اخبار

قانون میکا می‌تواند به شکوفایی استیبل‌کوین‌های مبتنی‌بر یورو منجر شود

مدت‌هاست که بازار رمزارزها منتظر تصویب قانون میکا (MiCA) در اتحادیه اروپا است. این قانون به‌طور خاص روی عرضه استیبل کوین‌ها در سطح کشورهای زیرمجموعه اتحادیه اروپا تمرکز کرده است. بر این اساس، قرار است چهارچوب خاصی به‌منظور صدور مجوز برای مبادله استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌های فعال در اتحادیه اروپا تعیین شود. 

Cryptobriefing می‌نویسد که به‌تازگی برخی از صرافی‌های معتبر مانند بایننس که به‌ کشورهای اتحادیه اروپا خدمات می‌دهند، محدودیت‌هایی را برای بعضی از استیبل‌کوین‌های غیرمجاز ازنظر قانون میکا وضع کرده‌اند. حتی صحبت از حذف برخی استیبل‌کوین‌ها مانند تتر (USDT) از فهرست معاملات این صرافی‌ها هم به‌میان آمده است. بعد از آنکه شرکت تتر اعلام کرد که انطباق با قانون میکا جایگاهی در برنامه میان‌مدتش ندارد، این شایعه‌ها پررنگ‌تر شده‌اند. 

پیش‌بینی می‌شود که تصویب و اجرایی شدن قانون میکا در بلند‌مدت به توسعه عرضه استیبل‌کوین‌های مبتنی‌بر یورو منجر شود. از ابتدای سال ۲۰۲۴ نیز، شاهد افزایش تقاضا برای استیبل‌کوین‌های مبتنی‌بر یورو در بازار معاملات اروپا هستیم. از‌جمله استیبل‌کوین‌های معروف‌با پشتوانه یورو می‌توان به این‌ها اشاره کرد: 

  • EURS
  • EURT (متعلق به شرکت تتر)
  • EURCV (متعلق به شرکت سیرکل)

در دسامبر۲۰۲۳، صرافی بایننس استیبل کوین AEUR را معرفی کرد. بیش از نیمی از معاملات مبتنی‌بر استیبل‌کوین‌های با پشتوانه یورو در صرافی بایننس با همین رمزارز انجام می‌شود. در سال ۲۰۲۴، میانگین حجم تراکنش استیبل‌کوین‌های مبتنی‌بر یورو به ۲۷۰میلیارد دلار در هفته رسیده است. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
cryptobriefing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا