اخبار

ارزش بازار استیبل کوین ها به بیشترین میزان خود در ۸ ماه گذشته رسید

ارزش بازار استیبل کوین ها در ۸ ماه گذشته دائماً روند صعودی را تجربه کرده است. در روزهای پایانی می۲۰۲۴، ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها به ۱۶۱میلیارد دلار رسیده است. این رقم بیشترین ارزش بازار در ۲ سال گذشته را نشان می‌دهد. جالب است بدانید که استیبل‌کوین‌های تتر و یو‌اس‌دی کوین در‌کنار‌هم ۱۴۳میلیارد دلار از مارکت‌کپ این بازار را در‌اختیار دارند. 

Coinchapter می‌نویسد در می۲۰۲۴، ارزش بازار استیبل کوین ها حدود ۰/۶۴درصد افزایش یافت. نکته مهم این است که در دامیننس استیبل‌کوین‌ها درمجموع بازار رمزارزها در یک ماه گذشته حدود ۶درصد کاهش یافته است. این موضوع رشد قیمت رمزارزهایی مانند اتریوم در شرایط ثبات نسبی عرضه استیبل‌کوین‌ها را نشان می‌دهد. 

بیشترین افزایش ارزش بازار در استیبل‌کوین‌ها در یک ماه گذشته مربوط به USDe (استیبل کوین پروژه اتنا) بود. استیبل‌کوین یادشده با افزایش ارزش بازار ۱۱/۶درصدی برای پنجمین ماه متوالی روند صعودی را تجربه کرد و به ارزش بازار ۳میلیارد دلار رسید. 

در شرایطی که تقاضا برای استیبل‌کوین‌ها صعودی است، بسیاری از رمزارزهای بانک مرکزی (CBDC) در کشورهای مختلف با مشکلات جدی بر سر راه پذیرش روبه‌رو شده‌اند. این مسئله روی آینده این رمزرازها سایه افکنده است. کشورهایی مانند نیجریه و باهاما و جامائیکا، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود را راه‌اندازی کرده‌اند؛ اما پیشرفت آن‌ها بسیار کند است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

منبع
coinchapter

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا