اخبار

بیش از ۳هزار ماینر شرکت بیت دیجیتال در پی انفجار و آتش‌سوزی خاموش شد

بیت دیجیتال (Bit Digital) شرکت آمریکایی پیشرو در استخراج رمز‌ارز است که ۶۷درصد از انرژی خود را از سوخت‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کند. به‌تازگی این شرکت از توقف بیش از ۴,۸۰۰ دستگاه استخراج رمز‌ارز در پی اختلال در تأسیسات دو شریک هاستینگ خود خبر‌ داده است. در پی این اتفاق، نرخ هش‌ریت عملیاتی این شرکت حدود ۴۷درصد و ارزش سهامش در بورس نزدک (NASDAQ) در همان روز ۶درصد کاهش پیدا کرد.

روز چهارشنبه، بیت دیجیتال اعلام کرد یکی از ایستگاه‌های فرعی‌اش واقع در آبشار نیاگارا به‌دلیل انفجار و شعله‌ورشدن آتش، آسیب جدی دیده و سبب شده است. این اتفاق باعث شد شریک تجاری‌اش، Blockfusion USA، درحدود ۲,۵۱۵ دستگاه ماینینگ بیتکوین و ۷۱۰ دستگاه استخراج اتریوم را خاموش کند.

بیت دیجیتال گزارش داد یکی دیگر از شرکایش واقع در شهر توناواندا در ایالت نیویورک مشکل مشابهی را در تأسیسات خود تجربه کرده که به خاموش‌شدن ۱،۵۸۰ دستگاه استخراج منجر شده است.

طبق گفته‌های بیت دیجیتال، این حادثه بر هیچ‌یک از ماینرها تأثیر مستقیمی نگذاشته و فقط موجب آسیب‌دیدن پست تأمین‌کننده برق شده است. این شرکت ماینرهای خود را دلیل بروز این حادثه نمی‌داند و تجهیزات معیوب متعلق به شرکت برق را عامل این حادثه اعلام کرده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا