اخبار

بازار رمزارزها شاهد عرضه بیش از ۱میلیون توکن جدید از ابتدای آوریل بوده است

از ابتدای ماه آوریل، بازار رمزارزها شاهد عرضه بیش از ۱‌میلیون توکن جدید بوده است. بر‌اساس داشبورد Dune Analytics، اتریوم و سولانا در صدر این موج عرضه توکن قرار دارند.

درحالی‌که ETH میزبان بیش از ۳۷۰‌هزار توکن جدید بوده است، SOL با تعداد خیره‌کننده ۶۴۰هزار توکن جدید که عمدتاً از میم‌کوین‌ها تشکیل شده‌اند، پیشتاز است. از ابتدای اول آوریل، ۳۷۲هزار و ۶۴۲ توکن جدید در شبکه اتریوم ایجاد شده است.

پایگاه کوین‌بیس اکثر توکن‌های جدید را جذب می‌کند

کریپتونیوز می‌نویسد که ۸۸درصد از این توکن‌ها (۳۲۷,۵۵۳ توکن) در پایگاه بلاک‌چین لایه دوم کوین‌بیس راه‌اندازی شده‌اند. افزایش فعالیت در این شبکه لایه دوم را می‌توان به علاقه روزافزون به میم‌کوین‌ها نسبت داد؛ زیرا کاربران به‌دلیل هزینه اندک محیط برای ایجاد این نوع توکن‌ها، جذب آن می‌شوند.

در‌واقع، کانر گروگان (Conor Grogan)، مدیر کوین‌بیس، اشاره کرد که تعداد توکن‌های ایجادشده روی Base در این بازه زمانی کوتاه، دو برابر کل توکن‌های ایجاد‌شده روی اتریوم بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ است.

دراین‌بین، سولانا نیز هم‌زمان شاهد هجوم تعداد زیادی از توکن‌های جدید بوده است؛ به‌طوری‌که از آوریل تاکنون، ۶۴۳‌هزار و ۲۲۷ توکن ایجاد شده است. طبق داده‌های Step Finance، از این تعداد تقریباً ۴۶۶هزار و ۹۱۴ توکن میم‌کوین بوده‌اند.

محبوبیت میم‌کوین‌ها در سولانا مشهود است؛ زیرا داشبورد اختصاصی که تعداد توکن‌های جدید راه‌اندازی‌شده در پلتفرم میم‌کوین سولانا به نام pump.fun را ردیابی می‌کند، این روند را تأیید می‌کند.

ظهور میم‌کوین‌ها واکنش‌های متفاوتی را در جامعه رمزارزها برانگیخته است

برخی استدلال می‌کنند که تکثیر میم‌کوین‌ها تأثیر منفی بر این صنعت گذاشته و به افزایش کلاه‌برداری‌ها و فرار با سرمایه (Rug Pull) منجر شده است.

منتقدان فراوانی میم‌کوین‌ها را انحرافی از سرمایه‌های پروژه‌های مشروع‌تر می‌دانند. آنان معتقدند که کلاه‌برداران اکنون پول واقعی در‌اختیار دارند که می‌توانست در پروژه‌هایی با ظرفیت‌های واقعی سرمایه‌گذاری شود.

افزایش میم‌کوین‌های جدید نگرانی‌هایی درباره هرزنامه و استفاده از ربات‌های اسنیپر (Sniper Bot) نیز ایجاد کرده است.

این ربات‌های خودکار برای به‌دست‌آوردن سریع میم‌کوین‌های جدید به امید کسب سود از جهش احتمالی طراحی شده‌اند و به‌عنوان مانعی برای اکوسیستم تلقی می‌شوند.

آن‌ها به تقویت تصویری میم‌کوین‌ها به‌عنوان بخش سوداگرانه و بی‌ثبات از بازار رمزارزها کمک می‌کنند. با وجود انتقادها و نگرانی‌های مربوط به میم‌کوین‌ها، آن‌ها در سه‌ماهه اول سال به‌عنوان سودآوری خود را ثابت کرده‌اند.

پیش‌فروش‌های توکن‌های میم‌کوین سولانا ۱۵۰میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند

افزایش کلاه‌برداری‌های پیش‌فروش توکن‌های میم‌کوین سولانا در حالی رخ می‌دهد که این رویدادها، تنها ازطریق ۳۳ پیش‌فروش، مبلغ خیره‌کننده ۱۵۰میلیون دلار SOL را جمع‌آوری کرده‌اند.

با وجود جذابیت سودهای سریع، تحلیلگران تأکید کرده‌اند بسیاری از این پروژه‌ها که اغلب با حساب‌های کوچک‌تر تبلیغ می‌شوند، مشکوک یا به‌طور کامل کلاه‌برداری هستند.

علاوه‌بر‌این، فقدان شفافیت و پاسخ‌گویی در فضای میم‌کوین در سولانا به‌دلیل شیوع فرار با سرمایه و ناپدیدشدن وجوه، ریسک را برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد.

آندری گراچف، شریک مدیریت آزمایشگاه DWF، نیز اخیراً درباره چنین پیش‌فروش‌هایی هشدار داده است. او در پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X نوشت:

ارسال سکه‌ها به این آدرس برای پیش‌فروش من را به‌یاد رونق ICO 2017 می‌اندازد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۲ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا