اخبار

وزیر دارایی هند: رمزارز ها فقط برای تجارت و سفته‌بازی مناسب هستند

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، اعلام کرد که بیشترین رقم ثبت‌شده بیت کوین، یعنی بالغ‌بر ۷۲هزار دلار، موضع دولت هند را درقبال رمزارز ها تغییر نداده است.

به‌نقل از کریپتونیوز، روز جمعه، ۱۵مارس۲۰۲۴ (۲۵اسفند۱۴۰۲)، در کنفرانس هند امروز ۲۰۲۴ (India Today Conclave 2024)، سیتارامان گفت که دولت همچنان بر این عقیده است که دارایی‌های رمزنگاری فقط برای تجارت و سفته‌بازی کاربردی هستند. بااین‌حال، او تأکید کرد که رمزارزها نمی‌توانند به‌عنوان پول رایج در نظر گرفته شوند و عملکرد مشابهی داشته باشند.

او دراین‌باره گفت:

ارز رایج کشور را باید دولت یا بانک مرکزی هر کشور منتشر کند. این دارایی‌ها هنوز در هند تنظیم نشده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، فکر کردیم مناسب است که این موضوع را در انجمن G20 مطرح کنیم.

وزیر دارایی هند درباره مشکلات مربوط به مقررات جهانی رمزارزها هشدار داد

وزیر دارایی توضیح داد که چرا هند در انتظار چهارچوبی در سطح بزرگ‌تر است. او اظهار کرد که موضع دولت مبتنی‌بر این نگرانی است که اگر کشوری مقرراتی را درباره ارزهای دیجیتال اجرا کند؛ درحالی‌که کشورهای دیگر این کار را انجام نمی‌دهند، ممکن است خللی برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند پول‌شویی و تأمین مالی مواد مخدر یا حمایت از تروریسم ایجاد کند. به‌همین‌دلیل، دولت هند طرفدار بحث درباره این موضوع در سطح گروه ۲۰ است. او گفت:

این پیشنهاد با استقبال چشمگیری مواجه شده است و مطمئنم چهارچوب قانونی که در‌انتظار آن هستیم، از نتایج این بحث‌ها حاصل خواهد شد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، برای اولین‌بار در اجلاس B20 در آگوست از ایجاد چارچوب نظارتی جهانی برای رمزارزها حمایت کرد. بعدها، سیتارامان پس از نشست وزرای دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی گروه ۲۰ در مراکش که در دوران ریاست هند برگزار شد، بر اهمیت همکاری بین‌المللی درباره سیاست‌های رمزارزی تأکید کرد.

رهبران درباره نقشه راهی برای ارتقای ثبات کلان اقتصادی و مالی با اجرای این چهارچوب سیاسی توافق کردند. این توافق‌نامه بر اثربخشی و انعطاف‌پذیری و هماهنگی بین کشورهای مشارکت‌کننده تأکید می‌کند.

رشد بازار رمزارز هند با وجود مالیات زیاد

هند که پیش‌ازاین کمتر از دارایی‌های دیجیتال و رمزارزها استقبال می‌کرد، اکنون شاهد تغییر نگرش است. طبق داده‌های Chainalysis، با وجود مواجهه با مشکلاتی مانند مالیات‌ بر سود  (۳۰درصد)، ساکنان هند توانستند سال گذشته بیش از ۱میلیارد دلار سود خالص به‌دست آورند.

علاوه‌بر‌این، در سال ۲۰۲۳ هند با تراکنش‌های بیش از ۲۵۰میلیارد دلار، به‌عنوان دومین بازار بزرگ رمزارزی در جهان ظاهر شد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا