اخبار

قیمت اتریوم برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۲ به ۳هزار دلار رسید

روز گذشته، قیمت اتریوم برای اولین‌بار از آوریل ۲۰۲۲ از ۳هزار دلار عبور کرد. ۱۹فوریه۲۰۲۴ (۳۰بهمن۱۴۰۲)، اتریوم حرکت صعودی خود را از قیمت ۲,۸۸۱ دلار شروع کرد. سپس در ۲۴ ساعت بیش از ۴درصد رشد کرد و به بیشترین قیمت سالانه خود، یعنی ۳٬۰۰۰.۹۷ دلار رسید. با این حساب، قیمت ETH در ۱۲ ماه گذشته ۷۴درصد افزایش یافته است. 

به‌نوشته کوین‌تلگراف، رالی صعودی اخیر ETH در حالی رخ می‌دهد که بازار منتظر تأیید احتمالی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اتریوم است. همچنین، قرار است پروپوزال بهبود اتریوم جدید (EIP) 4844 از‌طریق آپدیت Dencun پیاده‌سازی شود.

وب‌سایت Polymarket پیش‌بینی کرده است که تا ۳۱می۲۰۲۴ (۱۱خرداد۱۴۰۳)، ۴۵درصد احتمال دارد که ETF اتریوم تأیید شود. شرکت مدیریت دارایی Bernstein نیز اخیراً گفته است که اتریوم احتمال دارد تنها رمزارز دیگری باشد که می‌تواند در ایالات متحده ETF داشته باشد.

اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، احتمال تأیید ETF‌ اتریوم را ۷۰درصد پیش‌بینی می‌کند و چشم‌اندازی مثبت برای ETFهای ETH متصور است. آخرین‌بار در ۴‌می‌۲۰۲۲ (حدود ۲۲ ماه پیش)، اتر بیشتر از ۳هزار دلار معامله شد. البته پس‌از‌آن بازار نزولی طولانی را تجربه کرد که در ژوئن‌۲۰۲۲، قیمتش را به ۸۸۳ دلار رساند.

ارتباط افزایش قیمت اتریوم با آپدیت Dencun

عملکرد اخیر ETH ممکن است به ارتقای موردانتظار شبکه Dencun نیز مرتبط باشد. انتظار می‌رود در طول ارتقای دنکون ETH که برای ۱۳مارس برنامه‌ریزی شده است، چندین EIP از‌جمله EIP-4844 پیاده‌سازی شود که در آن قابلیت Proto-Danksharding به شبکه اضافه می‌شود. این ارتقا با ذخیره برخی از داده‌ها خارج از بلاک‌چین، فرایند تراکنش را ساده می‌کند و سرعت تراکنش‌ها را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

داده‌های وب‌سایت CoinGlass نشان می‌دهد که حجم معاملات قراردادهای باز در بازار آتی ETH به رکورد ۱۰/۱۹میلیارد دلار رسیده است که نوسان‌های فعلی قیمت ETH را تأیید می‌کند. بسیاری از فعالان بازار انتظار دارند که با هر خبری درباره تأیید ETF اتریوم و تحولات احتمالی در بازار رمزارزها، روند صعودی قیمت ادامه یابد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا