اخبار

 مدیرعامل OpenAI: بیتکوین گامی منطقی در درخت فناوری است

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI و بنیان‌گذار WorldCoin، در مصاحبه‌ای با جو روگان، از بیتکوین به‌عنوان گام بسیار منطقی در درخت فناوری نام برد. او معتقد است که بیتکوین می‌تواند به کاهش فساد و بهبود شفافیت مالی کمک کند و درنهایت به ایجاد جامعه‌ای عادلانه‌تر منجر شود.

آلتمن گفت: «درباره بیتکوین هیجان‌زده‌ام. فکر می‌کنم این ایده که ارزی جهانی داریم که خارج از کنترل هر دولتی است، گامی بسیار منطقی و مهم در درخت فناوری است.»

دیدگاه آلتمن درباره بیتکوین

سم آلتمن در مصاحبه با جو روگان، از بیتکوین به‌عنوان ابزاری بالقوه برای مبارزه با فساد ستایش کرد. به‌گفته آلتمن، انتقال به دنیایی فعال ازنظر فناوری که شامل بیتکوین است، می‌تواند به کاهش فساد کمک کند؛ زیرا پرداخت‌ها را دیجیتالی می‌کند و از کنترل دولت‌ها بر جریان پول مانع می‌شود.

آلتمن می‌گوید: «یکی از چیزهایی که مشاهده کرده‌ام و مشخصاً بسیاری از افراد دیگر نیز آن را تجربه کرده‌اند، این است که فساد مانعی بزرگ بر سر راه انجام هر کاری است که به پیشرفت جامعه منجر می‌شود.»

او افزود: «در دنیایی که پرداخت‌ها بدون استفاده از پول نقد و به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شود، حتی اگر از بیتکوین استفاده کنید، فرد دیگری می‌تواند ناظر این معامله باشد… فکر می‌کنم که در این دنیا فساد کاهش می‌یابد.»

در همین حال، روگان با وجود شک و تردید بسیار به صنعت رمزارزها، خوش‌بینی خود را درباره بیتکوین ابراز کرد و گفت که معتقد است این ارز می‌تواند به ارز پایدار جهانی تبدیل شود.

روگان می‌افزاید: «رمزارز جذاب واقعی بیتکوین است. برای من بیتکوین رمزارزی است که فکر می‌کنم بیشترین احتمال تبدیل‌شدن به ارز باثبات جهانی را دارد؛ زیرا مقدار آن محدود است و مردم خودشان باید آن را استخراج کنند… این موضوع برایم بسیار جذاب است و دوست دارم که استفاده از بیتکوین عملاً اتفاق افتاد.»

بااین‌حال، آلتمن مدت‌‌ها قبل از انتشار این پادکست حمایت خود را از بیتکوین اعلام کرده بود. وی در پستی وبلاگی که حدود یک دهه قبل منتشر کرده بود، استدلال کرد دنیایی که با بیتکوین تراکنش می‌کند، شفاف‌تر خواهد بود.

به‌گفته آلتمن، دنیایی که در آن همه ما با استفاده از بیتکوین تراکنش‌ها را انجام می‌دهیم، بسیار شفاف‌تر خواهد بود. شفافیت مالی عالی است؛ زیرا این همان چیزی است که شاید بتواند فساد را بیشتر کاهش دهد.

دیدگاه آلتمن و روگان درباره CBDCها

روگان و آلتمن درباره CBDCها بسیار نگران‌اند و جنگ ایالات متحده علیه رمزارزها را محکوم می‌کنند. روگان استدلال کرد که CBDCها می‌توانند به دولت‌ها کنترل بیشتری بر نحوه خرج‌کردن پول مردم بدهند.

او گفت: «درباره رمزارز بانک مرکزی و شیوه ارتباطش با امتیازهای اعتباری اجتماعی بسیار نگرانم. این موضوع برایم ترسناک است؛ زیرا اجرای آن نه در جهت نفع کلی جامعه، بلکه برای کنترل بیشتر است.»

آلتمن نیز افزود: «از بسیاری از اقدامات اخیر دولت ایالات متحده ناامید شده‌ام و تصور می‌کنم این عملکرد نوعی جنگ با رمزارزها به‌شمار می‌رود. این موضوعی است که ناراحتم می‌کند.»

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا