اخباردسته‌بندی نشده

ضرب ۱میلیارد تتر (USDT) دیگر در شبکه ترون؛ دلیل این اقدام چیست؟

شرکت تتر در روزهای پایانی ژانویه۲۰۲۴، باردیگر ۱میلیارد USDT جدید در بستر شبکه بلاک‌چین ترون ضرب کرده است. نکته مهم این است که هنوز استیبل‌کوین‌های ضرب‌شده شرکت تتر روانه بازار نشده‌اند و برای مبادله در‌دسترس نیستند.

گزارش وب‌سایت LookOnChain نشان می‌دهد که از اکتبر۲۰۲۳ تاکنون، شرکت تتر روی‌هم‌رفته ۱۳میلیارد استیبل‌کوین USDT در بستر بلاک‌چین‌های اتریوم و ترون ضرب و روانه بازار کرده است. در‌‌این‌بین، سهم بلاک‌چین ترون بسیار بیشتر از اتریوم است. دلیل این اقدام نیز کارمزد کمتر و سرعت بیشتر تراکنش‌ها در بستر شبکه ترون درمقایسه‌با اتریوم است.

آخرین اقدام تتر برای ضرب ۱میلیارد USDT جدید در روز ۲۹ژانویه۲۰۲۴ (۱۰بهمن۱۴۰۲) انجام شد. داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که این ۱میلیارد توکن جدید هنوز در صرافی‌ها عرضه نشده‌اند. بنابراین، می‌توان این‌چنین نتیجه گرفت که تتر قصد دارد این توکن‌ها را در آینده برای اهداف خاصی در بازار عرضه کند. پائولو آردوینو، مدیرعامل شرکت Tether، این موضوع را در پست توییتری خود تأیید کرد.

نکته مهم این است که از اکتبر سال گذشته، ضرب‌کردن ۱۳میلیارد تتر جدید همراه با رالی صعودی درخورتوجه در رمزارزهای معتبر بازار مانند بیت کوین و اتریوم بوده است. بنابراین، تحلیلگران بازار به عرضه USDT در ماه‌های اخیر بیش‌از‌پیش حساس شده‌اند.

این اقدام شرکت تتر چه تأثیری بر بازار رمزارزها خواهد گذاشت؟

به‌نوشته کریپتودات‌نیوز، از روز گذشته و هم‌زمان با انتشار خبر عرضه ۱میلیارد تتر در شبکه ترون، گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر احتمال افزایش قیمت رمزارزها در روزهای آینده در بازار کریپتوکارنسی شده است. از‌نظر تاریخی، افزایش عرضه تتر در بازار با شکل‌گیری احساسات صعودی گره خورده است؛ به‌طوری‌که برخی از تحلیلگران این موضوع را به‌عنوان سیگنال صعودی در نظر می‌گیرند.

در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار Tether از مرز ۹۶میلیارد دلار عبور کرده است. جالب است بدانید که وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، مجموع ذخیره USDT را حدود ۹۹/۶میلیارد دلار اعلام کرده است. بر فرض صحت این آمار، شرکت صادرکننده چیزی در‌حدود ۳/۶میلیارد تتر برای عرضه در بازار آماده کرده است.

در یک سال گذشته، مجموع عرضه استیبل‌کوین تتر حدود ۳۰میلیارد افزایش یافته است. این اتفاق جای پای آن را در بین سایر استیبل‌کوین‌ها بیش‌از‌پیش محکم کرده است.

درعین‌حال، برخی از تحلیلگران بازار معتقدند که عرضه ارزهای بانک‌های مرکزی در دنیا (CBDC) تهدید جدی برای آینده استیبل‌کوین‌ها به‌شمار می‌روند. البته دو نامزد اصلی انتخاب ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا، یعنی ترامپ و کندی، انتقادهای تندی از CBDCها کرده‌اند. این موضوع خاطر فعالان بازار کریپتو را از این نظر تا حدی آسوده کرده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا