اخبار

مشکل خواننده محبوب با دولت کره‌جنوبی برای فروش بلیت کنسرت به‌صورت NFT

PSY، خواننده گروه گانگنام استایل (Gangnam Style)، ممکن است درگیری‌های را درزمینه NFT با مقام‌های نظارتی کره‌جنوبی در پیش داشته باشد. Per Biz World، آژانس تبلیغاتی و سرگرمی این خواننده P Nation، پروژه پیش‌فروش مبتنی‌بر NFT برای تور کنسرت PSY در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کرده بود.

آیا NFT Joy برای خواننده گانگنام استایل وجود خواهد داشت؟

اکتبر‌۲۰۲۲، P Nation اعلام کرد که قصد دارد کانون طرفداران soPSYety را راه‌اندازی کند. این شرکت اعلام کرد که پروژه مذکور با NFT‌ها، از جمله مجموعه‌ای به نام PSYger پشتیبانی می‌شود.

P Nation اعلام کرد که برای کنسرت‌های Summer Swag و All Night Stand PSY، امکان خرید بلیت برای دارندگان PSYger NFT فراهم خواهد شد. بااین‌حال، این سیاست ممکن است این ستاره نامدار و شرکتش را با کمیسیون تجارت منصفانه کره‌جنوبی (FTC) دچار مشکل کرده باشد.

طبق گزارش‌ها، FTC در حال آماده‌شدن برای اقدامات جدی‌تر است و احتمال دارد مسابقه موردانتظار لیگ برتر بیسبال در ماه آینده در سئول را لغو کند.

به‌گفته کریپتونیوز، ژوئیه‌۲۰۲۳، لیگ بزرگ بیسبال برنامه‌هایش را برای آغاز فصل لیگ در سال ۲۰۲۴ با دو بازی در سئول بین تیم‌های لس‌آنجلس داجرز و سن‌دیگو پادرز اعلام کرد. این بازی‌ها ۲۰ و ۲۱مارس۲۰۲۴ برگزار خواهند شد.

بااین‌حال، FTC نگران است که غول تجارت الکترونیک، Coupang’s Coupang Wow، دسترسی انحصاری بلیت این مسابقات را دراختیار مشترکان و اعضای خود قرار دهد.

به‌گزارش رسانه‌ها، کمیسیون تجارت منصفانه در حال بررسی بازی‌های لیگ بزرگ بیسبال و فروش بلیت NFT PSY برای موارد احتمالی نقض قانون رقابت پلتفرم است. رسانه‌ها افزوده‌اند که بسیاری از منتقدان از تبعات تبعیض معکوس را انتقاد کرده‌اند.

آنان می‌گویند چنین اقداماتی بر رفاه مصرف‌کننده تأثیر سوء می‌گذارد. این در حالی است که حدود ۱۰هزار نفر بلیت بازی‌های لیگ بزرگ بیسبال را ازطریق Coupang Wow خریده‌اند و بلیت‌های یکی از بازی‌ها، تنها در مدت ۸ دقیقه تمام شده است.

آیا پروژه‌های K-pop NFT در خطر هستند؟

تصمیم FTC درباره پرونده PSY ممکن است پیامدهای جدی برای سایر طرح‌های K-pop داشته باشد. بسیاری از ستاره‌های مشهور کی پاپ، برنامه‌های گسترده ان‌اف‌تی و وب۳ و کریپتو را توسعه داده‌اند و بسیاری از این موارد شامل استفاده از NFT و سکه برای دسترسی طرفداران به جوایز «انحصاری» است.

در اغلب مواقع، این طرح‌ها شامل فروش بلیت‌های دسترسی زودهنگام و جایگاه‌های VIP برای رویدادهای ملاقات و خوشامدگویی با طرفداران است.

PSY که در سطح جهانی برای آثاری مانند Daddy و Gentleman و Gangnam Style شناخته شده است. این ستاره فعالیت خود را در دنیای موسیقی از سال ۱۹۹۹ در کره‌جنوبی شروع کرده است. دسامبر‌۲۰۱۲، گانگنام استایل به‌شهرت رسید و بیش از ۵میلیارد بازدید در یوتیوب دارد. سال ۲۰۱۹ او P Nation را راه‌اندازی کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا