آموزشاخبارمتوسط

دولت آمریکا دوباره بخشی از بیت‌کوین‌های سیلک رود را فروخت

مانند همیشه بازار به خبر انتقال میلیون‌دلاری بیت‌کوین‌های توقیف‌شده به‌دست دولت آمریکا واکنش سریعی نشان داد و این بار نوبت به بیت‌کوین‌های بازار سیاه سیلک رود رسید.

دولت آمریکا دوباره در حال انتقال بیت‌کوین‌های مرتبط با بازار سیاه سیلک رود است. چهارشنبه ۱۳جولای۲۰۲۳ (۲۱تیر۱۴۰۲)، درحدود ۳۰۰میلیون‌ دلار بیت‌کوین از کیف‌پول متعلق به وزارت دادگستری آمریکا به دو آدرس جدید منتقل شد.

فدرال رزرو آمریکا بیت‌کوین‌های مصادره‌شده از پروژه‌های غیرقانونی را نگه‌داری و بانک مرکزی این کشور گاهی آن‌ها را منتقل می‌کند. در گذشته نیز، این اتفاق چندین‌بار رخ داده‌ و معمولاً هدف از انتقال، فروش این دارایی‌هاست؛ اگر‌چه نیت همه این انتقال‌ها فروش نبوده‌ است.

به‌احتمال بسیار زیاد بیت‌کوین‌هایی که اخیراً دولت آمریکا جابه‌جا کرده‌ است، به ۳٫۳۶میلیارد دلار بیت‌کوینی مربوط می‌شود که در سال ۲۰۲۱ در پرونده جیمز ژونگ (James Zhong) مصادره شده‌اند. در آن‌ زمان، گفته شد که جیمز ژونگ این حجم از بیت‌کوین را از بازار سیاه سیلک رود دزدیده است.

از آن زمان تاکنون، فدرال رزرو فروش این بیت‌کوین‌ها را در مقاطع مختلف شروع کرده‌ است. آخرین‌باری که این اتفاق رخ داد، به مارس۲۰۲۳ (اسفند۱۴۰۱) باز می‌گردد که این نهاد ۲۱۵‌میلیون دلار بیت‌کوین فروخت. در آن زمان، به رسانه‌ها اعلام شد که قرار است ۱٫۱میلیارد دلار بیت‌کوین دیگر هم فروخته شود.

بازار سیاه سیلک رود بازار آنلاین غیرقانونی‌ای به‌حساب می‌آید که عمدتاً زمینه‌ای برای فروش مواد‌مخدر بود و در سال ۲۰۱۴، دولت آمریکا آن را توقیف‌ کرد. جیمز ژونگ به ایجاد تراکنش‌های سریع با استفاده از ۹ حساب کاربری و درنهایت فریب بازار سیلک رود متهم شده‌ بود. بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، او با این روش بیش از ۵۰هزار بیت‌کوین را به‌سرقت برد؛ اما در‌نهایت در سال ۲۰۲۱، دستگیر شد. دولت آمریکا بیت‌کوین‌های ژونگ را مصادره و او را به جرم کلاه‌برداری به یک سال و یک روز زندان محکوم کرد.

تراکنش‌های اخیر نشان می‌دهد که از کیف‌پول‌های تحت‌کنترل دولت آمریکا در‌مجموع ۹,۸۲۵ بیت‌کوین به‌ارزش بیش از ۳۰۰میلیون دلار منتقل شده‌ است. سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها کیف‌پول‌های شناخته‌شده بیت‌کوین را به‌شدت زیر‌نظر می‌گیرند؛ زیرا وقتی حجم زیادی سرمایه از این کیف‌پول‌ها منتقل می‌شود، روی قیمت بیت‌کوین به‌سرعت تأثیر می‌گذارد. چنین انتقال‌هایی معمولاً می‌توانند قیمت بیت‌کوین را کاهش دهند.

 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا