اخبار

درخواست شعبه آمریکایی صرافی بایننس از کاربران برای تبدیل دلارهای خود به استیبل کوین

بایننس آمریکا، شعبه آمریکایی بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان، در به‌روزرسانی اخیر شرایط خدماتش، اعلام کرده است که برداشت مستقیم دلار آمریکا دیگر در این پلتفرم پشتیبانی نمی‌شود.

براساس شرایط جدید، کاربران بایننس آمریکا برای خارج‌کردن وجوه دلاری از حساب خود، می‌توانند این وجوه را به استیبل کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتال تبدیل کنند.

برخی از کاربران بایننس آمریکا از این تغییر در شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده‌ و گفته‌اند که این اقدام بایننس را بیش‌ازپیش به صرافی‌ای انحصاری برای رمزارزها تبدیل می‌کند.

۱۶اکتبر۲۰۲۳ (۲۴مهر۱۴۰۲)، بایننس آمریکا با به‌روزکردن شرایط ارائه خدمات خود در بخش مربوط به «کیف پول BAM Fiat» که به خدمات مرتبط با نگه‌داری دلار آمریکا در این صرافی مرتبط است، شیوه برداشت وجوه دلاری از حساب کاربری را اصلاح کرد.

در شرایط به‌روزشده، بایننس آمریکا نوشت که در‌صورت نیاز به برداشت دلاری، کاربران می‌توانند وجوه دلاری‌شان را به استیبل کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتال تبدیل کنند.

استفاده از عبارت «May Convert» بدین‌معناست که Binance.US به کاربران امکان می‌دهد تا درصورت نیاز به وجوه دلاری، دارایی خود را به روش غیرمستقیم برداشت کنند و در‌غیراین‌صورت، دارایی‌هایشان حفظ خواهد شد.

برخی از علاقه‌مندان فعال در حوزه رمزارزها برای تأیید اخبار مرتبط با تغییر شرایط خدمات در Binance.US پست‌هایی در پلتفرم X (توییتر سابق) منتشر کردند. برای مثال، یکی از کاربران X نوشته است:

بایننس دلار آمریکا را ضبط می‌کند. ازاین‌پس می‌توانید تتر هایی که از هوا چاپ شده‌اند یا شت کوین‌ها را بخرید.

مانند به‌روزرسانی‌های قبلی شرایط خدمات در Binance.US، این صرافی تأکید کرد که دارایی‌های دیجیتال واجد‌‌شرایط حمایت بیمه‌ای شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نیستند.

شرایط دیگر به‌روزرسانی‌های صرافی بایننس آمریکا

Binance.US در به‌روزرسانی در ۵می‌۲۰۲۳ نوشت:

درصورتی‌که رابطه خود را با متولی دلار آمریکا خاتمه دهیم و نتوانیم متولی دلاری دیگری پیدا کنیم، اطلاعیه‌ای دراین‌باره منتشر می‌کنیم و زمان لازم برای برداشت سپرده‌های دلاری را در‌اختیارتان قرار می‌دهیم.

این شرکت افزود:

هرگونه سپرده دلاری که در مهلت مقرر در اطلاعیه منتشر‌شده برداشت نشود، به دارایی‌های دیجیتالی استیبل‌ کوین تبدیل و به‌ حساب دارایی‌های دیجیتال شما منتقل می‌شود.

جدیدترین به‌روزرسانی‌های شرایط خدمات بایننس آمریکا با نسخه‌ منتشرشده در می‌۲۰۲۳ بسیار متفاوت است. در آن زمان، این صفحه شامل اطلاعات حذف‌شده‌ای بود که نشان می‌داد BAM، اپراتور بایننس آمریکا، عضو FDIC نیست و بانک به‌شمار نمی‌رود.

بااین‌حال، این صرافی با متولیان دلار آمریکا همکاری کرده است تا مطمئن شود که آنان سپرده‌های دلار آمریکا را در حساب‌های همه‌جانبه در بانک‌های بیمه‌شده FDIC نگه‌داری می‌کنند.

با فرض رعایت قوانین BAM و متولی دلار آمریکا، قصد BAM این است که وجوه واجدشرایط پوشش بیمه سپرده فدرال (FDIC) برای هر فرد حداکثر ۲۵۰هزار دلار باشد و این پوشش فقط در‌صورتی اعمال شود که بانک ورشکسته شود.

در شرایط استفاده منتشر‌شده در به‌روزرسانی می‌۲۰۲۳ آمده است:

اگر بانک ورشکسته شود، ممکن است به‌منظور تعیین واجد‌شرایط‌بودن شما برای بیمه سپرده FDIC، حساب یا حساب‌هایتان در بانک و فیات جمع شوند. بیمه FDIC هیچ‌گونه تعهدی برای حفاظت از کاربران در‌برابر ورشکسته‌شدن BAM یا سوءرفتار هر‌یک از کارمندان این مجموعه ندارد.

این خبر نمونه دیگری از تلاش‌های بایننس آمریکا برای حفظ کانال‌های ورود‌و‌خروج فیات است؛ زیرا این صرافی در سال گذشته نیز برخی از عملیات دلار آمریکا را متوقف کرده بود.

ژوئن‌۲۰۲۳، بایننس آمریکا واریز دلار آمریکا را متوقف و به مشتریان خود درباره توقف قریب‌الوقوع کانال‌های برداشت فیات اطلاع‌رسانی کرد. این شرکت بعداً اعلام کرد که مشکلات برداشت دلار آمریکا را حل کرده است؛ اما هشدار داد که این راه‌حل ممکن است موقتی باشد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا