آموزشمتوسطمقاله

رالی صعودی بیت کوین و اشتباهاتی که این بار نباید مرتکب شوید

رالی صعودی اخیر بیت کوین، به‌خصوص در ماه‌های اکتبر تا دسامبر۲۰۲۳، اتفاقی نیست که برای اولین‌بار در بازار کریپتوکارنسی رخ داده باشد. قبلاً هم فعالان بازار رمزارزها شرایط مشابه را تجربه کرده‌اند. در جریان رالی‌های صعودی قبلی، بسیاری از معامله‌گران مرتکب اشتباهات بزرگی شدند. نگاهی به رفتارهای غیرمنطقی پیشین کمک می‌کند تا در این سیر صعودی جدید BTC، اشتباهات را به‌حداقل برسانیم.

در روزهای اخیر، بیت کوین در کانال ۴۲هزار دلار نوسان می‌کرد. روند صعودی بیت‌کوین در سال محکومیت چهره‌های برجسته بازار کریپتو مانند ساموئل بنکمن‌فرید، مدیرعامل صرافی FTX و چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، بزرگ‌ترین رویداد مثبت به‌شمار می‌رود.

فوربز می‌نویسد که در میانه سال جاری، شاید تشدید سخت‌گیری نظارتی SEC به‌عنوان مانعی جدی بر سر راه توسعه هر‌چه‌بیشتر بازار کریپتو معرفی می‌شد. بااین‌حال به فاصله چند ماه، امروز تقریباً همه تحلیلگران به تأیید ETF‌ بیت کوین در ژانویه۲۰۲۴ امیدوارند. این موضوع نقش مهمی در رالی صعودی بیت‌کوین نیز ایفا کرده است. البته نباید فراموش کنید که SEC همچنان موضع منفی خود در‌قبال بسیاری از رمزارزها را حفظ کرده است.

راهکارهای جلوگیری از متضرر‌شدن بر‌اثر نوسان‌های قیمت بیت کوین

برای جلوگیری از متضرر‌شدن بر‌اثر نوسان‌های قیمت بیت کوین چه باید کرد؟

حال سؤال مهم این است که برای استفاده حداکثری از رالی صعودی بیت‌کوین و جلوگیری از متضرر‌شدن بر‌اثر نوسان‌های قیمت این رمزارز چه باید کرد؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید مد‌نظر قرار دهید، کنترل احساس فومو (FOMO) یا ترس از‌دست‌دادن است. در تمام رالی‌های صعودی قبلی بیت کوین، این اتفاق دامن‌گیر بسیاری از سرمایه‌گذاران شده است. دقت کنید که بیت‌کوین امروز در‌مقایسه‌با سال گذشته رشد بیش از ۱۷۰درصدی را تجربه کرده است.

هیچ رالی صعودی‌ای برای همیشه پایدار نمی‌ماند؛ به‌همین‌دلیل، طبیعی است که بیت‌کوین نیز در مسیر رشد اصلاح شود. این اتفاق ۱۹آذر۱۴۰۲ رخ داد؛ به‌طوری‌که بیت کوین به‌یک‌باره از محدوده ۴۵هزار دلار به ۴۱هزار دلار رسید. از‌این‌دست اتفاقات احتمالاً در روزهای آتی نیز تکرار خواهد شد.

در‌هر‌صورت پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای خرید بیت‌کوین پس از رشد چشمگیر قیمت، وقتی قیمت این رمزارز در حال اصلاح است، برای خرید آن دست به کار شوید.

اجازه دهید به رالی صعودی قبلی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ از همین منظر نگاهی بیندازیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعد از عبور بیت کوین از مرز ۶۰هزار دلار، بسیاری از سرمایه‌گذاران خُرد بازار کریپتو با این امید که این رمزارز به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد، برنامه‌های سرمایه‌گذاری‌شان را به‌کلی تغییر دادند تا در رالی صعودی مشارکت کنند.

این اتفاق قیمت بیت کوین را تا ۶۹هزار دلار نیز افزایش داد‌؛ اما خیلی‌زود همه‌چیز از دست رفت. BTC بعد از گذشت حدود یک سال تا کانال ۱۵هزار دلار عقب‌نشینی کرد و بزرگ‌ترین ریزش قیمت در بازار رمزارزها رقم خورد.

اوضاع درباره رالی فعلی BTC نیز به‌همین‌منوال است. شما باید بدانید که روندهای صعودی و نزولی برای همیشه پایدار نخواهند ماند. بهتر است حالا که بیت کوین رشد درخورتوجهی تجربه کرده است، برای ورود مجدد به بازار با احتیاط بیشتری عمل کنید. 

ناگفته نماند که در‌صورت اصلاح قیمت بیت کوین، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال محدوده ۳۶هزار دلار را به‌عنوان حمایت جدی پادشاه رمزارزها معرفی می‌کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

منبع
forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا