آموزشاخبارمتوسط

صرافی بایننس با شبکه لایتنینگ بیتکوین یکپارچه شد

کمتر از یک ماه پیش، بایننس بیان کرد که می‌خواهد با شبکه لایتنینگ بیتکوین یکپارچه شود. حالا این صرافی رسماً اعلام کرده که فرایند یکپارچه‌سازی تکمیل شده است.

در‌حال‌حاضر، صرافی رمزارزی بایننس شبکه لایتنینگ بیتکوین را با پلتفرم تبادل خود ادغام کرده است و کاربران از‌طریق شبکه لایتنینگ بیتکوین در بایننس، این رمزارز را می‌توانند دریافت و ارسال کنند.

امروز، ۱۷‌جولای۲۰۲۳ (۲۶‌تیر۱۴۰۲)، بایننس رسماً در بلاگ خود این خبر را منتشر و به این نکته نیز اشاره کرده است که یکپارچه‌سازی با شبکه لایتنینگ بیتکوین از‌طریق راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم امکان‌پذیر شده است.

شبکه لایتنینگ راه‌حلی لایه دوم (Second Layer) یا برون‌زنجیره‌ای (Off-Chain) روی بلاکچین اصلی بیتکوین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون کارمزد یا تأخیر برای یکدیگر بیتکوین بفرستند.

در‌حال‌حاضر، هنگامی‌که کاربران بایننس می‌خواهند بیتکوین ارسال یا دریافت کنند، علاوه‌بر شبکه‌های موجود، یعنی BNB Smart Chain (BEP-20), Bitcoin, BNB Beacon Chain (BEP2), BTC (SegWit), and Ethereum ERC-20، می‌توانند شبکه لایتنینگ بیتکوین را هم انتخاب کنند. 

صرافی بایننس

می۲۰۲۳ (اردیبهشت۱۴۰۲)، بایننس هنگامی‌که مجبور شد به‌دلیل تعلیق تعداد زیادی از تراکنش‌های بیتکوین در پی افزایش چشمگیر کارمزد انتقال، برداشت BTC‌ را موقتاً متوقف کند، برای اولین‌بار از ادغام این صرافی با شبکه لایتنینگ سخن به‌میان آورد.

کارمزد بیتکوین آن‌چنان افزایش یافته بود که کاربران شوخ رمزارزها میم‌کوین‌هایی برای مسخره‌کردن بایننس ساختند. ۲۰ژوئن۲۰۲۳ و بعد از اینکه نودهای لایتنینگ بایننس در شبکه دیده شد، این صرافی تأیید کرد که در حال یکپارچه‌سازی با شبکه لایتنینگ است.

حالا بایننس نیز در‌کنار صرافی‌های Bitfinex, River Financial, OKX, Kraken and CoinCorner ازجمله صرافی‌های بزرگی محسوب می‌شود که از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند.

همچنین، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین‌بیس، از ادغام شبکه لایتنینگ با این صرافی خبر داده؛ اما زمان دقیقی برای تکمیل فرایند یکپارچه‌سازی اعلام نکرده است.

 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا