اخبار

رمزارز سولانا از BNB عبور کرد و به جایگاه چهارم رسید

رمزارز سولانا (SOL) با عبور از بایننس کوین (BNB)، به چهارمین رمزارز بزرگ جهان ازلحاظ ارزش بازار تبدیل شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ۶فوریه۲۰۲۴ (۱۷بهمن۱۴۰۲)، شبکه سولانا برای ساعاتی متوقف شده بود.

در شبانه‌روز گذشته، قیمت SOL به ۱۱۳ دلار رسید و تقریباً ۸درصد رشد کرد. درحال‌حاضر، ارزش بازار رمزارز سولانا ۴۹/۳۶میلیارد دلار و ۱/۷۴درصد از ارزش بازار ۴۸/۵میلیارد‌دلاری رمزارز BNB بیشتر است. 

کوین‌تلگراف می‌نویسد که افزایش قیمت SOL زمانی اتفاق می‌افتد که شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها به بیشترین حد خود از زمان بیت‌کوین ۶۹هزار‌دلاری رسیده است. گفتنی است که در روز گذشته نیز BTC برای اولین‌بار از دسامبر۲۰۲۱ به قیمت ۵۰هزار دلار رسید.

با اینکه ۶فوریه۲۰۲۴ شبکه بلاکچین سولانا برای ساعاتی قطع شده بود، توانست در رالی صعودی از رمزارز BNB عبور کند و بر جایگاه چهارم باارزش‌ترین رمزارزهای جهان تکیه بزند. یکی از دلایل این رالی صعودی، می‌تواند تأیید قوانین Pyth DAO باشد. این قوانین به‌عنوان چهارچوب تصمیم‌گیری Pyth DAO، سازمان غیرمتمرکز مستقل حاکم بر شبکه Pyth، عمل خواهد کرد.

رمزارز SOL در ۷ روز گذشته ۲۰درصد رشد کرده و با بیشترین قیمت خود، یعنی ۲۶۰/۰۶ دلار که در ۶نوامبر۲۰۲۱ ثبت شد، ۵۷درصد فاصله دارد.

رکوردشکنی پیش‌فروش گوشی Chapter 2 سولانا

نکته مهم دیگر اینکه در ۱۲فوریه۲۰۲۴ (۲۳بهمن۱۴۰۲)، بیش از ۱۰۰هزار نفر در کمتر از ۳۰ روز گوشی هوشمند سولانا، Chapter 2 را پیش‌خرید کرده‌اند. این یعنی در‌مقایسه‌با گوشی قبلی سولانا، یعنی Solana Saga، استقبال بیشتری را شاهد هستیم. فراموش نکنید که تقریباً یک سال طول کشید تا ۲۰هزار دستگاه از گوشی Solana Saga فروخته شد.

سولانا اعلام کرده است که پیش‌فروش گوشی Chapter 2 امروز، ۱۴فوریه۲۰۲۴ (۲۵بهمن۱۴۰۲) بسته خواهد شد. گوشی هوشمند جدید سولانا اوایل سال ۲۰۲۵، برای خریداران ارسال خواهد شد.

رمزارز BNB در این روزها با مشکلات نظارتی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند و در جدیدترین تغییر و تحولات، تاریخ صدور حکم ژانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار بایننس، از ۲۳فوریه به ۳۰آوریل۲۰۲۴ به‌تعویق افتاد. در‌حال‌حاضر، ژائو با وثیقه‌ای به‌ارزش ۱۷۵میلیون دلار از زندان آزاد شده و در ایالات متحده مستقر است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا