «فردای تترلند» در گزارش سال ۱۴۰۱ به عنوان برنامه‌های توسعه از آن‌ها یاد شده‌ است.

گزارش سال ۱۴۰۱ تترلند سرشار از اطلاعات جذاب کاربردی و تخصصی و حتی سرگرم‌کننده است و می‌تواند برای همه قشرها اعم از مردم عادی، کاربران محترم تترلند، معامله‌گران رمزارز تا قانون‌گذاران و صاحبان کسب‌وکارهای فین‌تکی جذاب باشد. این گزارش هم‌اکنون در ۱۰۶ ‌صفحه و ۸ فصل آماده دریافت و مطالعه است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا