اخبار

پیش‌بینی آینده قیمت بیت کوین؛ افزایش BTC به ۶۷,۹۰۰ دلار

بیت کوین (BTC) همچنان به روند صعودی خود ادامه داد و به حدود ۶۷,۹۰۰ دلار رسید. شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (Core PCE)، معیار تورم موردعلاقه فدرال رزرو، در ماه آوریل درمقایسه‌با ماه قبل ۰/۲درصد افزایش یافت که مطابق با انتظارات بود؛ اما اندکی کمتر از افزایش ۰.۳درصدی ماه گذشته است. این افزایش متوسط ممکن است برخی از نگرانی‌های تورمی را برای فدرال رزرو کاهش دهد؛ اما برای حمایت از کاهش احتمالی نرخ بهره تا سپتامبر، به قرائت‌های ثابتی نیاز است.

شاخص مدیران خرید شیکاگو (Chicago PMI) به ۳۵/۴ کاهش یافت که کمتر از انتظارات ۴۱/۱ است و از فعالیت ضعیف‌تر بخش تولید حکایت می‌کند. این نقاط داده نشان‌دهنده چشم‌انداز اقتصادی ترکیبی است؛ به‌طوری‌که تورم نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد، درحالی‌که فعالیت اقتصادی کند می‌شود. این داده‌ها بر قیمت BTC تأثیر می‌گذارد؛ زیرا در‌صورت ادامه کاهش تورم، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا سپتامبر بیشتر می‌شود که می‌تواند باعث تضعیف دلار آمریکا و حمایت از افزایش قیمت بیت کوین شود.

داده‌های ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، قیمت بیت کوین را تقویت می‌کند

این افزایش قیمت بیت‌کوین تا حد زیادی به‌دلیل تضعیف دلار آمریکا است که پس از داده‌های ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، قدرت خود را از دست داد. ارقام ضعیف‌تر تولید ناخالص داخلی باعث شد تا معامله‌گران انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را داشته باشند که بر دلار فشار وارد و بیت‌کوین را تقویت می‌کند.

داده‌های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول با نرخ سالانه ۱/۳درصد رشد کرده که درمقایسه‌با ۱/۶درصد قبلی کاهش یافته است؛ اما مطابق با انتظارات است. علاوه‌بر‌این، تعداد اولیه درخواست‌های بیکاری هفتگی در ایالات متحده به ۲۱۹هزار نفر افزایش یافت که بیشتر از اجماع بازار، یعنی ۲۱۸‌هزار نفر است. این عوامل در‌کنار پیش‌بینی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، جذابیت بیت‌کوین را تقویت کرده است.

نوسان‌های قیمت بیت کوین تحت‌تأثیر احساسات متضاد در بازار ETF بیت‌کوین

در ۳۰‌می‌۲۰۲۴ (۱۰خرداد۱۴۰۳)، بازار ETFهای بیت‌کوین با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۸/۷۱‌میلیون دلار، احساسات متفاوت سرمایه‌گذاران نشان داد. فراموش نکنید که iShares متعلق به بلک‌راک ورودی متوسط ۲‌میلیون‌دلاری را تجربه کرد؛ درحالی‌که فیدلیتی شاهد ورودی چشمگیر ۱۱۹میلیون‌دلاری بود که نشان‌دهنده اعتماد فراوان سرمایه‌گذاران است. همچنین، صندوق بیت‌وایز (Bitwise) با جذب ۲۶‌میلیون دلار، افزایش اعتماد به محصولاتش را نشان می‌دهد.

به‌گزارش کریپتونیوز، خروج چشمگیر سرمایه از آرک‌شیرز (۱۰۰میلیون دلار) نشان‌دهنده احتمالی تغییر در احساسات سرمایه‌گذاران است. اینوسکو (Invesco) با ورود ۲میلیون دلار، ثبات نسبی در سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد. WisdomTree ،‌Grayscale ،‌Franklin ،‌Valkyrie و VanEck در این دوره سرمایه‌گذاری جدیدی نکردند که احتمالاً به‌دلیل فشار رقابت و تغییر ترجیحات سرمایه‌گذاران است.

این جریان‌های سرمایه‌گذاری متفاوت در بازار ETF بیت‌کوین نشان‌دهنده احساسات متغیر سرمایه‌گذاران است که می‌تواند به افزایش نوسانات قیمت بیت‌کوین منجر شود. ورود قوی وجوه اعتماد بازار را افزایش می‌دهد؛ درحالی‌که خروج درخورتوجه سرمایه، بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و بر پویایی قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد.

چشم‌انداز تکنیکال قیمت بیت کوین: ۱ژوئن۲۰۲۴ (۱۲خرداد۱۴۰۳)

در‌حال‌حاضر، بیت‌کوین (BTC) با قیمت تقریبی ۶۷,۹۰۰ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش کمی در‌حدود ۰/۲۵درصد است. نقطه محوری (Pivot Point) که با رنگ سبز مشخص شده است، روی ۶۸,۱۰۰ دلار قرار گرفته و به‌عنوان نشانگری مهم برای جهت احتمالی بازار عمل می‌کند.

سطوح مقاومت‌ فوری به‌ترتیب در ۶۸,۸۰۰ و ۶۹,۸۰۰ و ۷۰,۶۰۰ دلار قرار دارند. در سمت نزولی، حمایت فوری را می‌توان در ۶۷,۵۰۰ دلار یافت و سطوح حمایتی بعدی به‌ترتیب ۶۶,۶۰۰ و ۶۵,۹۰۰ دلار هستند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین (منبع: Tradingview)

پیش‌بینی قیمت بیت کوین (منبع: Tradingview)

شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند که شاخص قدرت نسبی (RSI) روی ۴۶/۹۴ قرار دارد که بیانگر احساس خنثی تا نزولی است. علاوه‌بر‌این، میانگین متحرک نمایی ۵۰‌روزه (EMA) با نقطه محوری در ۶۸,۱۰۰ دلار هم‌راستا است که این سطح را به‌عنوان حمایت پویای مهم نشان می‌دهد.

چشم‌انداز بیت‌کوین تا زمانی‌که زیر نقطه محوری ۶۸,۱۰۰ دلار باقی بماند، نزولی است. شکستن حمایت فوری در ۶۷,۵۰۰ دلار می‌تواند باعث کاهش بیشتر شود؛ درحالی‌که عبور از بالای ۶۸,۸۰۰ دلار ممکن است احساسات را به‌سمت سوگیری صعودی تغییر دهد و سطوح مقاومت بالاتر را هدف قرار دهد.

هوش مصنوعی جدید هیجان‌انگیز Meme Coin Wiener AI می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد؟

وینر ای آی (Wiener AI)، توکن بامزه جدید با مضمون سگ سوسیسی، فراتر از شوخی عمل می‌کند. این توکن ابزارهای معاملاتی پیشرفته مبتنی‌بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که کاربردی اساسی را فراتر از ظاهر سرگرم‌کننده‌اش به‌ارمغان می‌آورد.

با سرازیرشدن ۳,۶۱۱,۷۰۰ دلار سرمایه به‌وسیله سرمایه‌گذاران به پیش‌فروش WAI، این تقاضای اولیه نشان‌دهنده علاقه قوی به این توکن میم جدید است. در بازار فعلی، هوش مصنوعی موضوعی داغ است؛ به‌خصوص پس از درآمد چشمگیر انویدیا. انتظار می‌رود این روند تقاضا برای WAI را حتی بیشتر افزایش دهد.

WAI نه‌تنها با ابزار هوش مصنوعی همراه است؛ بلکه فرصت عالی برای کسب درآمد غیرفعال نیز فراهم می‌کند. طبق وب‌سایت رسمی پروژه، ۲۰درصد از کل عرضه به پاداش‌های استیکینگ اختصاص‌یافته است که به‌گفته این وب‌سایت، بازدهی سالانه باورنکردنی ۳۹۶درصدی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. با این نرخ، سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌طور بالقوه سرمایه‌گذاری اولیه خود در پیش‌فروش را تنها در چند ماه دو برابر کنند.

کارشناسان کریپتو با اشتیاق این توکن مهیج هوش مصنوعی را می‌خرند. مایکل وروبِل، تحلیلگر کریپتو با بیش از ۳۱۲هزار مشترک در یوتیوب‌، WAI را به‌عنوان یکی از رمزارزهای برتر برای سال ۲۰۲۴ معرفی می‌کند.

علاقه‌مندان باید سریع اقدام کنند؛ زیرا با رسیدن پیش‌فروش به ۳‌میلیون دلار، قیمت WAI افزایش خواهد یافت. قیمت فعلی ۰/۰۰۷۱ دلار است که باعث می‌شود WAI ارزش بازاری کمتر از ۵۰میلیون دلار داشته باشد. اگر WAI به رهبری بازار دست یابد، سرمایه‌گذاران اولیه می‌توانند شاهد سودی سرشار با ظرفیت بازدهی ۱۰۰‌برابری یا بیشتر باشند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا