اخبار

شرکت تتر با خرید 8900 بیت کوین دیگر، اکنون یازدهمین هولدر بزرگ BTC جهان است

می۲۰۲۳، شرکت عرضه‌کننده تتر (USDT) اعلام کرد برای تنوع‌بخشیدن به سبد دارایی‌های پشتوانه استیبل کوین خود، قصد دارد خرید بیت کوین را هم در دستور کار خود قرار دهد. شرکت تتر این اقدام را با هدف کاهش میزان ذخایر ارز فیات (دلار آمریکا) انجام داده است. مدیران این شرکت وعده دادند که حداکثر ۱۵درصد از سود فعالیت این شرکت را برای خرید بیت کوین صرف کنند. 

کوین‌دسک می‌نویسد که در ماه‌های اخیر، شرکت USDT در بازه‌های زمانی مختلف بیت کوین خریده و آن را به ذخایر دارایی‌هایش افزوده است. بر این اساس وب‌سایت The Block، در گزارشی اعلام کرد که شرکت تتر در ۴ژانویه۲۰۲۴ (۱۴دی۱۴۰۲) تعداد ۸,۸۸۸ بیت کوین جمعاً به ارزش بیش از ۳۸۰میلیون دلار خرید.

وبسایت Dune Analytics رتبه‌بندی هولدرهای بزرگ رمزارز بیت کوین را منتشر کرده است. براساس داده‌های این گزارش، یکی از آدرس‌های ولت مرتبط با شرکت تتر، ۶۶,۴۶۵ بیت کوین دارد. در رتبه‌بندی وب‌سایت Dune Analytics، تتر در جایگاه یازدهمین هولدر بزرگ بیت کوین قرار گرفته است. 

جالب است بدانید که داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند آدرس ولت مذکور نخستین‌بار در سپتامبر۲۰۲۲ یک تراکنش ورودی بزرگ شامل ۳۳,۹۰۰ بیت کوین به‌ارزش بیش از ۶۵۴میلیون دلار در آن زمان را دریافت کرد. این یعنی تتر در ۱۵ ماه، ذخایر BTC خود را دو برابر کرده است. 

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۴۱,۶۵۰ دلار در بازار معامله می‌شود. این یعنی مجموع بیت‌کوین‌های تحت‌مالکیت شرکت تتر بیش از ۲/۷۶میلیارد دلار ارزش دارد. جالب است بدانید که در آخرین گزارش قبل از خریدهای جدید، این شرکت معادل ۱/۷میلیارد دلار بیت کوین به‌علاوه ۷۲/۶میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی را در ذخایر خود داشت. 

فعالیت‌های تتر درزمینه بیت کوین

سال‌هاست که  فعالان بازار شرکت تتر را به شفافیت‌نداشتن در اعلام ذخایر نقدی و غیرنقدی متهم می‌کنند. در هفته گذشته، مدیرعامل شرکت کانتور فیتزجرالد (Cantor Fitzgerald)، هاوارد لوتنیک، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ذخایر نقدی USDT کاملاً موثق و مطمئن است. شایان ذکر است که کانتور فیتزجرالد یکی از شرکت‌هایی است که درزمینه نظارت و کنترل ذخایر تتر فعالیت می‌کند.

ناگفته نماند که فعالیت‌های تتر صرفاً به خرید بیت کوین محدود نیست؛ بلکه این شرکت با قدرت به حوزه استخراج بیت کوین هم وارد شده است. علاوه‌بر راه‌اندازی مزارع استخراج، برای ساخت نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر به‌منظور تأمین برق موردنیاز برای استخراج بیت کوین تلاش می‌کند. پائولو آردوینو، مدیرعامل Tether، در مصاحبه‌ای عنوان کرد که این شرکت قصد دارد به یکی از بازیگران مهم در صنعت ماینینگ تبدیل شود. 

در‌حال‌حاضر، USDT با ارزش بازار ۹۵میلیارد دلار، با فاصله زیاد از رقبا جایگاه نخست را در بین استیبل کوین‌ها دراختیار دارد. براساس آخرین گزارش این شرکت، در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳، شرکت تتر معادل ۱میلیارد دلار سود خالص شناسایی کرده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا