اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (14 تا 16مرداد1402)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

 

چکیده اخبار مهم (۱۴ تا ۱۶مرداد۱۴۰۲)

 

  • افزایش معاملات رمزارزها ازطریق بات‌های تلگرامی در هفته‌های اخیر
  • رونمایی استیبل‌کوین دلاری پی‌پال به نام PYUSD
  • تعیین جایزه ۱.۸‌میلیون‌دلاری برای شناسایی هکر کرو فایننس
  • جاستین سان و رد شایعه ورشکستگی صرافی هوبی

افزایش معاملات رمزارز بات‌های تلگرامی

در هفته‌های اخیر، حجم معاملات رمزارز با بات‌های تلگرامی رشد چشمگیری یافته و سهم زیادی از بازار رمزارز را ازآنِ خود کرده است. طبق تحقیقات صرافی بایننس، حجم کلی معاملات رمزارز بات‌های تلگرامی تا اوایل آگوست به ۱۹۰میلیون دلار رسیده است. رکورد روزانه حجم معاملات بات‌های تلگرامی نیز ۱۰میلیون دلار بوده که در ۲۳جولای۲۰۲۳ ثبت شده است.

طبق تحقیقات بایننس، در جولای‌۲۰۲۳ بیش از ۶هزار نفر ازطریق بات‌های تلگرامی معاملات رمزارز را انجام داده‌اند که ازنظر تعداد کاربر، نوعی رکورد محسوب می‌شود. همچنین در این بازه زمانی، میزان درآمد بات‌های تلگرامی به ۱۵,۵۰۰ اتریوم معادل تقریباً ۲۸‌میلیون دلار رسیده است.

بازارنمودار حجم معاملات رمزارز بات‌های تلگرامی از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون

 به‌نظر می‌رسد باتوجه‌به محبوبیتی که بات‌های تلگرامی میان کاربران رمزارز پیدا کرده‌اند، می‌توانند جایگاه خود را در اکوسیستم رمزارز تثبیت کنند. در‌حال‌حاضر، بات‌های تلگرامی خدمات مختلفی ارائه می‌دهند؛ از ترید رمزارز گرفته تا دریافت ایردراپ.

 

پی‌پال با همکاری شرکت پکسوس تراست استیبل‌کوین دلاری PYUSD را رونمایی کرد

شرکت فناوری مالی پی‌پال از عرضه استیبل‌کوین جدید پی‌پال یو‌اس‌دی (PYUSD) خبر داد. این استیبل‌کوین با همکاری شرکت پکسوس تراست عرضه می‌شود؛ شرکتی که پیش‌از‌این استیبل‌کوین بایننس (BUSD) را صادر کرده بود. از استیبل‌کوین دلاری پی‌پال با سپرده‌های دلاری و اوراق کوتاه‌مدت خزانه‌داری و دارایی‌های معادل پول نقد پشتیبانی خواهد شد.

بازار

شرکت پی‌پال اعلام کرد که به‌زودی این استیبل‌کوین به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت برای تمام خریدهای آنلاین در‌دسترس قرار می‌گیرد و بین پلتفرم‌های پی‌پال و ونمو (Venmo) می‌توان آن را مبادله کرد.

پی‌پال مدعی‌ است که فضای نظارتی بر استیبل‌کوین‌ها در کشور آمریکا به‌سمت شفافیت بیشتر حرکت می‌کند و تقاضا برای حضور استیبل‌کوینی جدید در بازار وجود دارد.

 

تعیین جایزه ۱.۸‌میلیون‌دلاری برای شناسایی‌ هکر کرو فایننس

صرافی غیرمتمرکز کرو فایننس جایزه‌ای ۱.۸‌میلیون‌دلاری برای شناسایی هکر سرقت میلیون‌دلاری از استخرهای این پلتفرم در نظر گرفته است. اگرچه هکر کرو فایننس روند بازگرداندن وجوه سرقت‌شده را شروع کرده بود، هنوز ۱۹‌میلیون دلار از این مبلغ باقی مانده است. کرو فاینس نیز با اتمام مهلت موعود برای بازگشت این وجوه، ۱.۸‌میلیون‌ دلار پاداش برای شناسایی این هکر تعیین کرده است.

کرو فایننس و سایر پروتکل‌هایی که تحت‌تأثیر این حمله قرار گرفتند، ۳‌آگوست۲۰۲۳ (۱۲‌مرداد۱۴۰۲)، دریافت ۱۰درصد از این مبلغ را به‌عنوان باگ بانتی به این هکر پیشنهاد دادند که مبلغ این پاداش در‌مجموع به بیش از ۶میلیون دلار می‌رسید.ابتدا هکر این پیشنهاد را قبول کرد و دارایی‌های سرقت‌شده از Alchemix و JPEG’d را برگرداند؛ اما درادامه فرایند بازگرداندن باقی‌مانده وجوه به دیگر استخرهای آسیب‌دیده را کامل نکرد. با پایان‌یافتن مهلت باگ بانتی، کرو فایننس پاداشی ۱.۸‌میلیون‌دلاری برای شناسایی هکر تعیین کرده است.

 

جاستین سان شایعه ورشکستگی صرافی هوبی را رد کرد

جاستین سان، بنیان‌گذار ترون و از سهام‌داران صرافی هوبی، به شایعه دستگیری برخی از مدیران ارشد ترون و هوبی و احتمال ورشکستگی صرافی هوبی واکنش نشان داد. جاستین سان در X نوشت:

«اسیر فاد (FUD) نشوید و به ساختن ادامه دهید! ترون و هوبی با توسعه مداوم پیشرفت خواهند کرد. به چشم‌انداز و تلاش‌های تیم ما برای آینده‌ای قدرتمند اعتماد کنید. پشتکار موفقیت را تضمین می‌کند.»

بازار
اگرچه صرافی هوبی نیز این شایعه را رد و اعلام کرد که فعالیت‌های این پلتفرم طبق معمول ادامه دارد، به خبر دستگیری مدیران خود مستقیماً اشاره نکرده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا