اخبار

ریزش ۳۰درصدی قیمت مونرو پس از حذف از صرافی بایننس

رمزارز مونرو (XMR) پس از اعلام رسمی صرافی بایننس مبنی‌بر حذف از فهرست رمزارزهای این صرافی، با ریزش قیمت مواجه شد.

رمزارز مونرو از سال ۲۰۱۴ محبوب‌ترین پرایوسی کوین بازار رمزارزها محسوب می‌شود. این رمزارز در واکنش به خبر حذف از فهرست صرافی بایننس با کاهش قیمت روبه‌رو شد. قیمت مونرو پس از انتشار این خبر تا ۱۰۸ دلار کاهش یافت که سقوطی ۳۲درصدی در ۲۴ ساعت را نشان می‌داد.

Dailyhodl می‌نویسد که صرافی بایننس در تازه‌ترین فهرست رمزارزهایی که قرار است از این صرافی حذف شوند، در‌کنار رمزارز مونرو، از رمزارزهای آراگون (ANT) و وایوت (VAI) و مولتی‌چین (MULTI) نیز نام برده است.

بایننس در اطلاعیه‌اش بیان کرده است که پس از ۲۱‌می۲۰۲۴، دارایی مونرو کاربران را ازطرف آن‌ها به استیبل کوین تبدیل خواهد کرد. در اطلاعیه بایننس آمده است که درصورت لزوم پیش از تبدیل، پیام جداگانه‌ای ارسال می‌شود و پس‌از‌آن استیبل‌کوین‌ها به حساب بایننس کاربران واریز می‌شود.

بایننس می‌گوید که برای حذف Monero از فهرست معاملاتی دلایل مختلفی داشته است. مشارکت در ساخت اکوسیستم رمزارز سالم و پایدار و شواهدی مبنی‌بر تراکنش‌های کلاه‌برداری و غیرقانونی و واکنش به درخواست‌های بررسی دوره‌ای ازجمله دلایل بایننس برای اتخاذ این تصمیم هستند.

گفتنی‌ است بایننس، تنها صرافی‌ای نیست که مونرو را از فهرست معاملاتش کنار می‌گذارد. اواخر سال ۲۰۲۳، صرافی اوکی‌ایکس نیز اعلام کرد در ۵فوریه معاملات دو پرایوسی کوین مونرو و زی‌کش را متوقف می‌کند.

به‌گفته صرافی بایننس، در فرایند بررسی رمزارزها برای فهرست‌شدن در این صرافی، چندین عامل تأثیرگذار خواهد بود. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • تعهد تیم به پروژه
  • سطح و کیفیت توسعه پروژه
  • حجم معاملات و نقدینگی
  • پایداری و امنیت شبکه دربرابر حملات
  • پایداری شبکه و قراردادهای هوشمند
  • سطح ارتباطات عمومی
  • پاسخ‌گویی به درخواست‌های بررسی دوره‌ای
  • رفتار اخلاقی و رقابت سالم
  • مشارکت برای ایجاد اکوسیستم رمزارز پایدار و سالم

اواخر سال گذشته، مدیرعامل بایننس، چانگ‌پنگ ژائو، پس از اعتراف به نقض قوانین اوراق بهادار و مبارزه با پول‌شویی از این سِمَت استعفا داد. پس از این استعفا، ریچارد تنگ، مدیرعامل جدید صرافی بایننس، اعلام کرد که این صرافی طرح کسب‌وکار شفاف‌تری اتخاذ خواهد کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
dailyhodl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا