اخباردسته‌بندی نشده

Hashdex آگهی تجاری جدید برای ETF بیت کوین منتشر کرد

شرکت مدیریت دارایی Hashdex پیش از تصمیم آتی SEC درباره فهرست‌شدن صندوق‌های نقدی ETF بیت کوین در این کشور، آگهی تجاری جدیدی منتشر کرده است.

۵ژانویه۲۰۲۳ (۱۵دی۱۴۰۲)، Hashdex تبلیغی را در شبکه اجتماعی X منتشر کرد که با مجموعه تبلیغات قبلی این شرکت که به‌صورت استراتژیک برای تبلیغ ETF بیت کوین نقطه‌ای آن طراحی شده‌اند، هماهنگی داشت. این آگهی اعلام می‌کرد که «زمان بیت‌کوین فرارسیده است». این شعار به گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر قریب‌الوقوع‌بودن تصمیم SEC درباره تأیید ETF بیت‌کوین اشاره می‌کند.

جزئیات سناریو این تبلیغ تجاری Hashdex

سناریو این تبلیغ تجاری Hashdex بدین‌صورت است که ابتدا تصمیم برگر کینگ در سال ۱۹۹۳ برای پذیرش اعتبار را نشان می‌دهد تا پذیرش کند؛ اما تأثیرگذار فناوری‌های مالی جدید را به نمایش گذارد. درادامه، این تبلیغ تشابهات موجود بین بیت‌کوین و ظهور اعتبار در دهه ۱۹۹۰ را نشان می‌دهد. همچنین، بر ماهیت نوآورانه بیت کوین و ظرفیت آن برای تغییر ساختار مالی تأکید می‌کند. در پایان نیز به این موضوع اشاره می‌کند که درک نوآوری‌های ساختارشکنانه به زمان نیاز دارد و نتیجه می‌گیرد که «اکنون زمان بیت کوین فرارسیده است».

این شرکت مدیریت دارایی دیجیتال ۴ژانویه۲۰۲۳ (۱۴دی۱۴۰۲) ویدئویی منتشر شد. در این ویدئو، تولد بیت کوین را جشن گرفت و تعهد راسخ خود را به جشن‌گرفتن وضعیت در حال تحول رمزارزها در بخش مالی نشان داد. بیت کوین ۱۵ سال پیش پا به عرصه گذاشت. Hashdex ویدئویی را به روایت مسیر این رمزارز از ابتدا تاکنون اختصاص داد و درپایان بر الهام‌بخش‌بودن آن برای آینده رمزارزها تأکید کرد.

کریپتونیوز می‌گوید که اوایل ماه گذشته نیز، Hashdex تبلیغ دیگری را با محتوای مصاحبه‌ای منتشر کرده بود. این تبلیغ انتقاداتی را درباره استفاده از رایانه‌های خانگی برای انجام کارهای روزمره مطرح می‌کرد. این مصاحبه ظاهراً در دهه ۱۹۸۰ و در بحبوحه افزایش استفاده از رایانه شخصی انجام شده بود. مصاحبه مذکور مردی را به‌تصویر کشید که سودمندی این فناوری را نادیده می‌گیرد و از ظرفیت‌های بالقوه آن در رشد زندگی امروزی ناآگاه است.

به‌طورکلی، Hashdex تنها یکی از شرکت‌های مدیریت دارایی متعددی است که به‌منظور تسهیل امور بانکی با استفاده از رمزارزها، به‌دنبال دریافت تأییدیه ETF Spot Bitcoin هستند. نهاد نظارتی SEC نیز مدت‌هاست که تصمیم خود درباره تأیید ETF بیت کوین در ایالات متحده را به‌دلیل نگرانی‌های متعدد به‌تعویق انداخته است. بااین‌حال، با اعمال فشار دادگاه‌های ایالات متحده بر این سازمان، به‌نظر می‌رسد که زمان تصمیم‌گیری نزدیک است و این موضوع هیاهو درباره BTC را افزایش داده است.

افزایش پیش‌بینی‌ها درباره تایید ETF بیت کوین؛ ناظران صنعت دربرابر تأخیر احتمالی محتاط هستند

با افزایش چشمگیر پیش‌بینی‌ها درباره تأیید Spot Bitcoin ETF در ایالات متحده، اغلب فعالان حوزه رمزارزها انتظار دارند این تأییدیه در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴ صادر شود. بر همین اساس، تعدادی از صادرکنندگان احتمالی EFT از‌جمله Hashdex، به‌طور فعال تبلیغات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

بااین‌حال، برخی از ناظران صنعت موضع محتاطانه‌تری اتخاذ کردند. اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، خاطرنشان کرد که SEC در‌حال‌حاضر در حال ارائه نظرات نهایی است. انتظار می‌رود صادرکنندگان 419b- و 1S- نهایی را در مدت کوتاهی پس‌از‌آن ارائه کنند. بالچوناس ضمن تأیید نزدیک‌بودن به دریافت تأییدیه، تأکید کرد که هنوز تأیید رسمی انجام نشده است.

گزارش‌های بعدی حاکی از تأخیر احتمالی در فرایند تأیید است که تا هفته بعد ادامه خواهد یافت. به‌‌نظر می‌رسد که SEC از این زمان برای بررسی نظرات و اصلاحات قبل از تصمیم‌گیری نهایی استفاده می‌کند. النور ترت از شرکت فاکس بیزینس پیش‌بینی کرده بود که پرونده‌های اصلاح‌شده 419b- و بحث‌های نهایی درباره 1S-ها و اعلام نتایج تأییدیه به هفته آینده موکول شود.

جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، با اشاره به دستورهای تأیید احتمالی در هفته آینده و انتظار ثبت اصلاحی 419b- با تغییراتی که بین SEC و صادرکنندگان یادشده انجام شده است، این نظر را تأیید کرد.

در‌این‌میان، شرکت سرمایه‌گذاری VanEck متعهد شد که ۵درصد از سود بالقوه ETF را به توسعه‌دهندگان هسته BTC در بیت کوین برینک اهدا کند. این شرکت با اهدای اولیه ۱۰هزار دلار بر تعهد بلندمدت خود به بیت‌کوین تأکید کرد. همچنین، رسماً اعلام کرد که آن‌ها صرفاً «گردشگران بیت‌کوین» نیستند؛ بلکه برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت دنبال می‌کنند.

تصمیم نهایی SEC برای ETF بیت کوین چه خواهد بود؟

در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۳، مقام‌های SEC در جلسه‌های متعددی شرکت کردند که با حضور نمایندگانی از مدیران دارایی برگزار شد که به‌دنبال فهرست‌کردن ETF بیت‌کوین بودند. شرکت‌های درخواست‌دهنده صندوق قابل‌معامله EFT عبارت‌اند از: فیدلیتی، بلک‌راک، گری‌اسکیل و فرانکلین تمپلتون.

SEC تأییدیه‌ای را برای هیچ‌یک از محصولات قابل‌معامله در مبادلات رمزنگاری نشان نداده است. باوجوداین، انتظارات برای تأیید احتمالی افزایش یافته است. انتظار می‌رود در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴، احتمالاً بین ۸ و ۱۰ژانویه، تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه انجام شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا