اخبار

راه‌اندازی مرکز ۳۵۰میلیون‌دلاری استخراج رمزارز در عمان

عمان هم‌سو با برنامه دیجیتالی‌کردن اقتصاد خود، مرکز استخراج رمزارز جدیدی راه‌اندازی کرد. این سایت استخراج رمزارز دومین مرکزی است که در ۱۰ ماه گذشته در عمان راه‌اندازی می‌شود. در‌حال‌حاضر، اقتصاد عمان وابستگی زیادی به صادرات نفت دارد.

بر‌اساس گزارش منتشرشده در نشریه عمان آبزرور، شرکت عمانی اگزاهرتز با همکاری شرکت مون‌واک سیستمز که دفتر مرکزی آن در دبی مستقر است، مرکز جدید میزبانی داده و استخراج رمزارز را در منطقه آزاد صلاله، منطقه ویژه اقتصادی کشور عمان، تأسیس کرده است.

کوین‌تلگراف می‌نویسد که پس از معرفی اولین مرکز استخراج ارز دیجیتال به‌ارزش حدود ۳۹۰میلیون دلار در نوامبر‌۲۰۲۲ (آبان‌۱۴۰۱)، این دومین مرکزی است که با هزینه بیش از ۳۵۰میلیون دلار در عمان راه‌اندازی می‌شود.

طبق گزارش منتشر‌شده، سایت استخراج رمزارز صلاله بخشی از برنامه‌ای بلندمدت برای دیجیتالی‌کردن اقتصاد عمان است که عمدتاً به صادرات نفت وابستگی دارد. درحال‌حاضر، بیش از ۲هزار دستگاه استخراج در این سایت فعال هستند که تا اکتبر۲۰۲۳ (مهر۱۴۰۲)، تعداد آن‌ها به ۱۵هزار دستگاه خواهد رسید.

ژوئن۲۰۲۳ (خرداد۱۴۰۲)، دولت عمان برنامه‌ای را برای تدوین چهارچوب نظارتی و قانون‌گذاری در بخش رمزارزها رونمایی کرد. طبق این چهارچوب، شرکت‌های عرضه‌کننده دارایی دیجیتال احتمالاً ملزم‌اند که در کشور عمان دفتر داشته باشند. علاوه‌براین، مقدار کمی از آن دارایی را در کیف پول‌های گرم نگه‌داری کنند تا نهادهای دولتی آن‌ها را حسابرسی و تأیید کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا